خدمات سایت


متن کامل خبر

اولتیماتوم دوباره بهمنی به بانک ها

آرشیو
سرمایه ثبتی 6 بانک دی، تات، شهر، گردشگری، انصار و حکمت در حال حاضر 200 میلیارد تومان و سرمایه ثبتی بانکهای سینا و کارآفرین و سامان 300 میلیارد تومان، بانک سرمایه 353.5 میلیارد تومان و بانک رفاه 89 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
1390/04/03 03:07:12 ق.ظ

رئیس کل بانک مرکزی آخرین مهلت افزایش سرمایه بانکهای خصوصی به 400 ملیارد تومان را پایان تیرماه جاری اعلام کرد و گفت: درجه بانکهایی که به ابلاغیه بانک مرکزی عمل نکنند، تنزل می یابد.

محمود بهمنی در گفتگو با مهر آخرین مهلت افزایش سرمایه بانکها را پایان ماه جاری اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانکهای خصوصی موظف هستند که سرمایه خود را به 400 میلیارد تومان افزایش دهند.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه همچنین موسسات مالی و اعتباری نیز باید سرمایه خود را حداقل به 300 میلیارد تومان برسانند، خاطرنشان کرد: در غیر اینصورت درجه آنها تنزل خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مصوبه افزایش توان اعتباری بانکها و موسسات اعتباری به آنها ابلاغ شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برگزاری مجامع بانکها و موسسات اعتباری تا پایان تیرماه انجام می شود، مهلت قبلی افزایش سرمایه به پایان تیرماه تمدید شد.

به گفته بهمنی پیش از این بانک مرکزی به بانکهای خصوصی و موسسات اعتباری اعلام کرده بود که موظف هستند سرمایه خود را تا پایان اسفندماه افزایش دهند که با درخواستهایی که مطرح کردند مهلت افزایش سرمایه به پایان تیرماه تمدید شد.

وی تاکید کرد: اگر بانکها و موسسات اعتباری در مهلت تعیین شده افزایش سرمایه ندهند، بانک مرکزی درجه بانکی آنها را تنزل داده و به موسسه مالی و اعتباری تبدیل می شوند و براین اساس در فعالیتهای خود با محدودیتهایی مواجه خواهند شد.

رئیس کل بانک مرکزی خطاب به موسسات مالی و اعتباری هم که به این مصوبه در مهلت تعیین شده عمل نکنند، عنوان کرد: اگر موسسات هم سرمایه را افزایش ندهند با کاهش درجه و محدودیت در فعالیت مواجه می شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام بانکهای خصوصی افزایش سرمایه اولیه خود را در دستور کار دارند، افزود: بر این اساس مجامع خود را تا پایان تیر ماه امسال برگزار خواهند کرد اما بر اساس قانون تجارت تا 60 روز فرصت دارند که دارایی های ریز را وارد افزایش سرمایه کنند در غیر این صورت حقوقشان از بین خواهد رفت.

به گزارش مهر، بر اساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار سرمایه بانکهای خصوصی از 200 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش یافته است.

11 بانک خصوصی ملزم به افزایش سرمایه هستند، گرچه اقداماتی را از قبیل برگزاری مجمع به منظور افزایش سرمایه، انتشار آگهی افزایش سرمایه و غیره را انجام داده اند، اما هنوز تغییری در سرمایه ثبتی خود صورت نداده اند و آن را به بانک مرکزی اعلام نکرده اند.

افزایش سرمایه بانکهای خصوصی به مبلغ 400 میلیارد تومان به خط پایان نرسیده است، به طوریکه سرمایه ثبتی بانکهای خصوصی دی، تات، سینا، شهر، رفاه، گردشگری، کارآفرین، سامان، انصار، سرمایه و حکمت هنوز همان مبالغ قبلی است.

سرمایه ثبتی 6 بانک دی، تات، شهر، گردشگری، انصار و حکمت در حال حاضر 200 میلیارد تومان و سرمایه ثبتی بانکهای سینا و کارآفرین و سامان 300 میلیارد تومان، بانک سرمایه 353.5 میلیارد تومان و بانک رفاه 89 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

گرچه اقداماتی برای افزایش سرمایه از سوی بانکهای مذکور صورت گرفته است و حتی برخی از آنها با برگزاری مجمع و غیره سرمایه خود را افزایش داده اند اما این سرمایه هنوز به ثبت نرسیده و به بانک مرکزی اعلام نشده است.

بانک مرکزی در اولین جلسه شورای پول و اعتبار در سال گذشته موضوع افزایش سرمایه اولیه بانکها را به تصویب رساند.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، بانکهای موجود و بانکهایی که اخیرا مجوز گرفته اند موظفند بودند تا پایان سال گذشته سرمایه خود را از 200 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش دهند.

این در حالی است که تنها کمتر از یکماه قبل از تصویب این مصوبه در شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی بر اساس مصوبه دیگری سرمایه بانکها را کاهش داده بود و سرمایه بانکهای خصوصی از رقم 350 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان کاهش یافته بود.

هم اکنون سناریوهای مختلفی برای افزایش سرمایه مجدد بانکهای خصوصی در حال مطرح شدن در جلسات کارشناسی و سپس فرعی شورای پول و اعتبار است که در نهایت به شورای پول و اعتبار ارائه خواهد شد.

طبق این پیشنهاد سناریوهای مختلفی برای افزایش سرمایه بانکهای خصوصی به 500 میلیارد تومان، 600 میلیارد تومان و یا 800 میلیارد تومان مطرح است.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 293

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 97