خدمات سایت


متن کامل خبر

قيمت جديد برق از ماه آينده

آرشیو
همزمان با بروز برخی ابهامات درباره افزایش غیرمنتظره بهای برق، روز گذشته وزیر نیرو بار دیگر بدون اشاره به قیمت‌هاي قطعی و نهايی تعرفه برق، اعلام کرد: «مردم نگران نباشند»؛ از سوی دیگر يك مقام مسوول در وزارت نیرو خبر داد: «قیمت‌هاي جدید برق از آذر ماه اعمال مي‌شود»
1389/08/16 01:02:21 ب.ظ

زیر نیرو در عين حال برای آنکه از ابهامات عمومی بکاهد، بخشی از روش محاسبه و فرمول افزایش بهای برق را تشریح کرد؛ وزير نيرو مي‌گويد: «در نحوه جديد محاسبه تعرفه برق، پله‌هاي مصرفي را تعريف مي‌كنيم و در هركدام از اين پله‌هاي مصرف، قيمت برق مشخص است و هر مشتركي در اين پله‌ها هر ميزان برق مصرف كرد، قيمت آن پله را مي‌پردازد و به پله بعدي مي‌رود و در انتها هزينه تمام اين پله‌هاي مصرف با يكديگر جمع مي‌شود».

«موضوع سوءتفاهم شده و...، اگر مردم کمي‌تحمل‌ کنند، قیمت جدید برق اعلام می‌شود و... اصلا قبض‌های جدید برق را روی تابلو در بخش‌های مختلف شهر نصب مي‌كنيم تا همه ببینند و....» اینها بخشی از اظهارات جدید وزیر نیرو است که به همراه آن فرمول و روش محاسبه قیمت قبوض برق را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، در شرایطی که یک مقام مسوول در وزارت نیرو از اعمال قیمت جدید برق در قبوض ماه آینده خبر مي‌دهد، وزیر نیرو با تشریح روش‌های محاسبه قیمت‌های جدید برق بعد از هدفمندشدن یارانه‌ها از تعریف پله‌های مصرفی برای محاسبه قیمت برق خبر مي‌دهد. به گفته «مجید نامجو» در نحوه جديد محاسبه تعرفه برق، پله‌هاي مصرفي تعريف شده و در هر كدام از اين پله‌هاي مصرف، قيمت برق مشخص است. بنابراین مشترکان متناسب با میزان مصرف برق، قیمت آن پله را مي‌پردازند و به پله بعدي مي‌رود و در انتها هزينه تمام اين پله‌هاي مصرف با يكديگر جمع مي‌شود.

«مجيد نامجو» با تشريح فرمول محاسبه قيمت اصلاح‌شده برق تصريح كرد: «قيمت‌هاي جديد براي عموم مردم كشور خيلي كمتر از تصور ذهني آنها خواهد بود.»

وی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: «بنا به ‌دستور شخص رييس‌جمهور در مرحله اول تعرفه‌هاي برق را در قبض‌ها ساده‌سازي كرده‌ایم. در حال حاضر فيش‌هاي برق داراي گزينه‌هاي زيادي است كه برخي از آنها براي مردم گنگ بوده و مشتركان هم اين موضوع را به ما انتقال داده‌اند.»

وی افزود: «موضوع ديگر يكسان‌سازي قبض‌هاي برق است. برخي اوقات قبض‌هاي متفاوتي به دست مشتركان در سطح كشور مي‌رسيد كه از لحاظ اندازه، اطلاعات داخل قبض و ساختار ظاهري قبض تفاوت‌هايي احساس مي‌شد، اما اكنون دستور داده‌ايم همه قبض‌ها در كل كشور يكسان باشد.»

وزير نيرو ادامه داد: «سومين كاري كه كرده‌ايم، اين است كه تا به حال طبق قوانين و مقررات ابلاغ شده در 30 سال گذشته در بخش برق، تعرفه برق مشتركان به اين صورت محاسبه مي‌شد كه پس از محاسبه پلكاني مصرف، وقتي ميزان مصرف مشتركان به سقف خاصي مي‌رسيد، كل مصرف ‌در قيمت 773 ريال ضرب و از كف مصرف تا سقف با همين قيمت نهايي محاسبه مي‌شد و يارانه‌اي به بخش‌هاي پايين‌تر از سقف مصرف هم تعلق نمي‌گرفت.»

