خدمات سایت


متن کامل خبر

زنگ خروج توپولف از ناوگان هوایی کشور بصدا در آمد

آرشیو
به گفته مدیرعامل ایران ایرتور بزودی 5 فروند MD به ناوگان این شرکت اضافه خواهد شد و تعدادی توپولف از ناوگان خارج خواهد شد.
1389/07/07 05:36:13 ق.ظ

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با در اختیار داشتن 13 فروند توپولف 154 بیشترین تعداد این نوع هواپیما در میان دیگر ایرلاینهای ایران را به خود اختصاص داده است که با ورود هواپیماهای جدید بزودی تعدادی از توپولف های این شرکت از ناوگان خارج خواهد شد. با گذشت 3 ماه از 5 ماه فرصتی که وزیر راه وترابری به این شرکت داده بود؛ ظاهرا مسوولان این شرکت موفق شدند با خرید 5 فروند هواپیمای MD تا حدود بسیاری بر مشکلاتشان در جایگزینی توپولف ها فائق آیند. ابلاغیه جایگزینی توپولف ها با توجه به هدفمند سازی یارانه ها و مقرون به صرفه نبودن توپولف با آزاد سازی نرخ سوخت سبب شد تا وزارت راه وترابری از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست کند تا از ایرلاینها بخواهد این هواپیما را از ناوگانشان خارج کنند. چندی پیش این ابلاغیه به شرکت های هواپیمایی که در ناوگان خود از توپولف بهره می برند ارسال شد. گرچه پیش از این شتاب مسوولان سازمان هواپیمایی مشکلاتی را هواپیمایی ایرتور ایجاد کرده بود اما با توجه به فرصتی که وزیر راه وترابری به این شرکت داده است به گفته مدیرعامل ایراتور به خبرآنلاین بزودی هواپیماهای MD به ناوگان این شرکت اضافه خواهند شد و تعدادی توپولف در این راستا از ناوگان خارج خواهند کرد.

توپولف هایمان بخاطر مصرف سوخت بالا کنار گذاشتیم

مهدی صادقی مدیرعامل هواپیمایی ایران ایرتور در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: « اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها باعث شد تا هواپیمای توپولف 154 با توجه اینکه مصرف سوخت بالایی دارند، مقرون بصرفه از نظر اقتصادی نباشند. به همین خاطر خروج این هواپیماها را در برنامه قرار دادیم. »

به گفته وی با توجه به تاکید وزیر راه وترابری و سازمان هواپیمایی کشور تلاش شده تا با برنامه ریزی های لازم هرچه سریعتر توپولف ها از ناوگان خارج و هواپیماهای جدیدی جایزگزین شود.

صادقی افزود: « خوشبختانه تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و در این راه موفق خواهیم شد. به زودی ناوگان ایراتور را با 5 فروند MD تقویت کنیم و تا پایان سال نیز تمامی توپولف ها از ناوگان خارج کنیم. »

مدیرعامل ایرتور با تاکید بر ایمنی هواپیمای خریداری شده ، تصریح کرد: « هواپیماهای MD خریداری شده از نوع آمریکایی است و با توجه به سنی که دارند از ایمنی لازم برخوردارند. این هواپیما از کیفیت لازم برخوردار بوده و امیدواریم با جایگزنی ها فصل جدیدی در ناوگان ایرتور آغاز شود. »

صادقی با تاکید بر ایمنی هواپیماهای توپولف تصریح کرد: « توپولف هواپیمای ایمنی است. تنها دلیلی که باعث شد بخواهیم آنها را از ناوگان خارج کنیم موضوع آزاد سازی نرخ سوخت هواپیما بود. وقتی قیمت نرخ سوخت آزاد شود با توجه به مصرف بالای موتور توپولف دیگر بگاری گیری این هواپیماها مقرون بصرفه نیستند. »

5 فروند هواپیمای MD فعلا جایگزین خواهیم کرد

وی درباره شائبات مطرح در خصوصی ایمنی هواپیماهای MD هم تصریح کرد: « این 5 فروند هواپیما متعلق به خانواده MD است که تولید کننده آنها شرکت آمریکایی است که البته از شرکتهای دیگری خریداری کردیم. تقریبا میانگین سنی هواپیما یا خریداری شده بین سالهای 90 تا 93 است و سن بالایی هم ندارند. »

