خدمات سایت


متن کامل خبر

کلاهبرداری یک ایرانی از 2800 سوئدی

آرشیو
جوان ایرانی که با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم الکترونیکی در سوئد به همراه سه همدستش بین 1.5تا 3 میلیون دلار کلاهبرداری کرده بود با محاکمه در دادگاه این کشور به زندان و پرداخت غرامت محکوم شد.
1389/08/23 06:16:33 ق.ظ

اکتبر 2007، سایتی به نشانی kameraexperten.se در کشور سوئد به ثبت رسید که در آن تبلیغات زیادی برای فروش وسایل الکترونیکی به قیمت بسیار مناسب شده بود. مسئولان این سایت به مراجعین خود وعده داده بودند که تنها با یک ایمیل می‌توانند لوازم مورد نیاز خود را مقابل منزل با قیمتی بسیار مطلوب دریافت کنند.

اینطور بود که ایمیل‌های متعددی به مدیران این سایت زده شد و خریداران با پرداخت اینترنتی مبالغ اجناس مورد نظر آنها را پس از گذشت چند روز دریافت می‌کنند.

قیمت‌های مناسب و تحویل رایگان در منزل به تبلیغی بزرگ برای این شرکت تبدیل شد و چیزی نگذشت که صدها مراجعه کننده به این سایت با پرداخت پول به انتظار اجناس درخواستی خود نشستند که البته سر وقت مقرر تحویل آنها داده شد.

این روند ادامه داشت تا اینکه در آستانه سال 2008 میلادی این شرکت با سفارشات بسیاری از سوی مراجعین خود مواجه شد. صدها شهروند سوئدی به این نشانی مراجعه کرده و آخرین مدل لوازم صوتی تصویری را برای بستگان و دوستان خود سفارش داده تا هدیه سال نو درخوری را برای عزیزان خود ارسال کرده باشند. اما این انتظار هیچ وقت برآورده نشد!

هدیه‌های کریسمس

دسامبر 2008 پرونده‌ای با عنوان کلاهبرداری شرکت نامبرده در دادگستری سوئد تشکیل و پلیس با سیل شاکیان مواجه شد. زنی سالخورده که یکی از این شاکیان بود گفت برای کریسمس پسرم یک تلویزیون دیواری به مبلغ 25 هزار کرون سفارش دادم اما پس از مدتی فهمیدم که این تلویزیون هیچ وقت به دست او نرسیده است. زن دیگری از اینکه همسرش ضبط صوت اهدایی او را دریافت نکرده شکایت کرد و...

این شکایت‌ها ادامه داشت و تا ژانویه 2009 به 2885 مورد و مبلغ کلاهبرداری به 1.5 تا 3 میلیون دلار معادل 10 میلیون کرون افزایش پیدا کرد.

فرار به آمریکای لاتین

تحقیقات پلیس بیان کننده این موضوع بود که مدیرعامل این شرکت یک ایرانی 28 ساله به نام سیامک. ب است که از سال‌های قبل در این کشور اقامت گزیده است. به همین خاطر وی تحت تعقیب قرار گرفت اما ادامه کاوش کاراگاهان نشان داد که سیامک چندی پیش سوئد را به مقصدی نامعلوم ترک کرده است.

چندی بعد پلیس سوئد با خبر شد که این جوان کلاهبردار به کشوری در آمریکای جنوبی گریخته و در آنجا ساکن شده است.

با هماهنگی پلیس بین‌الملل تلاش اینترپل برای دستگیری این متهم آغاز شد تا اینکه این بار مخبران پلیس بین‌الملل خبر آوردند که سیامک پس از چند وقتی اقامت این بار به ایران بازگشته و در آنجا ساکن شده است.

اینترپل طی نامه‌ای محرمانه به پلیس ایران، خواهان دستگیری متهم شد ولی ماموران اداره آگاهی طی گزارشی به اینترپل از فرار دوباره متهم این بار به سوئد خبردادند.

از فرار خسته شدم!

متهم فراری این بار به بازی خود با پلیس خاتمه داده و خود را تسلیم پلیس استکهلم کرد. سیامک انگیزه خود را از تسلیم شدن خستگی ناشی از در به دری و آوارگی خود در کشورهای مختلف جهان ذکر کرد و گفت دیگرصبرش از اینکه مدام تحت تعقیب باشد به سر آمده است.

این مرد با اقرار به کلاهبرداری انجام شده سه مرد 36، 37 و 41 ساله ( اعضای هیات‌مدیره این شرکت) را به عنوان همدستان خود معرفی کرد و گفت بخشی از این پول را صرف خوشگذرانی کرده‌اند و قسمتی دیگر را در بانکی در زوریخ سوئیس سپرده‌گذاری کرده‌اند.

با پیگیری قضایی این مبلغ دریافت وجهت بازگردانده شدن به مالباخته‌ها به حساب دادگستری سوئد ریخته شد اما بررسی‌ها درباره صحت ادعای متهم درباره خرج کردن باقی این پول ادامه یافت.

سیامک سرانجام به جرم « کلاهبرداری سنگین»‌ در دادگاهی در استکهلم محاکمه و به چهار سال زندان و پرداخت دو میلیون کرون غرامت محکوم شد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف image قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف 1403/02/23

به گفته ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، این قدرتمندترین طوفان خورشیدی 20 سال گذشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7586

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6521

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7317

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8362

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8225

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8885

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8731

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8890