خدمات سایت


متن کامل خبر

گزارش کنفرانس خبری اپل و آیفون 4S

آرشیو
رضایت مشتریان در آیپد هم نود و پنج درصد بوده است. حالا که بحث به سوی آیپد می رود، فورستال روی صحنه می آید تا از آن 500 هزار اپلیکیشنی بگوید که روی اپ استور وجود دارد...
1390/07/13 08:28:50 ق.ظ

«خانم ها و آقایان، ارائه ما به زودی شروع می شود» این جمله ای بود که خیلی ها یک و نیم سال برایش انتظار کشیدند. پس از شایعات گسترده و وسیعی که درباره آیفون در اینترنت پخش شد، امروز وقت آن رسید تا چشممان به دیدنش باز شود! تیم کوک به مراسم می آید و به رسم استیو جابز جمله ای دوستانه به حاضران می گوید: « این اولین محصولی است که به عنوان مدیر عامل معرفی می کنم و قطعا شما این را نمی دانستید!» اما حاضران از کوچک بودن محل کنفرانس تعجب کرده اند. تیم کوک محل را یک مکان تاریخی می داند. مکانی که در آن آیپاد و مک بوک ایر معرفی شده اند.

تیم کوک کار را با رشد 23 درصدی مک در برابر رشد 4 درصدی پی سی شروع می کند. اپل اعلام کرده که سیستم عامل مک تا کنون 58 میلیون کاربر جمع کرده است. اما او می گوید این شرکت راه زیادی را پیش رو دارد. اپل به سهم 78 درصدی اش در بازار تبلت ها می بالد و می گوید که آیپاد با 45 میلیون فروش در یک سال، هنوز یکی از مهمترین محصولات اپل است. تیم کوک می گوید آیفون بیشترین رضایت را در مشتریان داشته و در حالی که سایر اسمارتفون ها رشد 74 درصدی داشته اند، ایفون رشد 125 درصدی را طی کرده است.

در عین حال اپل می گوید که آیفون هم اکنون در بازار جهانی تلفن ها فقط 5 درصد سهم دارد. رضایت مشتریان در آیپد هم نود و پنج درصد بوده است. حالا که بحث به سوی آیپد می رود، فورستال روی صحنه می آید تا از آن 500 هزار اپلیکیشنی بگوید که روی اپ استور وجود دارد. اپ های آیپد هم اکنون به 140 هزار می رسند. حالا باید در مورد نسخه 5 آی او اس صحبت کنیم. سیستم عاملی که بیش از 100 هزار توسعه دهنده دارد و در 12 اکتبر به صورت رایگان عرضه می شود. ادامه مطلب را از دست ندهید.

سیستم تحت وب اپل هم که با نام iCloud عرضه خواهد شد، دفترچه تماس، تقویم، ایمیل ها، پیوندها، تصاویر و غیره و غیره را روی ابر ذخیره کرده و با تمام دستگاه های اپلی شما همگام سازی می کند. البته بعلاوه بک آپ ها که به بازیابی کردن آسان اطلاعات دستگاهتان کمک شایانی خواهند کرد.

حالا یک ایده جدید: چه می شد اگر می توانستید دوستان و خانواده خود را ردیابی کنید؟ ما امکان این کار را به شما می دهیم. قدم بعدی به اشتراک گذاشتن موقعیت است. نرم افزاری که دوستان و خانواده شما را ردیابی می کند، می تواند زمان محدودی برای اشتراک گذاری موقعیت شما در نظر بگیرد. کنترل حریم خصوصی ساده ای در اختیار شما قرار دهد و البته نفوذ والدین را هم روی فرزندان اعمال کند!

همه این ها بخشی از همان آی کلاود خواهد بود که برای کاربران آی.او.اس 5 و مک او اس Lion رایگان خواهد بود. ادامه کار به فیل شیلر سپرده می شود تا به ما از ادامه راه آیپاد بگوید. او می گوید: «ما هنوز عاشق موزیک هستیم و هنوز آیپاد های فوق العاده می سازیم.» پس کار به آپدیت کردن دو نسل از آیپاد های موجود می رسد. اول از همه آیپاد نانو:

صفحه نمایش مولتی تاچ این آیپاد ناوبری را از همیشه آسان تر کرده است. کاربرد ورزشی هم بیش از هر زمان دیگری شده است. شما می توانید با آیپاد قدم بزنید یا بدوید و فعالیت های ورزشی خود را مانیتور کنید. استفاده جالب دیگری که از آیپاد نانو می شد، کاربرد آن به عنوان ساعت بود. اپل فکر می کند این کار واقعا جالب است. پس چه چیزی بهتر از اضافه کردن 16 تم جدید برای ساعت!؟ آیپاد نانو در 7 رنگ خواهد آمد و مدل 8 گیگابایتی آن با قیمت 129 و مدل 16 گیگابایتی با قیمت 149 دلار عرضه خواهد شد.

حالا نوبت آیپاد تاچ است که پرطرفدار ترین به شمار می رود. مدل 8 گیگی 199، 32 گیگی 299 و 64 گیگی 399 دلار قیمت خواهند داشت. آیپاد تاچ حالا به آی او اس 5 و آی کلاود مجهز شده و در رنگ های سفید و مشکی عرضه می شود.

