خدمات سایت


متن کامل خبر

پرستار 25ساله: قذافی نمیذاشت آرایش غلیظ یا لباس‌های نامناسب داشته باشیم! +عکس

آرشیو
او از شایعات درباره این که دیكتاتور با پرستاران خارجی‌اش رابطه داشت، بسیار ابراز شگفتی کرد...
1390/07/28 03:56:55 ق.ظ

اوکسانا بالینسکایا، پرستار 25 ساله اوکراینی از جمله پنج پرستاری بود که همواره در کنار معمر قذافی او را بابا خطاب می‌کرد. پرستاران معمر قذافی مانند زنان محافظ دیکتاتور فراری لیبی همواره و در همه حال در کنار سرهنگ بودند. اوکسانا بالینسکایا یکی از این پنج پرستار اوکراینی بود که از وی با عنوان " یار معمر قذافی" نیز یاد می‌شد. وی هم اکنون به کشورش بازگشته و قذافی را هنگام بالا گرفتن درگیری‌ها در لیبی ترک کرد.

پرستار مسئول كنترل فشار خون قذافی

اوکسانا می گوید که وی فشار خون قذافی را کنترل و فعالیت قلب او را بررسی می‌کرده و از رگ‌های او خون می‌گرفته و باوجودی‌که قذافی به بیماری خاصی مبتلا نبوده، داروهای مکمل و ویتامینه را برایش تجویز می‌کرده و در اختیارش قرار می‌داده است. بالینسکایا به اندازه‌ای به سرهنگ نزدیک بود که او را بابا می نامید؛ در واقع همه پرستاران اوکراینی، قذافی را بابا صدا می‌کردند. از طرف دیگر آنها بین خودشان هم از سرهنگ با عنوان بابا یاد می كردند تا بدون جلب توجه دیگران بتوانند راجع به او صحبت كنند.

این پرستار در باره بابا چنین می‌گوید: بابا به ما شغل، پول و یک زندگی مناسب داد. قذافی به ما توجه می‌کرد. از ما می‌پرسید، آیا از زندگی خود راضی هستیم و همه آن چیزهایی که لازم داشتیم را در اختیار ما قرار می‌داد. گفته می‌شود، هر ساله در ماه سپتامبر و در سالگرد به قدرت رسیدن معمر قذافی در لیبی، وی به پرستاران اوکراینی خود و نیز زنان محافظش هدایایی به رسم یادبود اعطا می‌کرد.

یك سال، بالینسکایا یک گردبند جواهر و یک ساعت طلا که تصویر خودش روی آن حک شده بود را به عنوان هدیه از بابا دریافت کرد. وی به همراه دیگر پرستاران در سفرهای خارجی قذافی را همراهی می‌کرد و این امر موجب می‌شد به شایعات در باره حرمسرای قذافی دامن زده شود.

با این‌که تاکنون هر آن‌چه از خواص و افراد نزدیک به قذافی درباره خلق و خوی و منش سرهنگ گفته شده، حکایت از بی‌رحمی و سنگ‌دلی وی دارد، اما آن چیزی که بالینسکایا درباره بابا نقل می‌کند با روایات پیشین تفاوت بسیار دارد.

این پرستار اوکراینی که به دلیل انقلاب لیبی و برچیده شدن بساط سرهنگ قذافی شغل خود را در لیبی از دست داده و به کشورش بازگشته به حال ملت لیبی افسوس می‌خورد و در دفاع از بابا قذافی و خدماتش در لیبی می‌گوید: اگر لیبی را قذافی نساخته، پس چه کسی ساخته است؟ و تاکید می‌کند که قذافی كشور را آباد کرد و لیبیایی های شتر سوار را به رانندگان اتومبیل تبدیل کرد.

چگونه نزد بابا قذافی رفتم

زمانی که سرهنگ معمر قذافی در اکتبر 2009 به اوکراین سفر کرد، بالینسکایا از دانشکده پرستاری کی‌یف فارغ التحصیل شده بود و سه سال در همان محل سکونت خود مشغول به کار بود. اما زندگی در اوکراین برای او چندان آسان نبود. او که از فرصت‌های شغلی در لیبی آگاه بود، تقاضانامه‌ کار در این کشور را پر کرد و زمانی که قذافی به اوکراین سفر کرد، بالینسکایا یک ماه از پر کردن تقاضانامه‌اش می‌گذشت و در انتظار پاسخ بود. این موضوع همزمان شد با درخواست سرهنگ قذافی برای به خدمت گرفتن پرستارانی شخصی برای خود و به همین منظور ترتیب ملاقات شش پرستار با دیکتاتور لیبی داده شد. یکی از این نامزدها بالینسکایا بود. او در باره اولین ملاقات خود با سرهنگ قذافی می‌گوید: اطلاعات کمی از او داشتم و از خلق و خوی عجیبش چیزی نمی‌دانستم، به همین دلیل در نخستین ملاقات کمی عصبی شده بودم.

بالینسکایا در ادامه شرح انتخاب خود و ملاقاتش با قذافی می‌افزاید: سه نفر از شش پرستار انتخابی پیش از این در لیبی کار کرده بودند و با زبان عربی آشنایی داشتند، به همین دلیل من فکر می‌کردم که از شانس کمی برای انتخاب شدن برخوردار هستم. او می‌گوید: به محض رو به رو شدن با قذافی، او به من خوش آمد گفت و درحالی‌که من برای خود هیچ شانسی در نظر نگرفته بودم، بابا مرا انتخاب کرد. در واقع نمی‌دانم قذافی چطور دست به انتخاب زد. شاید او یک روان شناس خوب بود.

در مدت کمی بالینسکایا رهسپار طرابلس شد. شغل وی صرفا مداوای قذافی بود. قوانین در محل کار وی سخت گیرانه بود. پرستاران اوکراینی حق نداشتند، آرایش غلیظ یا لباس‌های نامناسب داشته باشند. او می‌گوید: ظاهر ما بسیار ساده بود تا نتوانیم جلب توجه کنیم. ما هیچ گاه زمانی که به خانه قذافی می‌رفتیم، آرایش نمی‌کردیم و لباس‌هایی با رنگ‌های تند نمی‌پوشیدیم.

بالینسکایا می‌گوید: هیچ کدام از ما با قذافی تنها نشدیم. او از شایعات درباره این که دیكتاتور با پرستاران خارجی‌اش رابطه داشت، بسیار ابراز شگفتی کرد. بالینسکایا درحالی این سخنان را بر زبان می‌اورد که اسناد دیپلماتیک آمریکایی که توسط وب‌سایت ویکی‌لیکس افشا شدند، از گالینا کولونیتسکایا، یکی از پرستاران کهنه‌کار اوکراینی که 10 سال برای قذافی کار کرده بود، به عنوان یک همدم دائمی دیكتاتور یاد کرده‌اند.

دیکتاتور لیبی به اندازه‌ای به پرستاران خود علاقه داشت که در یکی از سفرهای رسمی خود به کشور پرتغال که قرار بود پس از آن برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به ایالات متحده آمریکا برود وقتی به دلایل اداری گذرنامه یکی از این پرستاران صادر نشد، ساعاتی بعد هواپیمای شخصی خود را از پرتغال به لیبی فرستاد تا آن پرستار را نزد او بیاورد.

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» image بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» 1401/09/26

آکواریوم بزرگ AquaDom برلین که حاوی ۱٬۵۰۰ ماهی و حدودا یک میلیون لیتر آب بود، صبح جمعه منفجر شد و خسارت شدیدی به ناحیه‌های اطراف وارد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 294

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350