خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

زندگی بدون نبض و ضربان قلب ميسر شد

آرشیو
در حالی كه بسياری از مردم با نبض و ضربان قلب به زندگی متصل هستند، ‌دكتر «بيلی كان» و دكتر «بود فرازير» از موسسه قلب تگزاس موفق به كشف راهی شده‌اند كه جريان خون بيماران در زمان از دست رفتن نبض ادامه يافته و آنها را زنده نگهدارند.
1390/03/31 04:27:43 ق.ظ

این محققان سالها برای تكمیل یك قلب مصنوعی كه از كار نیفتاده،‌ فرسوده نمی‌شود و همچنین در آن لخته‌های خون یا عفونت به وجود نمی‌آید، ‌تلاش كرده‌اند.

آنها موفق به ساخت یك قلب مصنوعی شده‌اند كه به نظر می‌تواند به این اهداف جامه عمل بپوشاند. تنها نكته این است كه این دستگاه یك قلب نبوده و ضربان نداشته از این رو نبضی وجود ندارد. اگر بیماری یكی از این قلب‌ها را داشته باشد،‌ به نظر مرده آمده و نوار قلبی‌اش به شكل یك خط ممتد خواهد بود.

این دستگاه جدید از نوعی فناوری استفاده می‌كند كه از دهه 1980 برای كمك به نارسایی قلبی مورد استفاده قرار دارد. یك دستگاه كمك بطنی كه نوعی دستگاه گردش خون بوده و به بطن راست یا چپ قلب كمك می‌كند. دستگاه كمك بطنی از یك روتور پره برخوردار است كه خون را گردش داده و به سمت جلو در جریانی مداوم هدایت می‌كند.

درحالی كه دستگاه كمك بطنی معمولا برای كمك به یك بخش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ كان و فرازیر دو عدد از این دستگاهها را به یكدیگر متصل كردند تا بتوانند دور طرف قلب را تحت پوشش قرار دهند.

این محققان، آزمایش‌های خود را بر روی گوساله‌ها انجام داده و اكنون یك گوساله هشت ماهه موسوم به ابیگیل دارند كه قلب ندارد.

این محققان قلب این گوساله را درآورده و به جای آن دستگاه جدید پمپاژ خود را قرار دادند.

ابیگیل اكنون براساس آزمایشات قلبی پزشكی مرده به نظر رسیده، اما یك گوساله جوان و پر انرژی است.

كان و فرازیر پس از انجام آزمایش‌های خود بر روی 38 گوساله، تصمیم به انجام آن بر روی انسانها گرفته و این دستگاه را بدن یك مرد 55 ساله مبتلا به آمیلوئیدوز قرار دادند. قلب اصلی این فرد به دلیل ابتلا به این بیماری بسیار آسیب دیده و پزشكان تنها 12 ساعت به او مهلت زندگی داده بودند. این فرد توانست با قلب مصنوعی تا یك ماه دیگر پیش از گسترش بیماری به سایر اعضای بدنش زندگی كند.

این محققان اعلام كرده‌اند كه كارهای دیگری نیز باید پیش از ورود این قلب به بازار بر روی آن انجام شود.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد image محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد 1403/01/27

محققان در یک پژوهش چند ساله با آزمایش روی 8623 فرد توانستند ارتباط بین بینایی و بروز زوال عقل در آینده را دریابند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد image وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد 1403/01/19

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو، پیشنهاد کرده است که این دستورالعمل در کارگروه اقتصاد دیجیتال تدوین شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39