خدمات سایت


متن کامل خبر

رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان شکسته شد / گزارش تصویری

آرشیو
مهندسان دانشگاه ایالتی اوهایو با استفاده از جدیدترین فناوری باتری‌ها موفق شدند رکورد بیشترین سرعت خودروهای الکتریکی را بشکنند و با سرعت 514 کیلومتر بر ساعت، مزیت خودروهای الکتریکی را نشان دهند.
1389/06/08 08:02:28 ق.ظ

برای تیم مهندسان مکانیک و عاشقان سرعت دانشگاه ایالتی اوهایو، هفته گذشته با سرعت و شتاب همراه بود. اعضای گروه، خودروی الکتریکی باک‌آی‌بولت 2.5 خود را به دشت نمکی بانویل بردند تا رکورد سرعت خودروهای الکتریکی زمینی را بشکنند و در نهایت موفق شدند با رسیدن به سرعت 514 کیلومتر بر ساعت، رکورد جهان را بشکنند.

به گزارش پاپ‌ساینس، تیم باک‌آی‌بولت که از ترکیب چند مهندس در مرکز تحقیقات اتومبیل دانشگاه ایالتی اوهایو و چند حمایت کننده مالی تشکیل شده، بیش از یک دهه است که در زمینه خودروهای مسابقه‌ای الکتریکی فعالیت می‌کنند. اما خودروی VBB2.5 ساخت آن‌ها اولین ماشین مسابقه‌ای است که کاملا با نیروی باتری‌ کار می‌کند. سال گذشته نیز خودروی VBB2 متعلق به همین گروه که با سلول‌های سوخت هیدروژنی کار می‌کرد، رکورد جهانی را با رسیدن به سرعت 487 کیلومتر بر ساعت در این دسته از خودروها شکست.

خودروی VBB2.5 با هدف شکست رکورد سرعت خودروهای الکتریکی در همه دسته‌ها و انواع طراحی شده است. با استفاده از باتری‌های جدید شرکت A123 (از اسپانسرهای این خودرو)، گروه توانست در اولین آزمایش به سرعت 468 کیلومتر بر ساعت برسد، اما در روز بعد راجر شروئر با نشستن در پشت فرمان این خودرو به رکورد سرعت 514 کیلومتر بر ساعت رسید و رکورد قبلی همین تیم را شکست. تصویر زیر، خودروی شروئر را بعد از شکستن رکورد نشان می‌دهد که ترمز کرده و چترهای توقف باز شده‌اند.

البته این رکورد باید به تائید FIA برسد تا به طور رسمی ثبت شود. اما در مورد آن جای هیچ نگرانی نیست، چرا که این سرعت نزدیک به 96 کیلومتر بر ساعت از رکورد قبلی خودروهای تمام الکتریکی بیش‌تر است. اما نکته جالب‌تر این‌که VBB2.5 فقط برای آزمایش فناوری جدید باتری‌های این تیم طراحی شده است. اعضای گروه تصمیم دارند با ساخت VBB3 و با استفاده از تجربه‌ای که با ساخت VBB2.5 پیدا کرده‌اند، تمام رکوردهای سرعت جهان را تا آینده دور بشکنند و حتی به خودروهای بنزین‌سوز نزدیک شوند!

منبع : خبرآنلاين
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 83

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 183

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 214

فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! image فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! 1402/08/14

کیف ابزار یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی تبار ناسا در جریان یک راهپیمایی در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی، گم شد. البته فضانوردان با چنین اتفاقاتی چندان بیگانه نیستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 158