خدمات سایت


متن کامل خبر

رونمایی از سریع‌ترین خودروهای جهان / گزارش تصویری

آرشیو
بوگاتی با دو نمونه بی‌نظیر ویرون سوپراسپرت و گرنداسپرت 16.4 در نمایشگاه شانگهای شرکت کرده است. یکی از این دو خودرو سریع‌ترین خودروی تولید‌شده در جهان و دیگری سریع‌ترین خودرو دنیا با سقف متحرک است.
1390/02/07 03:36:39 ق.ظ

بوگاتی با دو نمونه اختصاصی که هر یک را باید یک اثر هنری با مؤلفه‌های طراحی منحصربه‌فرد به‌شمار آورد، در نمایشگاه خودروی شانگهای شرکت کرده است. برای علاقمندان به خودرو، قدرت و سرعت این دو نمونه که یکی عنوان سریع‌ترین خودروی تولید‌شده در جهان را به خود اختصاص داده و دیگری سریع‌ترین خودروی جهان با سقف متحرک است، مطمئنا جالب‌توجه خواهد بود.

به گزارش آتوبلاگ، یکی از این دو نمونه، بوگاتی گرنداسپرت 16.4 -ویرون با سقف متحرک- است که بدنه آن با ترکیبی از فیبر کربن سفید مات و آبی تیره طراحی شده و دیگری ویرون سوپراسپرت 16.4 این شرکت با قدرتی بیش از 1100 اسب‌بخار است که بدنه‌ای سیاه‌رنگ از جنس فیبر کربن دارد و فضای داخلی آن به رنگ بژ طراحی شده است. هر دو نمونه برای حضور در بازارهای آسیایی طراحی شده‌اند و شایعات حاکی از این هستند که این خودروها پیش از آغاز نمایشگاه به فروش رفته‌اند.

سرعت نمونه قدرتمند سوپراسپرت که سریع‌ترین خودروی جهان با سرعت نهایی 431 کیلومتربرساعت است، به صورت الکترونیکی به 415 کیلومتربرساعت محدود خواهد شد و سرعت نمونه گرنداسپرت با قدرت 920 اسب‌بخار و گشتاور نیروی 1250 نیوتن‌متر حداکثر 407 کیلومتربرساعت خواهد بود. هنگامی که سقف خودرو باز باشد، حداکثر سرعت ممکن 360 کیلومتربرساعت پیش‌بینی شده که در میان خودروهایی با سقف متحرک بی‌همتاست.

نمونه گرانداسپرت این خودرو بدنه‌ای سفید دارد که تم آن تنها در ورودی‌های هوای بزرگی که روی انتهای خودرو نصب شده‌اند، کمی تغییر می‌کند. در سقف، بخش‌های داخلی خودرو و حتی چرخ‌ها رنگ آبی غالب است و برای ایجاد تضاد رگه‌های سفید در روکش صندلی‌ها، فرمان، دنده و بخش هدایت و کنترل به کار گرفته شده است.

در بوگاتی سوپراسپرت تم سیاه غالب است که با طراحی چرخ‌ها از جنس آلومینیوم و خطوط کناری روشن، تضاد جالب‌توجهی دارد. فضای داخلی این خودرو به رنگ بژ طراحی شده و می‌تواند مطابق نظر خریداران تغییر پیدا کند.

سریع‌ترین خودروی تولید‌شده جهان از موتور میانی 16 سیلندر با ظرفیت 7.993 سی‌سی بهره می‌برد که از ترکیب 4 توربوشارژر و اینترکولر خلق شده است. در شاسی خودرو تغییرات قابل‌توجهی ایجاد شده تا این ویرون با سرعت 431 کیلومتربرساعت و گشتاور نیروی 1500 نیوتن‌متر برای تمامی چرخ‌ها هنوز هم ایمن و متعادل باشد.

قیمت اولیه خودرو حدود 2میلیون دلار اعلام شده و خریداران آسیایی می‌توانند هر دو نمونه را به هر رنگ و طراحی داخلی که مایل باشند، همراه با امکانات داخلی متفاوت دریافت کنند. البته برای داشتن این نمونه‌های اختصاصی هزینه‌های دیگری نیز به هزینه اولیه سفارش خودرو اضافه خواهد شد!

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32