خدمات سایت


متن کامل خبر

عامل قتل «دکتر سرابی» به دار مجازات آویخته شد/از خنده‌های تلخ قاتل تا بارش باران روی جسد

آرشیو
عامل قتل دکتر «غلامرضا سرابی» ـ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ـ صبح سه شنبه در میدان نارمک تهران به دار مجازات آویخته شد.
1390/06/29 03:21:05 ق.ظ

ساعت 19:30 چهارشنبه 31 شهریورماه 89 دکتر سرابی ـ متخصص قلب و استاد دانشگاه ـ در مقابل مطب خود در میدان 53 نارمک در نتیجه حمله یک موتور سوار از ناحیه پهلوی چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان امام حسین (ع) جان باخت.

عامل این جنایت به نام «سجاد کریمی» در مراحل بازپرسی و در جریان دفاعیات خود در دادگاه ضمن اعتراف به جنایت مدعی شد که دکتر سرابی را در فوت مادرش که توسط وی جراحی شده بود، مقصر می‌دانسته و همین امر انگیزه وی برای انتقام‌گیری از دکتر سرابی بوده است.

از خنده‌های تلخ قاتل تا بارش باران روی جسد

فارس نیز در این باره نوشت: حکم قصاص قاتل دکتر سرابی، سحرگاه امروز و حدود یکسال بعد از قتل در محل حنایت اجرا شد.

حکم قصاص سجاد.ک عامل قتل دکتر سرابی، صبح امروز در ملأعام و در محل وقوع جنایت با حضور مسئولان قضایی تهران، خبرنگاران و تعدادی از مردم برگزار شد.

این مراسم از قبل تا بعد از اجرای حکم دارای حواشی متعددی بود که در ذیل آن را می‌خوانید:

* از حدود 2 ساعت قبل از اجرای حکم، خبرنگاران رسانه‌های مختلف در محل اجرای حکم حاضر شدند و در همین لحظات بود که رفته رفته از خیابان‌های اطراف مردم به محل اجرای حکم که بار داربست محصور شده بود، آمدند.

* از ساعات ابتدایی بامداد امروز، نیروهای امنیتی، انتظامی و راهنمایی و رانندگی در محل حضور داشتند و جرثقیلی که قرار بود حکم به وسیله آن اجرا شود، از ساعت 4 در محل مستقر شد.

* ساعت 4:47 دقیقه آمبولانس حمل جسد وارد محل اجرای حکم واقع در ابتدای خیابان جانبازان شرقی شد و در کنار جرثقیل متوقف شد.

* سجاد در آخرین مصاحبه با یکی از خبرنگاران درباره این حادثه گفته بود که با کوشا متهم قتل در پل مدیریت در یک بند بوده است و از او خواسته بعد از اجرای حکم در آن دنیا جایی برایش رزرو کند.

* سجاد با بیان اینکه اجرای حکم او نباید علنی باشد گفته بود به دیدن پدر و مادرش که در انتظار او هستند خواهد رفت.

* ساعت 5:05 دقیقه است که طناب سورمه‌ای رنگ توسط مأموران ویژه روی جرثقیل بسته می‌شود.

* تعدادی از مأموران ناجا هم برای امنیت بیشتر روی برخی پشت‌بام‌ها مستقر شده‌اند.

* ساعت 5:24 دقیقه صدای اذان از مسجد‌النبی میدان نارمک به گوش می‌رسد و هفت دقیقه بعد،‌ با ورود خودروی پلیس، ‌2 مأمور بالای جرثقیل رفته و برای آخرین بار طناب را چک کرده و از ایمنی و استحکام آن مطمئن می‌شوند.

ساعت 5:45 دقیقه، هم‌همه ناگهانی مردم نشان‌دهنده ورود خودروی حامل متهم و خودروهای اسکورت وی است.

ساعت 5:48 دقیقه قاری مراسم پشت تریبون قرار گرفت و طبق معمول اجرای احکام این‌چنینی، آیه مربوط به قصاص ولکم فی القصاص حیاة یا أولی الألباب لعلکم تتقون را قرائت کرد.

ساعت 5:53 دقیقه سجاد به همراه مأمور پلیس از خودرو خارج شد و به محض باز شدن در، با تعداد زیاد خبرنگاران و عکاسان روبه‌رو شد.

* سجاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره علت اقدام به قتل گفت: جای خالی مادرم را نتوانستم تحمل کنم و دکتر سرابی را کشتم. به نظرم دکتر دچار اشتباه شده بود.

* سجاد با بیان اینکه اصلاً از اقدام خود پشیمان نیستم گفت: اسلحه را از شهرستان خودمان تهیه کردم،‌ آنجا اگر در خانه‌ای سلاح نباشد، آنجا را خانه نمی‌نامند.

* سجاد در تمام زمانی که با خبرنگاران صحبت می‌کرد لبخندی بر لب داشت و این لبخند را تا آخرین لحظه بر لبانش داشت. او در جواب سوال یکی از خبرنگاران گفت: جوابت را در آن دنیا می‌دهم.

* ساعت 5:56 دقیقه، سجاد در حالی که همچنان به تلخی می‌خندد، طناب دور گردنش می‌افتد و یک دقیقه بعد، حکم قرائت می‌شود.

* ساعت 5:57 دقیقه، با کشیده شدن چهار پایه از زیر پای سجاد، حکم قصاص اجرا می‌شود.

حدود 30 دقیقه از اجرای حکم گذشته بود که پزشک متخصص پزشکی قانونی، مرگ سجاد را تأیید کرد و بعد از آن بود که دستبند و پابند را از دست و پای سجاد باز کردند.

* ساعت 6:30 دقیقه بود که بعد از قرار دادن جسد در کاور مخصوص و آمبولانس حمل جسد، آمبولانس از محل اجرای حکم خارج شد.

* یکی از افرادی که در صحنه اجرای حکم حاضر بود، اجرای اینگونه احکام را بهترین راهکار برای عبرت گرفتن دیگران دانست.

* یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه این منطقه محلی برای جولان دادن اراذل و اوباش شده است، با استقبال از اجرای این حکم، خواستار برخورد شدیدتر و علنی‌تر با اراذل و اوباش شد.

* شهروند دیگری با بیان اینکه در یکسال گذشته 3 نفر از جمله دکتر سرابی و یک سرباز در منطقه نارمک به قتل رسیده‌اند،‌ خواستار اجرای احکام در ملأعام شد.

* کم کم خورشید در حال طلوع کردن است و مردم در حال متفرق شدن که در این لحظه‌ با سوال همراه با تعجب عابران و خودروهای عبوری روبه‌رو می‌شوی که : اینجا چه اتفاقی افتاده است؟!

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف image قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف 1403/02/23

به گفته ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، این قدرتمندترین طوفان خورشیدی 20 سال گذشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان image کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان 1403/02/21

باستان‌شناسان با گزارش یک مرد محلی و خیلی اتفاقی، یک تمدن ٧ هزار ساله را در نقاط دور افتاده صربستان متعلق به عصر نوسنگی کشف کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 111

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 184

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 160

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 359

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 349

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 413