خدمات سایت


متن کامل خبر

وزیر ارتباطات: علت کند شدن اینترنت مردم، فیلترشکن است!

وزیر ارتباطات در جریان نشست خبری ارائه عملکرد هزار روزه دولت سیزدهم و در گفتگو با خبرنگاران، علت کند شدن اینترنت را استفاده مردم از فیلترشکن ها اعلام کرد.
1403/03/31 01:19:05 ب.ظ

در جدیدترین اخبار داخلی، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگویی با خبرنگاران در جریان نشست ارائه گزارش عملکرد هزار روزه خدمت دولت سیزدهم، علت کند شدن سرعت اینترنت در استفاده‌های روزمره مردم را فیلترشکن‌ها معرفی کرد.

وی افزود در وزارت ارتباطات دولت سیزدهم، ماموریت ما توسعه زیرساخت‌ها بوده و در این مورد در مدتی که از عمر این دولت می‌گذرد کارهای بزرگی انجام شده است.

زارع پور علت کند شدن اینترنت مردم را اعلام کرد!

عیسی زارع‌پور در بخشی از صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران گفت برخی افراد می‌گویند افزایش سرعت اینترنت توسط مردم احساس نشده، اما واقعیت این است که بین کیفیت و سرعت شبکه با محدودیت‌های ناشی از تحریم و فیلترینگ، تفاوت‌هایی وجود دارد. وی تاکید کرد استفاده از فیلترشکن توسط عموم مردم، اصلی‌ترین علت کند شدن سرعت اینترنت است و کندی اینترنت ربطی به توسعه شبکه ارتباطات کشور ندارد.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به عدم سرمایه‌گذاری متوازن در شبکه ارتباطی کشور به‌عنوان عامل ضعف کلی شبکه، اظهار کرد در حوزه‌هایی مانند اینترنت ثابت ضعف جدی داریم و در نتیجه، ایران همیشه در این حوزه در انتهای لیست قرار داشته است.


زارع‌پور در ادامه، فیبر نوری را راه‌حلی برای رفع ضعف‌های شبکه اینترنت ثابت در ایران عنوان کرد و گفت اساسا این پروژه با همین هدف آغاز شده است. به‌گفته وی در حال حاضر پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر کشور به اتمام رسیده، در ۶۰۰ شهر توافقات اولیه آن با شهرداری‌ها انجام شده و در ۴۰۰ شهر دیگر نیز پروژه در مرحله کار عملیاتی است.

با توجه به این‌که دولت سیزدهم در آخرین روزهای فعالیت خود به سر می‌برد، وزیر ارتباطات به سرانجام رسیدن پروژه فیبر نوری را یکی از مطالبات جدی از دولت آینده اعلام و اظهار امیدواری کرد مطابق با پیش‌بینی برنامه هفتم توسعه، اتصال ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری محقق شود. وی همچنین درباره سطح پوشش فیبر نوری در طول فعالیت دولت سیزدهم نیز گفت:

    در حال حاضر پوشش فیبر نوری برای ۸ میلیون خانوار در دسترس قرار گرفته است. ما امیدوار بودیم تا پایان سال ۱۴۰۴ تمامی شهرها را تحت پوشش قرار دهیم و حال باید امیدوار باشیم این اتفاق رخ بدهد.

وزیر ارتباطات با اشاره به فعالیت تنها ۱۰ سایت نسل پنجم در آغاز به کار دولت سیزدهم، شمار سایت‌های فعال نسل پنجم در حال حاضر را ۵ هزار مورد اعلام کرد. زارع‌پور همچنین در خصوص توسعه شبکه مادر مخابراتی کشور نیز گفت آنچه در مدت اخیر انجام شده بیش از همه، اقداماتی بوده که در سه دهه اخیر انجام گرفته و حالا ۳۲ ترابیت بر ثانیه به ظرفیت آن افزوده شده است.

وی افزود بخش دیگر در شبکه مادر مخابراتی، لایه آی پی است که در ابتدا ۲۸ ترابیت بر ثانیه ظرفیت داشت و حالا این رقم به ۵۶ ترابیت بر ثانیه رسیده است. وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت در ابتدای دولت سیزدهم با وجود ۴۳۰ گیگابیت بر ثانیه قطعی فیبر، اختلالات زیادی وجود داشت، اما در دو سه ماه گذشته ۲.۵ ترابیت بر ثانیه قطعی رخ داده و اساسا هیچکس قطعی را احساس نکرده است؛ چرا که بیش از ۲ برابر نیاز کشور اینترنت تامین کرده‌ایم.