وی افزود: « ایمنی این هواپیماها بالاست و نگرانی در این زمینه نداریم. البته تاکید دارم سن هواپیما ربطی به ایمنی ندارد و تنها این مشکل در خصوص هواپیماهای سن بالا این است که هزینه تعمیر و نگهداری بالایی می طلبند وگرنه هواپیمای سن بالا مانند هواپیماهای تازه از ایمنی لازم برخودارند. اما با توجه به هزینه های این هواپیما نسبت به هواپیماهای نو نگهداری مقرون به صرفه نیستند. »

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرتور در آستانه عملیاتی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها تصریح کرد : « با توجه اینکه دولت قصد دارد به زودی این قانون را اجرا کند شرکتهای هواپیمایی این توقع را دارند که به زودی نرخ بلیت هواپیما اصلاح شود. »

با اصلاح نرخ سوخت چارهای جز آزادسازی نرخ بلیت نداریم

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با توجه به مشکلات بین المللی شرکتهای هواپیماهای هزینه های بالایی دارند، تصریح کرد: « از دولت و وزارت راه وترابری تقاضا داریم تا توجه ویژه ای به قیمت بلیت هواپیما داشته باشند. چراکه اگر یارانه های حذف شوند اما نرخ بلیت آزاد نشود با این شرایط اداره شرکت های هواپیمایی امکانپذیر نیست. »

صادقی خاطر نشان کرد: « درحال حاضر شرکتهای هواپیمایی بدهیهای بالایی به سازمانهای ذی ربط دارند. اگر دولت چاره ای برای اصلاح نرخ بلیت هواپیما پیدا نکند با چالشهای اساسی مواجه خواهیم شد. براین اساس توقع داریم با افزایش قیمت سوخت نرخ بلیت هواپیما هم مانند مسیرهای بین المللی در نظر گرفته شود. اگر می‌خواهیم خدمات مناسب به مردم ارائه دهیم باید روشهای قدیمی در محاسبه نرخ بلیت هواپیما را کنار بگذاریم. به طور مثال شرکتی هواپیمایی هزینه هنگفتی خرج می‌کند تا هواپیمای ایرباس وارد کشور کند. متأسفانه نرخ بلیت آن با هواپیمایی مانند توپولف تفاوتی ندارد. وقتی در ایران این روال بر اساس مسافتی است که هواپیما در هر پرواز طی می‌کند و به این ترتیب نرخ بلیت تعیین می‌شود طبیعی است شرکتها هواپیمای بیشتر به دنبال تهیه هواپیمای ارزان قیمت باشند. در حالی که در دنیا نرخ بلیت شناور است و براساس فاکتورهایی چون ساعت پرواز، کیفیت خدمات، نوع هواپیما، تقاضا نرخ‌ها تعیین می‌شوند. »

نرخ بلیت به روش بین الملی تعیین شود

مدیرعامل ایرتور با تاکید براینکه در حال حاضر در سطح بین‌المللی نرخ بلیت که یک ماه سریع‌تر تهیه می‌شود با بلیتی که دو روز قبل پرواز فروخته می‌شود تفاوت دارد گفت: « حتی نرخ بلیت برای سفرهای تجاری با سفرهای توریستی فرق دارد. حتی در ساعت پیک در یک روز قیمت‌ها متفاوت است. به طور مثال فردی که قصد سفر تفریحی دارد می‌تواند در ساعت غیرپیک بلیت ارزانتر تهیه کند. » وی افزود: « ظاهرا مسئولان امر در ایران نیز به این نتیجه رسیده‌اند باید نرخ‌ها شناور شود. این روش‌ها در حال بررسی است؛ امید است که با شکسته شدن روش سنتی نرخ‌ها طوری تعیین شوند که هم به نفع مردم باشد و هم شرکتهای هواپیمایی ارتقا یابند. »

با آزادسازی نرخها عادلانه می شوند

به گفته وی اگر نرخ بلیت هواپیما آزاد شود به تناوب آن نیز شرکتهای هواپیمایی می توانند خدمات مناسبی به مسافرانشان ارائه کنند. از سوی دیگر آزادسازای نرخ بلیت هواپیما باعث عادلانه شدن قیمتها خواهد شد چراکه هر مسافری با توجه به نیازی که دارد می تواند از هواپیما بریا سفر استفاده کند. دیگر لازم نیست برای یک سفر تفریحی و زیارتی مبلغ هنگفت بپردازد یا ماهها در انتظار باشد تا بلیتی را تهیه کند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 335

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 369

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207