خدمات سایت


متن کامل خبر

اپراتور آمریکایی تی‌موبایل به‌دلیل رخنه اطلاعاتی ۶۰ میلیون دلار جریمه شد

اپراتور T-Mobile به‌دلیل سهل‌انگاری در حفاظت از داده‌ها، با جریمه‌ی ۶۰ میلیون‌دلاری مواجه شد.
1403/05/25 08:13:09 ب.ظ

شرکت مخابراتی T-Mobile به‌دلیل سهل‌انگاری در جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده‌های حساس و همچنین گزارش‌ندادن این نقض امنیتی، با جریمه‌ی ۶۰ میلیون دلاری مواجه شد.

جریمه‌ی سنگین T-Mobile را کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا (CFIUS) صادر کرد که اقدامی غیرمعمول به‌حساب می‌آید و همچنین، سنگین‌ترین جریمه‌ای محسوب می‌شود که این کمیته تاکنون صادر کرده است.

دلیل دخالت CFIUS در پرونده‌ی T-Mobile این است که شرکت آلمانی Deutsche Telekom اکثریت سهام اپراتور مورد اشاره را دراختیار دارد. این کمیته برای نظارت و کنترل پیامدهای امنیتی ملی ناشی از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و نهادهای خارجی در کسب‌وکارهای آمریکایی تشکیل شده است. CFIUS اختیار دارد تا جلوی چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را بگیرد، شروطی را بر آن‌ها اعمال و شرکت‌های متخلف را جریمه کند.

هنگامی که T-Mobile شرکت Sprint را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد، کمیته‌ی CFIUS شروطی را برای انجام این معامله ارائه داد که یکی از آن‌ها تضمین حفاظت از داده‌ها بود. به گزارش رویترز، کمیته‌ی مورد بحث، اپراتور آمریکایی را به‌دلیل سهل‌انگاری در حفظ امنیت داده‌ها و گزارش‌ ندادن دسترسی غیرمجاز به اطلاعات، به نقض شروط قرارداد متهم کرده است.

به گفته‌ی مقامات آمریکایی، دسترسی غیرمجاز به داده‌های حساس در T-Mobile در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رخ داده است. یکی از این مقامات با اشاره به اهمیت شفافیت در اقدامات اجرایی برای تشویق سایر شرکت‌ها به رعایت تعهداتشان، جریمه‌ی ۶۰ میلیون دلاری T-Mobile را نشانه‌ای از عزم جدی کمیته‌ی CFIUS برای تشدید مجازات شرکت‌های متخلف عنوان کرده است.

T-Mobile با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در فرایند ادغام T-Mobile با شرکت Sprint، مشکل فنی بزرگی پیش آمد. این مشکل باعث شد اطلاعاتی که پلیس از این شرکت می‌خواست، به‌طور کامل به آن‌ها ارائه نشود. این اپراتور می‌گوید داده‌ها هرگز از دسترس نهادهای انتظامی خارج نشده‌اند و مشکل را به‌موقع گزارش داده و آن را برطرف کرده است.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپراتور,
  • T-Mobile,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پزشکیان: حذف چارچوب‌های فیلترینگ در دستور کار است image پزشکیان: حذف چارچوب‌های فیلترینگ در دستور کار است 1403/06/26

رئیس جمهور: حذف چارچوب‌های فعلی درباره‌ی اینترنت در دستور کار قرار دارد و پیگیر اجرای آن هستیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

شیپور ۱۲۷۶ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد image شیپور ۱۲۷۶ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد 1403/06/26

به گزارش پاگرمنت، شیپور در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به میزان ۲۸.۹ میلیون یورو معادل ۱۲۷۶۰ میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده است. همچنین برنامه ورود به بورس این سازمان آغاز شده است. شیپور از مرداد ماه سال ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

معاون وزیر صمت: وزارت صمت موافق گشایش در موضوع واردات آیفون است image معاون وزیر صمت: وزارت صمت موافق گشایش در موضوع واردات آیفون است 1403/06/26

برادران درباره تصمیم‌گیری برای واردات آیفون اعلام کرد وزارت صمت با انحصار داخلی و خارجی همراه است و نمی‌توان مردم را از خرید موبایل خاصی محروم کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

سامسونگ و شیائومی به تبانی با آمازون هند متهم شدند image سامسونگ و شیائومی به تبانی با آمازون هند متهم شدند 1403/06/26

کمیسیون رقابت هند شرکت‌های سامسونگ و شیائومی را به تبانی با آمازون هند متهم کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

همکاری متا، تیک‌تاک و اسنپ‌چت: برنامه‌ Thrive محتواهای مضر را شناسایی می‌کند image همکاری متا، تیک‌تاک و اسنپ‌چت: برنامه‌ Thrive محتواهای مضر را شناسایی می‌کند 1403/06/26

این طرح به شرکت‌های فناوری اجازه می‌دهد سیگنال‌هایی را به منظور شناسایی محتوای مربوط به خودکشی در پلتفرم‌هایشان برای یکدیگر بفرستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

آپلود ویدیو در شبکه اجتماعی بلواسکای امکان‌پذیر شد image آپلود ویدیو در شبکه اجتماعی بلواسکای امکان‌پذیر شد 1403/06/22

کاربران شبکه‌ی اجتماعی بلواسکای اکنون می‌توانند در این پلتفرم ویدیو آپلود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

تبدیل ایرپاد پرو ۲ اپل به سمعک؛ سازمان غذا و داروی آمریکا چراغ سبز نشان داد image تبدیل ایرپاد پرو ۲ اپل به سمعک؛ سازمان غذا و داروی آمریکا چراغ سبز نشان داد 1403/06/22

سازمان غذا و داروی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه، مجوز رسمی برای ویژگی جدید ایرپاد پرو ۲ که این هندزفری را به سمعک تبدیل می‌کند، صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

مایکروسافت 650 کارمند ایکس باکس را اخراج کرد image مایکروسافت 650 کارمند ایکس باکس را اخراج کرد 1403/06/22

فیل اسپنسر می‌گوید که این اخراج‌ها همچنان به معامله اکتیویژن بلیزارد مربوط می‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

برخلاف شایعه‌ها، اپل همچنان به عرضه هدفون سیمی ادامه می‌دهد image برخلاف شایعه‌ها، اپل همچنان به عرضه هدفون سیمی ادامه می‌دهد 1403/06/20

اخیراً شایعاتی مبنی‌بر توقف تولید و فروش هدفون‌های سیمی اپل منتشر شد اما ظاهراً این گزارش‌ها واقعیت ندارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

سری آیفون 16 از نظر سرعت انتقال داده با درگاه USB-C پیشرفتی نکرده است image سری آیفون 16 از نظر سرعت انتقال داده با درگاه USB-C پیشرفتی نکرده است 1403/06/20

درگاه آیفون 16 همچنان از نوع USB 2 است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49