وی با تاکید بر ارزشمند بودن اقدامات وزارت تحت امر خود در طول عمر دولت ابراهیم رئیسی، بیان کرد ارتباطات سیار در این مدت رشدی ۷۱ درصدی داشته و ما همواره در تلاش بوده‌ایم تا نه‌تنها بهترین‌ها را برای مردم فراهم کنیم، بلکه آینده‌نگر باشیم و متناسب با نیاز آینده ایران روند توسعه را پی بگیریم. زارع‌پور افزود با افتخار زیرساخت‌های کشور را که در بسیاری از لایه‌ها به ظرفیت آن اضافه شده است تحویل فرد بعدی خواهیم داد.


او در خصوص علت کند شدن سرعت اینترنت نیز تاکید کرد این‌که مردم رشد سرعت اینترنت را حس نمی‌کنند ربطی به توسعه زیرساخت‌های کشور ندارد و بستگی به تحریم‌ها، فیلترینگ و البته استفاده از فیلترشکن‌ها دارد. در خصوص میزان رشد شبکه ملی اطلاعات نیز وزیر ارتباطات با استناد به آمار مرکز ملی فضای مجازی، گفت پیشرفت شبکه از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رسیده است.

به‌گفته آقای زارع‌پور، پشتیبانی همه‌جانبه دولت سیزدهم از ظرفیت‌های داخلی، عامل رشد اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن در اقتصاد کشور به ۸ درصد بوده است. او همچنین افزایش ۱۰ برابری کاربران اینترنت، افزایش ۱۵ برابری ترافیک و اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها را از جمله دیگر دستاوردهای وزارت ارتباطات تحت امر خود معرفی کرد.

وزیر ارتباطات با کنایه به دولت قبل، عنوان کرد وقتی در آبان ۱۳۹۸ بنا بر مصالحی، دستور قطع اینترنت کشور صادر شد، قطع کردن اینترنت توسط وزارت وقت بسیاری از سرویس‌های داخلی را دچار اختلال کرد؛ ولی ما در دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۱ با وجود دستور نهادهای امنیتی برای قطع اینترنت، این کار را نکردیم و تنها محدودیت‌هایی ساعتی اعمال کردیم و این اتفاق بزرگی است.

زارع‌پور همچنین در خصوص توسعه دولت الکترونیک با اشاره به ارائه ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره ملی به‌شکل الکترونیکی، گفت ما از دولت الکترونیک عبور کرده و به سمت دولت هوشمند خواهیم رفت. به‌گفته وزیر ارتباطات، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ خدمت دولتی به‌شکل کاملا غیرحضوری، الکترونیکی و بدون نیاز به مدارک انجام می‌شود.

وی با اشاره به شمار ۴ میلیون نفری کاربران روزانه پنجره ملی خدمات هوشمند، گفت بیش از ۴۸ میلیون نفر از مردم به‌طور مستقیم از سامانه استفاده کرده‌اند. وزیر ارتباطات سامانه خودنویس برای انعقاد قرارداد املاک بدون نیاز به مراجعه به دفاتر املاک و پرداخت کمیسیون را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم قلمداد کرد.

در پایان، زارع پور در خصوص پیشرفت‌های کشور در حوزه فناوری فضایی در دولت سیزدهم با جدی خواندن تحولات رخ داده، بیان کرد در بازه زمانی کمتر از ۲.۵ سال، ۱۲ ماهواره به فضا پرتاب شده و ۲ پرتاب دیگر نیز تا پایان دولت برنامه‌ریزی شده که در صورت وقوع، رکورد پرتاب از زمان فضایی شدن ایران را به نام دولت سیزدهم ثبت می‌کند.


او با اشاره به برنامه بلندپروازانه پرتاب انسان ایرانی به فضا نیز گفت این پروژه بعد از حدود ۱۰ سال تعطیلی مجددا احیا شده و در حال حاضر ۲ کپسول زیستی سفارش داده‌ایم تا بعد از ساخت برای پرتاب انسان به فضا اقدام کنیم.

