خدمات سایت


متن کامل خبر

حمله بزرگ سایبری و آلودگی چهار میلیون وب سایت

آرشیو
کد مخربی به نام "لیزامون" طی روزهای گذشته جنجال زیادی به راه انداخته است زیرا این ویروس با حمله ای گسترده منجر به آلوده شدن بیش از میلیونها وب سایت شده است.
1390/01/15 08:52:24 ق.ظ

با این همه نباید چندان نگران این ویروس بود. این ویروس می تواند به واسطه سرعت و عملکردی که دارد زنگ خطر را در میان نگهبانان امنیت آنلاین به صدا در آورد اما بخشهای حفاظت داخلی نرم افزارها به آن معنی هستند که کاربران اندکی به این ویروس آلوده خواهند شد.

خبرساز شدن این ویروس از آن جهت بوده است که لیزامون به شکلی شگفت آور تعداد زیادی از وب سایتها را در سرتاسر جهان به خود آلوده کرده است، بیش از چهار میلیون وب سایت و همچنین به این دلیل که برخی از این وب سایتها تامین داده های سکوی آی-تیونز اپل را به عهده دارند.

شرکت Websense اولین شرکت ایمنی آنلاین بود که خبر این آلودگی و ارتباط آن با آی تیونز اپل را در وبلاگ خود منتشر کرد. با این همه وب سایت اپل به گونه ای طراحی شده است که به صورت خودکار می تواند چنین حملاتی را خنثی کند. این به آن معنی است که درصد احتمال آلودگی رایانه کاربران آی-تیونز، صفر است.

Websense در وبلاگ خود نوشته است: "همواره چنین حملات تزریقی گسترده ای وجود داشته اما هیچگاه هیچ یک از حملات ویروسی به این وسعت نبوده است. ما در تلاشیم تا سیستمها و وب سایتهای بزرگتری را که به این ویروس آلوده شده اند شناسایی کنیم زیرا وب سایتها و سکوهای بزرگتری از آی-تیونز نیز وجود دارند و باید کاربران را درباره آلودگی این وب سایتها آگاه کنیم.

لیزامون به کد حمله تزریقی SQL شهرت دارد و با استفاده از آسیب پذیری های یک نرم افزار آنلاین کدهای مخرب را به وب سایتهای آسیب دیده تزریق می کند. در صورتی که کاربری از این وب سایتها دیدن کند مسیر آنها به سوی وب سایتهای ناشناخته ای منحرف خواهد شد و در آنجا فایلهای Scareware بر روی رایانه کاربران نصب می شود.

این فایل پیامهایی را برای کاربران ارسال کرده و به آنها اطلاع می دهد رایانه آنها به ویروس آلوده شده است و پیشنهاد خریداری نرم افزار ضد ویروسی را به آنها ارائه می کند. اکثر نرم افزارهای ویروس کُش قانونی می توانند این فایل مخرب را یافته و از بین ببرند.

بر اساس گزارش سی ان ان، با وجود اینکه این ویروس میلیونها وب سایت را به خود آلوده کرده است، متخصصان امنیت شبکه معتقدند این ویروس خطری عادی و معمولی به شمار می رود که بیشتر وب سایتها کم ترافیک و ناشناخته را آلوده کرده است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38