خدمات سایت


متن کامل خبر

اپل چگونه می‌تواند با Apple Intelligence رقبای خود را شکست دهد؟

اپل در Apple Intelligence بیش از آنکه روی قابلیت‌های جدید متمرکز باشد، کاربردهای مفید و ایمن هوش مصنوعی را در اختیار شما می‌گذارد.
1403/03/23 08:21:59 ب.ظ

اپل در رویداد WWDC از هوش مصنوعی خودش با نام «Apple Intelligence» رونمایی کرد. هوش مصنوعی اپل در مقایسه با مدل‌های پرچمداری، مانند GPT-4o، چندان حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد؛ در واقع کوپرتینویی‌ها درعین اینکه دیرتر از رقبا پا به عرصه هوش مصنوعی گذاشتند، رویکرد محتاطانه‌تری نیز پیش گرفته‌اند. در این مطلب، نگاهی به هوش مصنوعی اپل می‌اندازیم که گرچه قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای ندارد، کاربردی است و می‌تواند در برخی جنبه‌ها از رقبا بهتر عمل کند.

هوش مصنوعی با تمام شگفتی‌هایی که در ماه‌های اخیر به ارمغان آورده، بین کاربران شهرت بدی پیدا کرده است. چت‌بات‌های هوش مصنوعی اغلب مستعد توهم هستند؛ نمی‌دانند چگونه به سؤالات پاسخ صحیح بدهند یا با اطمینان اطلاعات نادرست را به نحوی ارائه می‌دهند گویی واقعیتی حتمی است.

مدتی پیش جواب‌های عجیب‌وغریب هوش مصنوعی گوگل، مانند ریختن چسب روی پیتزا و پیشنهاد خوردن یک تکه سنگ در روز، خبرساز شد. همچنین محققان امنیتی دریافتند ویژگی مبتنی‌بر هوش مصنوعی مایکروسافت، Recall، نقص‌های خطرناکی دارد. البته پس‌ازآن مایکروسافت استفاده از این قابلیت را اختیاری کرد.

در چنین فضایی که هوش مصنوعی در موازات دستاوردهای حیرت‌آورش مدام اشتباه می‌کند، عرضه آیفون مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند اقدام پرخطری برای اپل باشد. شاید به‌ همین دلیل اپل با احتیاط بیشتری به‌سمت قابلیت‌های کاربردی در Apple Intelligence رفته است.

هوش مصنوعی اپل به‌عنوان یک دستیار کاربردی



اپل در Apple Intelligence تمرکز زیادی بر ادغام هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های روزمره کاربران کرده است. شما با این هوش مصنوعی می‌توانید متن‌هایتان را ویرایش کنید، فقط گزیده‌ای از مطلبی طولانی را بخوانید، نوتیفیکشن‌های مهم را با اولویت بالاتری دریافت کنید و در کنار این‌ها در مکالمات و چت‌ها نیز اموجی‌ها و تصاویر جدید بسازید و با دوستان خودتان به اشتراک بگذارید.

علاوه‌براین، اپل در Image Playground که اپ جدید و مستقل تولید تصویر هوش مصنوعی است به شما چند انتخاب محدود می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، نمی‌توانید با اپلیکیشن اپل دیپ‌فیک‌ بسازید. درکل می‌توان گفت برخی ویژگی‌های جدید Apple Intelligence حتی رنگ‌وبوی هوش مصنوعی مولد نیز ندارند، آن‌ها فقط ابزارهای هوشمندتری هستند.

هوش مصنوعی اپل شاید به اندازه چت‌باتی، مانند ChatGPT، نتواند به هر سؤال و درخواست شما پاسخ بدهد و چه‌بسا مثل آن هیجان‌انگیز نیز نباشد اما مطمئناً ابزارهای مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها در آیفون و دیگر دستگاه‌های اپل استفاده کنید.

سیری جدید مجهز به هوش مصنوعی

به نظر می‌رسد محدودیت عملکردهای Apple Intelligence یک اقدام عمدی از سوی اپل است. این شرکت به‌جای پرداختن به قابلیت‌های چت‌بات‌های هوش مصنوعی که ممکن است اشتباه‌ کنند، روی مواردی دست گذاشته که در آن می‌توان تجربه کاربر را راحت‌تر کرد. همین رویه، در سیری جدید نیز اجرا شده است.

سیری در سال‌های اخیر به دستیار دیجیتال تقریباً بلااستفاده برای کاربران آیفون تبدیل شده بود اما در دگردیسی اخیر خود، دستیار دیجیتال طبیعی‌تر و کاربردی‌تری شده است. در رویداد رونمایی از سیری دیدیم که چگونه می‌توان در اپلیکیشن‌های مختلف از آن بهره برد.

همچنین اگر می‌خواهید سؤالی از سیری بپرسید که ممکن است پاسخی برای آن نداشته باشد، می‌توانید با حفظ حریم خصوصی به ChatGPT متصل شوید؛ به‌این‌ترتیب، حتی اگر ChatGPT پاسخ اشتباهی به شما بدهد، مقصر دیگر اپل نخواهد بود و OpenAI باید پاسخگو باشد.