منبع : گجت نیوز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • وی پی ان,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




گوگل زمان رونمایی از سری پیکسل 9 را اعلام کرد image گوگل زمان رونمایی از سری پیکسل 9 را اعلام کرد 1403/04/06

در تاریخ 13 آگوست (23 مرداد) می‌توان منتظر معرفی دستگاه‌هایی ازجمله پیکسل 9 و پیکسل واچ 3 بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8

زمان عرضه اولین لپ‌تاپ‌های ایسوس با پردازنده رایزن AI 300 مشخص شد image زمان عرضه اولین لپ‌تاپ‌های ایسوس با پردازنده رایزن AI 300 مشخص شد 1403/04/06

ایسوس در چند وقت گذشته محصولات جدیدی را به وب‌سایت خود اضافه کرده که همچنین شامل چند لپ‌تاپ مجهز به رایزن AI 300 می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

سرفیس‌های جدید مایکروسافت نسبت به نسل‌های قبلی بالاترین نمره تعمیرپذیری را دریافت کردند image سرفیس‌های جدید مایکروسافت نسبت به نسل‌های قبلی بالاترین نمره تعمیرپذیری را دریافت کردند 1403/04/06

سرفیس لپ‌تاپ ۷ و سرفیس پرو ۱۱ مایکروسافت به‌دلیل طراحی ماژولار و استفاده کمتر از چسب، امتیاز تعمیرپذیری بسیار خوبی دریافت کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

اپلیکیشن ChatGPT بالاخره برای مک منتشر شد image اپلیکیشن ChatGPT بالاخره برای مک منتشر شد 1403/04/06

نسخه‌ی مک چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT از امروز دردسترس کاربران این سیستم‌عامل قرار دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 11

صدرنشینی مطلق شیائومی در بازار هدفون بی‌سیم چین؛ اپل سوم است image صدرنشینی مطلق شیائومی در بازار هدفون بی‌سیم چین؛ اپل سوم است 1403/04/06

شیائومی در فصل اول سال ۲۰۲۴ به جایگاه اول عرضه‌ی هدفون‌های بی‌سیم در بازار چین تکیه زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 10

اپل برای رفع آسیب‌پذیری امنیتی بلوتوث، برای تمامی ایرپادها آپدیت منتشر کرد image اپل برای رفع آسیب‌پذیری امنیتی بلوتوث، برای تمامی ایرپادها آپدیت منتشر کرد 1403/04/06

اپل با انتشار آپدیت امنیتی برای همه‌ی مدل‌های ایرپاد و برخی مدل‌های هدفون بیتس، آسیب‌پذیری‌ امنیتی بسیار مهم این محصولات را رفع کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 10

هواوی سال ۲۰۲۴ را با رشد ۴۶ درصدی در بازار مچ‌بندهای هوشمند شروع کرد image هواوی سال ۲۰۲۴ را با رشد ۴۶ درصدی در بازار مچ‌بندهای هوشمند شروع کرد 1403/04/05

هواوی در فصل اول سال ۲۰۲۴ رشد قابل توجهی در بازار مچ‌بندهای هوشمند تجربه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

قابلیت «آیفون میرورینگ» در دسترس قرار گرفت؛ مدیریت آیفون با مک image قابلیت «آیفون میرورینگ» در دسترس قرار گرفت؛ مدیریت آیفون با مک 1403/04/05

جدیدترین نسخه‌های بتا توسعه‌دهنده اپل برای iOS 18 و macOS Sequoia شامل ویژگی‌های بیشتری است که ماه گذشته در جریان WWDC معرفی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 17

بلومبرگ: اپل تمایلی به همکاری با متا در حوزه هوش مصنوعی ندارد image بلومبرگ: اپل تمایلی به همکاری با متا در حوزه هوش مصنوعی ندارد 1403/04/05

گزارش جدیدی از بلومبرگ نشان می‌دهد که اپل مذاکرات با متا برای استفاده از هوش مصنوعی این شرکت را لغو کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 12

ساعت مقاوم جدید کاسیو با توانایی اندازه‌گیری سرعت و کالری مصرفی معرفی شد image ساعت مقاوم جدید کاسیو با توانایی اندازه‌گیری سرعت و کالری مصرفی معرفی شد 1403/04/05

کاسیو ساعت G-SHOCK GBD-300 را با بدنه‌ای مقاوم و قابلیت‌های متنوع برای ردیابی تناسب اندام معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18