حالا نوبت به محصولی می رسد که همه انتظارش را داشتیم. آیفون 5؟ نه آیفون 4S! این مدل قرار است جانشین آیفون فعلی باشد. همانند آیفون 4 این مدل هم از صفحه نمایش رتینا بر خودار است. پردازنده ای دو هسته ای خواهد داشت و گرافیک آن 7 برابر بیشتر از آیفون قبلی خواهد بود. (با این حساب گرافیک آیپد دو بیشتر است)

علاوه بر قدرتمند تر شدن پردازنده، عمر باتری هم بیشتر شده است. 8 ساعت مکالمه مستقیم! در مورد سیستم بی سیم آیفون، فیل شیلر می گوید: تیم مهندسی ما روی پیشرفت این سیستم سخت کار کرده اند. آیفون حالا می تواند به طور هوشمندانه ای برای ارسال و دریافت داده ها بین دو آنتن مختلف سویچ کرده و کیفیت تماس را واقعا بهتر کند. این چیزی است که هیچ گوشی دیگری ندارد. (البته این را بیشتر یک شوخی حساب کنید!)

داده ها می توانند 2 برابر سریع تر از گذشته دانلود شوند. درحالی که سرعت در قبل بین 5.8 تا 7.2 مگابیت بود، حالا با سرعت 14.4 مگابیتی طرف هستید. این همان چیزی است که تلفن های نسل چهارم دارند. اما اپل می گوید آیفون بعدی نه تنها به سرعت همه تلفن های نسل چهارمی است. بلکه در جهان واقعی بهتر هم عمل می کند.

اپل می گوید: آیفون 5 در دوربین همه را سورپرایز کرد. حالا آیفون 4S با دوربین 8 مگاپیکسلی در خدمت شماست. با سنسوری که می تواند تا 73 درصد بیش از آیفون 4 نور جذب کند و سه برابر سریع تر است. اپل لنز آیفون 4 اس را شگفت آور می داند. لنزی که دارای دیافراگم 2.4 است و در مقایسه با خیلی از دوربین های ببین و بگیر نور بیشتری را جذب خواهد کرد. اپل نموداری از سرعت دوربین گوشی های مختلف نشان می دهد. می بینیم که آیفون 4 اس به طور قابل ملاحظه ای بهتر ظاهر شده است.

برای اولین بار آیفون قادر به ضبط ویدئو های 1080 پی هم خواهد بود. آن هم به همراه سیستم تثبیت تصاویر ویدئویی و سیستم کاهش نویز همزمان.

حالا سراغ بخش جذاب ماجرا می رویم. بخشی که به صدا مربوط می شود. برای دهه ها تکنولوژیست ها رویای حرف زدن با گجت ها را داشتند. حالا این مساله به حقیقت می پیوندد. پس منشی هوشمند شما به نام «سیری» عهده دار امور آیفون 5 شده و آماده است تا با حرف زدن شما کار ها را انجام دهد. اسکات فورستال از «سیری» یک رستوران خوب را پرس و جو می کند. آیفون جواب می دهد: «من پنج رستوران خوب یافتم، آن ها را به ترتیب امتیاز مرتب کردم»

با این منشی می توانید حتی پیام هایتان را هم بخوانید. دست ها کاملا آزاد خواهند بود. اسکات فورستال با حرف زدن روی تقویم آی او اس یک قرار ملاقات با فیل شیلر تنظیم می کند. فقط و فقط با صدایش. همچنین می توانید ویکیپدیا و والفرام آلفا را هم با صوت جستجو کنید. حالا نام دیگر این منشی چیست؟ Siri !

شما می توانید نوشتن ایمیل ها، تنظیم تایمر، جستجو در دفترچه تلفن، یادداشت کردن، جستجوی وب و ویکیپدیا را به این منشی بسپارید. اما اگر می خواهید بدانید که Siri واقعا کیست، فقط از او سوال کنید تا جواب دهد:« من یک منشی شخصی متواضع ام!»

منشی شما زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی را از بر دارد و قرار است کلاس های زبان بیشتری هم برود. این منشی با اپلیکیشن های از پیش نصب شده هم سازگار خواهد بود.

آیفون 4S در رنگ های سفید و سیاه عرضه خواهد شد. با حافظه های 16، 32 و 64 گیگابایتی که به ترتیب 200، 300 و 400 دلار (قرارداری) قیمت دارند. حالا اپل 3 مدل آیفون به فروش خواهد رساند. شما می توانید آیفون تری جی اس 8 گیگابایتی را به طور قراردادی، رایگان دریافت کنید و آیفون 4 فقط 100 دلار قیمت خواهد داشت.

و این بود آیفون بعدی که همه انتظارش را می کشیدند. اپل مشخصات سخت افزاری را افزایش داد و منشی هوشمندش را به عنوان یک ایده کاملا نو مطرح کرد. از نظر بعضی افراد آیفون بهتر از حد انتظار ظاهر شده. برای برخی دیگر انتظار را بر آورده کرده و عده ای هم بیش از این ها از اپل انتظار داشتند. شما جزء کدام دسته بودید؟ آیا از آیفون جدید ناامید شده اید یا آن را محصول قابل قبولی می دانید؟

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 105

بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد image بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد 1402/12/23

این گوشی احتمالاً در نمایشگر داخلی چین‌خوردگی کمتری خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 97

تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد image تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد 1402/12/20

گوشی جدید پوکو شاید همان ردمی نوت ۱۳R پرو باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت image اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت 1402/12/19

در بین سال‌های 2018 تا 2022، رتبه اول در اختیار تیک‌تاک بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد image مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد 1402/12/19

ایسوس ذن‌فون 11 اولترا به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید image ۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید 1402/12/16

اپل با انتشار iOS 17.4 و iPadOS 17.4 دو آسیب‌پذیری امنیتی مهم را در این سیستم‌های عامل برطرف کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45