خدمات سایت


متن کامل خبر

ابرخودروی هیبریدی کووینی با 6 چرخ / تصاویر

آرشیو
به گزارش گیزمگ، این ابرخودروی شش چرخ با توان خروجی 434 اسب‌ بخار، بنزینی - الکتریکی است.....
1390/05/24 10:38:55 ق.ظ

کووینی که تولید ابرخودرو بنزین‌سوز C6W را آغاز کرده، دست به طراحی نمونه هیبریدی C3A زده است. کنترل این خودرو در سرعت‌های بالا، عالی و پاسخ چرخ‌های آن هنگام ترمز گرفتن، بسیارخوب توصیف شده است.

محبوبه عمیدی: سال گذشته کووینی با شرکت در مسابقات حرفه‌ای بولونیا موفق شد، توان و پایداری چشمگیر نمونه C6W را به خوبی به نمایش بگذارد. این شرکت که با وقفه‌ای 6 ساله، خودرو بنزین‌سوز C6W را به بازار عرضه خواهد کرد، به تازگی آزمون‌های نمونه هیبریدیC3A با شش چرخ را آغاز کرده است.

به گزارش گیزمگ، این ابرخودروی شش چرخ با توان خروجی 434 اسب‌ بخار، بنزینی - الکتریکی است. آزمون‌های انجام‌شده از سرعت فوق‌العاده این خودرو، کنترل و پاسخ عالی چرخ‌ها هنگام ترمز گرفتن خبر می‌دهند. در این نمونه تازه وجود چهار چرخ در جلوی خودرو باعث پایداری بهتر شده، شکل آیرودینامیک بهبود پیدا کرده و قدرت ترمزها، افزایش پیدا کرده است.

انتظار می‌رود نیروی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن شش چرخ این خودرو به شکل مساوی از پیشرانه الکتریکی و موتور بنزین‌سوز تأمین شود.

Covini ‍C3A

طراحی این ابرخودروی تازه از کووینی C3A اقتباس شده که از لحاظ طراحی و مهندسی تحسین‌برانگیز است. اصطکاک بیشتر چرخ‌های این خودرو با جاده که به معنی کنترل بهتر راننده روی حرکت و ترمزگیری بهتر است، همراه با سیستم ترمز جدید برای خودرو و سیستم‌های پیشرفته تعلیق و کنترل رایانه‌ای، رانندگی با این ابرخودرو را به مراتب ساده‌تر خواهد کرد.

موتور کووینی C3A بنزین‌سوز در محور عقب آن تعبیه شده اما هنوز نحوه قرار گرفتن این موتور در نمونه هیبریدی اعلام نشده است. این موتور 8 سیلندر با حداکثر گشتاور نیروی 470 نیوتن‌متر در 2700 دوربردقیقه، به خوبی می‌تواند کاووینی 1150 کیلوگرمی را به حرکت در آورد.

برای ساخت شاسی این خودرو از لوله‌های محکم فولادی همراه با فیبرکربن استفاده شده و بدنه را پنل‌های ترکیبی از فایبرگلاس و فیبرکربن پوشانده است. چهار چرخ جلوی خودرو 15 اینچی/37.5 سانتیمتر و دو چرخ عقب 20 اینچی/50 سانتیمتری خواهند بود.

کارشناسان احتمال می‌دهند پیشرانه الکتریکی این خودرو که تنها 1 عدد خواهد بود، در محور جلوی آن تعبیه شود. به این ترتیب این ابرخودروی تازه به سادگی می‌تواند تعادل بیشتری در هنگام حرکت داشته باشد و پایداری آن با توجه به وزن اندکش در سرعت‌های بالا به مراتب بهتر خواهد شد. زمان ورود این کووینی هیبریدی به بازار هنوز اعلام نشده است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




خالق چت جی‌پی‌تی در یک قدمی ساخت مغز مجازی انسان است! image خالق چت جی‌پی‌تی در یک قدمی ساخت مغز مجازی انسان است! 1403/02/29

ظاهرا هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم، در حال پیشرفت است. سم آلتمن، خالق ChatGPT قصد دارد در آینده نزدیک مغز مجازی را در برابر جهانیان قرار دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

خودرو کوروت ینکو ۲۰۲۴ با موتور قدرتمند معرفی شد image خودرو کوروت ینکو ۲۰۲۴ با موتور قدرتمند معرفی شد 1403/02/27

ابرخودرو هزار اسب‌بخاری کوروت ینکو رسماً رونمایی شد. امسال صرفاً ۱۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

محققان: مدل‌های هوش مصنوعی یاد گرفته‌اند که چگونه انسان‌ها را فریب دهند image محققان: مدل‌های هوش مصنوعی یاد گرفته‌اند که چگونه انسان‌ها را فریب دهند 1403/02/25

محققان در پژوهش خود مدل GPT-4 و CICERO متا را مورد بررسی قرار دادند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

مدل هوش مصنوعی GPT-4o معرفی شد؛ سریع‌تر، تواناتر و رایگان image مدل هوش مصنوعی GPT-4o معرفی شد؛ سریع‌تر، تواناتر و رایگان 1403/02/25

GPT-4o به‌عنوان مدل هوش مصنوعی پرچمدار جدید OpenAI از راه رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

ناسا از طرح جدیدی برای ساخت قطار رباتی معلق در ماه رونمایی کرد image ناسا از طرح جدیدی برای ساخت قطار رباتی معلق در ماه رونمایی کرد 1403/02/24

ناسا از طرح جدید ساخت یک قطار رباتی معلق در ماه رونمایی کرده است. این طرح، جزوی از مأموریت‌های آرتمیس برای بازگشت به ماه است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

از تأمین قطعات تا زیرساخت؛ چرا هوش مصنوعی یک فناوری گران است؟  image از تأمین قطعات تا زیرساخت؛ چرا هوش مصنوعی یک فناوری گران است؟ 1403/02/21

افزایش هزینه‌ توسعه چت‌بات‌های مولد، نگرانی سرمایه‌گذاران را در پی داشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! image پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! 1403/02/20

پزشک هوش مصنوعی گوگل به‌لطف قابلیت خودآموزی بر بستر Google، موفق شده عملکرد فوق‌العاده‌ای را ثبت کند و حتی از پزشکان واقعی هم بهتر باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

هوش مصنوعی DeepMind گوگل اکنون می‌تواند DNA و سایر مولکول‌های زیستی را شبیه‌سازی کند image هوش مصنوعی DeepMind گوگل اکنون می‌تواند DNA و سایر مولکول‌های زیستی را شبیه‌سازی کند 1403/02/20

نسخه سوم مدل انتشاری AlphaFold می‌تواند ابزاری بالقوه برای درمان بیماری‌های و ساخت واکسن‌های جدید باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد image اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد 1403/02/20

نورالینک یک رابط بین مغز و رایانه یا BCI ساخت و اکنون می‌گوید تعدادی از رشته‌ها از مغز بیمار خارج شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 94