در واقع بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی که اپل ارائه می‌دهد، قابلیت چت‌کردن با هوش مصنوعی نیست. درعوض، Apple Intelligence روشی برای استفاده از هوش مصنوعی در کاربردهای روزمره است. اینجاست که این سیستم موفق می‌شود در قالب دستیار هوش مصنوعی از دیگر رقبا عملکرد بهتری داشته باشد.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپل,
  • هوش مصنوعی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




این سیستم هوش مصنوعی ظاهراً می‌تواند عمر باتری‌ها را تا 25 درصد افزایش دهد image این سیستم هوش مصنوعی ظاهراً می‌تواند عمر باتری‌ها را تا 25 درصد افزایش دهد 1403/03/31

این سیستم هوش مصنوعی باعث می‌شود باتری‌ها 10 درصد ظرفیت اضافی داشته باشند و عمر آن‌ها تا 25 درصد افزایش یابد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

سیاره زمین ۵۰۰ میلیون سال بعد از پیدایش صاحب آب شده است! image سیاره زمین ۵۰۰ میلیون سال بعد از پیدایش صاحب آب شده است! 1403/03/27

دانشمندان اخیرا یافته‌های جدیدی را درباره وجود آب در زمین، کشف کردند. آن‌ها معتقدند که سیاره زمین ۵۰۰ میلیون سال بعد از پیدایش صاحب آب شده است!

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

هوش مصنوعی جدید Stability AI تصاویر عجیب و وحشتناکی از آدم‌ها تولید می‌کند image هوش مصنوعی جدید Stability AI تصاویر عجیب و وحشتناکی از آدم‌ها تولید می‌کند 1403/03/27

باتوجه به تصاویر منتشرشده توسط کاربران، هوش مصنوعی جدید Stability AI چندان عملکرد خوبی در تولید تصاویر انسان‌ها ندارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

زندگی‌نامه جنسن هوانگ؛ نامی که با نوآوری عجین شده است image زندگی‌نامه جنسن هوانگ؛ نامی که با نوآوری عجین شده است 1403/03/27

او باور دارد که با پتانسیل بالای هوش مصنوعی، می‌توان عموم مشکلات بشریت در زمینه‌هایی مانند آب‌وهوا، بهداشت و آموزش را برطرف کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

ایلان ماسک اپل را بابت استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI تهدید کرد image ایلان ماسک اپل را بابت استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI تهدید کرد 1403/03/22

ایلان ماسک گفت اگر مدل‌های OpenAI در سطح سیستم‌عامل در دستگاه‌های اپل پیاده‌سازی شوند، استفاده از آن‌ها را در شرکت‌های خود ممنوع می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

دانشمند سابق OpenAI: هوش مصنوعی انسان‌گونه تا سال ۲۰۲۷ از راه می‌رسد image دانشمند سابق OpenAI: هوش مصنوعی انسان‌گونه تا سال ۲۰۲۷ از راه می‌رسد 1403/03/22

یکی از دانشمندان توسعه‌ی هوش مصنوعی در OpenAI پیش‌بینی کرده است که هوش مصنوعی انسان‌گونه تا سال ۲۰۲۷ از راه خواهد رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

انسان‌ ها اولین تمدن پیشرفته کره زمین نیستند image انسان‌ ها اولین تمدن پیشرفته کره زمین نیستند 1403/03/20

بشر به‌شدت در تلاش برای یافتن موجودات فضایی است. هرچند شاید بهتر باشد در مورد گذشته خود تجدید نظر کنیم. شواهد نشان می‌دهند که انسان ها اولین تمدن پیشرفته کره زمین محسوب نمی‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

همستر کامبت حالا ۱۰۰ میلیون کاربر دارد؛ زمان عرضه توکن مشخص شد image همستر کامبت حالا ۱۰۰ میلیون کاربر دارد؛ زمان عرضه توکن مشخص شد 1403/03/20

بازی تلگرامی همستر کامبت پس از مدت کوتاهی اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

اسپیس ایکس می‌خواهد با کارخانه جدید استارفکتوری روزی یک استارشیپ بسازد image اسپیس ایکس می‌خواهد با کارخانه جدید استارفکتوری روزی یک استارشیپ بسازد 1403/03/20

اسپیس ایکس اهداف بسیار جاه‌طلبانه‌ای دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 17

برای اولین بار در جهان؛ DJI آزمایش تحویل کالا با پهپاد در کوه اورست را انجام داد image برای اولین بار در جهان؛ DJI آزمایش تحویل کالا با پهپاد در کوه اورست را انجام داد 1403/03/18

در این آزمون، توانایی پهپادهای DJI در زمینه حمل بار بین کمپ‌ها و همچنین حذف زباله از دامنه‌های اورست آزمایش شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29