خدمات سایت


متن کامل خبر

آئودی A3 و اینفینیتی با درب‌های استثنایی / گزارش تصویری

آرشیو
در نمایشگاه خودرو ژنو 21 نمونه مفهومی گوناگون رونمایی شده که از میان آنها می‌توان به آئودی جدید با قسمت کنترل و هدایت لمسی یا اینفینیتی با درهای فاقد ستون میانی و مینی با درهای دو تکه اشاره کرد.
1389/12/22 11:49:18 ق.ظ

در نمایشگاه خودرو ژنو 21 نمونه مفهومی گوناگون رونمایی شده که از میان آنها می‌توان به آئودی جدید با قسمت کنترل و هدایت لمسی، نمونه مفهومی الکتریکی نیسان، اینفینیتی با درهای فاقد ستون میانی و مینی با درهای دو تکه برای سهولت در خروج سرنشینان اشاره کرد.

نمونه مفهومی آئودی A3

این سدان جدید که توسط آئودی طراحی شده، اشاره‌ای دقیق به فناوری‌ها، زبان طراحی و مؤلفه‌های تازه مورد استفاده در طرح‌های آینده این خودروساز دارد. از میان مؤلفه‌های تازه طراحی این شرکت می‌توان به ورودی هوای یکپارچه در قسمت جلوی خودرو و چراغ‌های تمام ال.ای.دی دو طرف آن اشاره کرد.

این خودرو که 4.42 متر طول دارد و وزن آن کمی بیشتر از 1500 کیلوگرم است، هنوز هم نمونه‌ای کوچک از خودروهای آئودی به‌شمار می‌رود. موتور توربوشارژ 5 سیلندر و 2.5 لیتری این خودرو با پاشش مستقیم توانی معادل 408 اسب‌بخار برای خودرو تولید خواهد کرد. آئودی A3 برای رسیدن به سرعت اولیه 100 کیلومتربرساعت به زمانی معادل 4.1 ثانیه نیاز دارد. مصرف این خودرو 9.1 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است.

برای این خودرو گیربکس جدید 7 سرعته با دو کلاچ پیش‌بینی شده که می‌تواند اتوماتیک یا دستی کنترل شود. توان حرکتی خودرو به تمامی چرخ‌ها وارد خواهد شد.

در طراحی ساده و کامل فضای داخلی از فناوری‌های روز آئودی استفاده شده است. نمایشگری 8 اینچی و تمام‌رنگی در مرکز بخش کنترل و هدایت خودرو قرار گرفته و سرعت‌سنج در کنار آن قرار دارد. در بخش میانی خودرو، قسمت رابط ماشین و صفحه لمسی تعبیه شده که در نمونه‌های آتی این خودروساز نیز به کار گرفته خواهد شد.

Mini Rocketman

مفهومی جدید مینی کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما برای سفر و خانواده‌های سه نفره انتخاب خوبی خواهد بود. در فضای داخلی این خودرو صندلی چهارمی نیز در نظر گرفته شده که در صورت نیاز می‌تواند در سفرهای کوتاه یا برای نشاندن بچه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

نام این خودرو از طراحی درهای آن اقتباس شده که باله‌های کناری موشک‌ را برای بیننده تداعی می‌کند. با این حال استفاده از طرح درها عملی است و خروج از خودرو را در فضای اندک پارکینگ ساده‌تر خواهد کرد. همانطور که می‌دانید درهای فعلی خودروها نیاز به فضای گسترده‌تری برای باز شدن دارند.

طراحی قسمت انتهایی خودرو به شکلی صورت گرفته که استفاده از صندوق عقب را به مراتب ساده‌تر خواهد کرد. قسمت پایینی در مانند دراور باز خواهد شد و شکل جمع‌شدن در بالایی و شیشه آن نیز دسترسی به فضای بار در خودرو را ساده‌تر از پیش خواهد کرد.

نیسان ESFlow

به نظر می‌رسد این نمونه مفهومی الکتریکی شبیه به یکZ طراحی شده است. باتری‌های یون لیتیوم این خودرو روی محور جلو قرار گرفته‌اند و دو پیشرانه الکتریکی روی محور عقب قرار دارند، به این شکل تعادل وزن نیز حفظ شده است.

مشخصات اعلام شده توسط نیسان برای این خودرو جدید جالب‌توجه است. از میان آنها می‌توان به صفر تا 100 زیر 5 ثانیه و برد نهایی 241 کیلومتر را عنوان کرد. دو پیشرانه الکتریکی نیروی مورد نیاز برای حرکت را به چرخ‌های عقب خودرو وارد خواهند کرد، در نتیجه عملکرد ESFlow در پیچ‌ها به مرتب بهتر از نمونه‌های پیشین خواهد بود.

در این نمونه مفهومی از فناوری های به کار گرفته‌شده در خودروهای 370Z، GT-R و Leaf استفاده شده است. با توجه به توانایی‌های نیسان و استقبال خوب بازار از خودروهای پیشین، می‌توان انتظار داشت ESFlowنیز با همین خصوصیات وارد بازار شود.

اینفینیتی Etherea

این اینفینیتی جمع‌و‌جور را باید یک طراحی لوکس استثنایی به‌شمار آورد که تلفیقی از مشخصات خوب سدان‌ها، کوپه، هاچ‌بک و حتی خودروهای شاسی‌بلند است.

این نمونه مفهومی تنها 4.27 متر طول دارد، اما طراحی تازه درها و حذف ستون و لولای میانی باعث شده دسترسی به هر 4 صندلی Etherea بسیار ساده باشد.

این نمونه مفهومی یکی از خودروهای هیبریدی تازه کلاس M اینفینیتی به‌شمار می‌رود. برای نمونه‌های کوچک‌تر، موتور 4 سیلندر و 2.5 لیتری با قدرت 245 اسب‌بخار کافی است اما می‌توان از یک پیشرانه الکتریکی کمکی برای افزایش قدرت یا صرفه‌جویی در مصرف بنزین، مخصوصا در سرعت‌های پایین استفاده کرد.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران image قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران 1403/02/03

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قرادادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد image تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد 1403/02/03

تسلا قیمت برخی خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ ازجمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول 2024، تصمیم گرفته است ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد image نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد 1403/02/02

نسخه جدید خودرو شاسی بلند آمریکایی شورولت تریل بلیزر با الهام از طراحی پیکاپ سایز متوسط و محبوب کلرادو ساخته شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55