خدمات سایت


متن کامل خبر

گزارش خبرگزاری آلمان از جمع آوری دیش های ماهواره در تهران

آرشیو
"منصور" که در زمینه نصب دیش و گیرنده های ماهواره فعالیت می کند در این باره می گوید: در هر جایی که عملیات برداشتن دیش ها باشد؛ با افزایش درآمد روبه رو می شوم.
1390/03/03 09:14:37 ق.ظ

خبرگزاری آلمان در گزارشی از تهران به بررسی جمع آوری دیش های ماهواره ای از پایتخت ایران پرداخت.

به گزارش عصر ایران، در این مطلب آمده است: ایران دوباره با حمله به شبکه های ماهواره ای تلویزیونی، خواستار برچیدن اجباری آنتن های بشقابی دریافت شبکه های ماهواره ای شده است. این در حالی است که منتقدان می گویند که این روند شبیه بی تاثیر و بی نتیجه است.

"منصور" که در زمینه نصب دیش و گیرنده های ماهواره فعالیت می کند در این باره می گوید: در هر جایی که عملیات برداشتن دیش ها باشد ، با افزایش درآمد روبه رو می شوم.

منصور 38 ساله اضافه می کند که پلیس دیش ها را با خود می برد. هنگامی که آنها می روند مردم با من تماس می گیرند تا دیش جدیدی را برای آنها تهیه و نصب کنم.

فهمیه 46 ساله خانه دار که در شمال تهران زندگی می کند تاکنون چندین بار دست به این اقدام زده است. او می گوید: پلیس دیش های ماهواره من را می برد ؛ حتی پلیس دو مرتبه دستگاه دریافت کننده ماهواره من را با خود برد ؛ اما هر بار به سرعت دیش و دستگاه دریافت کننده جدیدی برای ماهواره تهیه می کنم زیرا شبکه های تلویزیونی ماهواره ای پنجره من به جهان است.

در 17 سال اخیر تمامی تلاش های مقامات ایرانی برای منع استفاده از دستگاه های دریافت شبکه تلویزیونی ماهواره با شکست مواجه شده است.

منتقدان این ممنوعیت در این باره می گویند که در دوره جهانی شدن و در سایه وجود فناوری های مختلف مثل اینترنت هر گونه تلاش همراه با اجبار برای منع دریافت اطلاعات و تفریحات بی نتیجه است اما تایید کنندگان این ممنوعیت ها می گویند که شبکه های ماهواره ای ، برنامه های پورنوگرافی پخش می کنند لذا این اقدام مخالف قوانین اسلامی است.

با این حال همچنان میان مقامات ایرانی این اختلاف نظر وجود دارد که آیا این اقدامات می تواند تاثیری در شهروندان ایرانی و اجبار آنها به مشاهده تنها شبکه های داخلی داشته باشد یا خیر؟

در دوره اصلاحات یعنی زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی از سال 1997 تا 2005 مقامات ایرانی می گفتند که در پیش گرفتن شیوه زور و اجبار در برابر شبکه های ماهواره ای تلویزیونی ، بی معنی است و نتایج ملموسی را به دنبال نخواهد داشت.

آنها به عنوان راه جایگزین پیشنهاد کرده بودند کیفیت برنامه های شبکه های داخلی ایران افزایش پیدا کند و این در حالی است که اکثر این برنامه ها ملال آور هستند.

این سیاسیت توانست به میزان نسبی سودبخش باشد . با گذشت زمان شمار زیادی از ایرانی ها به دلیل برتری نسبی برنامه های تفریحی جذب برنامه های شبکه های داخی شدند به ویژه که این شبکه ها برخی از فیلم های هالیوودی را به دوبله فارسی پخش می کردند.

برنامه های شبکه های ماهواره ای خارجی که از طریق گیرنده های ماهواره ای و دستگاه های دیجیتال دریافت می شوند به عنوان رقیب اصلی پنج شبکه داخلی تلویزیونی دولتی ایران آی آر آی بی به شمار می روند. شبکه های که اکثر ایرانی هایی که جایگزینی برای آنها ندارند، به مشاهده آنها روی آورده اند.

پارلمان ایران 16 سال پیش در مصوبه ای استفاده از گیرنده های ماهواره را ممنوع اعلام کرد اما این ممنوعیت باعث نشده تا مردم در سراسر ایران از استفاده از دیش های دریافت برنامه های تلویزیونی ماهواره ای منع شوند.

احمد رضا رادان نائب رئیس پلیس کشور ایران نیز گفته است که اجازه حقوقی برای ادامه جمع آوری و برچیدن دیش های ماهواره ای در پایتخت تهران دریافت شده است و پلیس در برچیدن دیش های ماهواره از واحدهای مسکونی در تهران جدی است.

گفته می شود محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران با این اقدامات مخالف است اما او تسلیم مطالبات نهادهای دینی برای ازسرگیری مقابله با آنچه که آن را تجاهم فرهنگی غربی می نامند شده است.

رویترز نیز می نویسد: پلیس در تهران بیش از دو هزار دیش ماهواره ای را در یک روز توقیف کرده است . این اقدام در راستای مقابله با دریافت برنامه های ماهواره ای صورت می گیرد. گیرنده هایی که به شهروندان ایرانی اجازه می دهد تا حجم زیادی از برنامه های سرگرم کننده را بدون نظارت ببینند و از خبرهای بین المللی که شبکه های دولتی آنها را نادیده می گیرند؛ آگاه شوند.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ موفق به کسب رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا شد image یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ موفق به کسب رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا شد 1403/02/05

یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ توانست رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا را دریافت کند. این یخچال سامسونگ با وجود ارائه فضای بیشتر، مصرف انرژی بسیار کمی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ image قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ 1403/01/18

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت روز انواع غذاساز براساس آخرین قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید image تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید 1403/01/14

تلویزیون‌های جدید Skyworth با ویژگی‌های جذاب مثل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قیمت رقابتی در ابعاد متنوع از راه رسیدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 120

اولین تلویزیون QDEL دنیا بی‌سروصدا رونمایی شد image اولین تلویزیون QDEL دنیا بی‌سروصدا رونمایی شد 1402/10/26

فناوری QDEL تلویزیون شارپ مزیت‌های OLED را با برخی ویژگی‌های جذاب دیگر یکجا ارائه می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 107

ماشین ظرفشویی ال‌جی به کمک بخار ظروف را تمیز و ضدعفونی می‌کند image ماشین ظرفشویی ال‌جی به کمک بخار ظروف را تمیز و ضدعفونی می‌کند 1402/10/23

ماشین ظرف‌شویی XD3 با قابلیت TrueSteam، بازوی اسپری‌کننده آب چهارگانه و موتوری با قطعات متحرک کمتر، می‌تواند همراه خوبی برای شست‌وشوی ظروف باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 226