وي افزود: «ولي در نحوه جديد محاسبه تعرفه برق، پله‌هاي مصرفي را تعريف مي‌كنيم و در هركدام از اين پله‌هاي مصرف قيمت برق مشخص است و هر مشتركي در اين پله‌ها هر ميزان برق مصرف كرد، قيمت آن پله را مي‌پردازد و به پله بعدي مي‌رود و در انتها هزينه تمام اين پله‌هاي مصرف با يكديگر جمع مي‌شود.»

وي در توضيح اين نحوه محاسباتي افزود: «پس از اعمال اين فرمول، مصرف‌كننده به طور مثال مي‌بيند كه از صفر تا 150 كيلووات مصرف برق را با قيمت A تومان مي‌پردازد و از 150 تا 300 كيلووات را B تومان و از 300 تا 450 را با قيمت C تومان مي‌پردازد و افزايش قيمت برق تنها به ازاي مازاد مصرف بر الگو اعمال خواهد شد و اين‌گونه نيست كه از كف مصرف تا سقف مصرف با يك قيمت ثابت محاسبه شود. مثلا اگر كسي مصرف برقش معادل الگو بوده و تنها 40 كيلووات بيشتر از الگو مصرف كرده، تنها همان 40 كيلووات با قيمتي بيشتر محاسبه مي‌شود، نه كل مصرف برق اين مشترك.»

وي در واكنش به اين موضوع كه خيلي از مردم تصور مي‌كنند با هدفمند شدن يارانه‌ها بايد قيمتي را براي برق پرداخت كنند كه در قبض‌هاي كنوني به عنوان «قيمت واقعي» به آنان معرفي مي‌شود كه عموما هم رقم بالايي است، تصريح كرد: «اولا كه بايد اين موضوع را به مردم توضيح دهيم كه مجلس به ما اين‌گونه اجازه داده كه قيمت واقعي برق را پس از پنج‌ سال از مردم بگيريم و نه از همان سال اول اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها؛ ولي هدف از اعلام اين قيمت‌ها اين بود كه مردم بدانند چقدر دولت براي برق يارانه مي‌دهد كه به نظر مي‌رسد اين موضوع سوءتفاهم‌هايي براي برخي از مردم ايجاد كرده باشد.»

وزير نيرو با بيان اينكه مردم اگر كمي تحمل داشته باشند، به زودي قيمت‌هاي نهايي به آنها اعلام مي‌شود، ادامه داد: «قصد داريم پس از هدفمندي يارانه‌ها قبض‌هاي قبلي را با قبض‌هاي جديدي كه براساس فرمول جديد تغيير مي‌كند، برايشان در بخش‌هاي مختلف شهر روي تابلو بگذاريم و خيلي شفاف تفاوت‌ها را به آنان توضيح دهيم كه با توجه به ميزان مصرف هر مشترك، چقدر به قيمت برق اضافه خواهد شد.»

قیمت جدید برق از ماه آینده

ازسوي ديگر يك مقام مسوول در وزارت نيرو نيز از اعمال قيمت جديد برق بر قبوض آذرماه امسال خبر می دهد.

اين مقام مسوول در گفت‌وگو با «فارس» گفت: «هنوز قيمت نهايي برق ابلاغ نشده است، اما آنچه كه نهايي شده اين است كه قيمت جديد برق در قبوض آذرماه اعمال خواهد شد و به نوعي قبض‌هاي جديد صادر خواهد شد.» وي در پاسخ به اين سوال كه آيا صدور قبوض برق از آذرماه ماهانه خواهد بود، گفت: «فعلا تا پايان سال‌جاري قبوض برق هر دو ماه يك بار صادر خواهد شد، اما به احتمال زياد صدور ماهانه قبوض برق از سال آينده اجرا مي‌شود.»اين مقام مسوول در وزارت نيرو گفت: «تلاش مي‌شود از سال آينده قبوض برق ماهانه صادر شود؛ چرا كه براي صدور ماهانه قبوض برق نيازمند تلاش بيشتر همكاران و دو برابر شدن امكانات هستيم.»

به گفته وي، اگر كنتورهاي هوشمند نصب و فراگير شود مشكل صدور ماهانه قبض برق نيز مرتفع مي‌شود.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 152

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66