خدمات سایت


متن کامل خبر

مهران مدیری ( دامبول السلطنه و بیخودی الملک ) را با بلوتوس به خانه ها میفرستد

آرشیو
تمام حرف و حدیث‌ها و تایید و تکذیب‌ها در مورد تازه‌ترین ساخته مهران مدیری با عرضه این اثر در شبکه نمایش خانگی به پایان رسید تا دوستداران آثار مدیری پاییزی دیگر را با مجموعه‌ای از او سپری کنند.
1389/06/12 10:13:57 ق.ظ

به گزارش خبرآنلاین، «قهوه تلخ» آخرین مجموعه طنز مهران مدیری، در ابتدای ساخت به دلیل عظیم بودن تولید، متفاوت بودن داستان و بازگشت دوباره مدیری به تلویزیون بسیار خبرساز بود، اما این خبرها در ادامه مسیر ساخت مجموعه و مهمتر از همه رسیدن به مرحله پخش ابعاد تازه‌ای به خود گرفت.

مدیری و گروهش از تیرماه سال 1388 پیش تولید «قهوه تلخ» را آغاز کردند. کاخ بزرگی در یکی از ساختمان های خیابان بوسنی و هرزگوین در خیایان فرشته ساخته شد تا همه چیز برای ساخت اثری مهم از مجموعه کارهای طنز مدیری آغاز شود. پیش از آماده شدن دکور بخش های بیرونی و خیابانی فیلمبرداری شد تا کار ساخت این مجموعه از مهرماه سال 1388 آغاز شود.

در این مقطع براساس تصمیم‌گیری صورت گرفته در گروه، خشایار الوند و امیرمهدی ژوله نویسندگان فیلمنامه نقشی برای خود مدیری ننوشتند و قرار بود او فقط در نقش راوی حضور داشته باشد.

طبق معمول آثار مدیری، سیامک انصاری یکی از کلیدی ترین نقش ها را برعهده گرفت و محمدرضا هدایتی، سحر زکریا، الیکا عبدالرزاقی، برزو ارجمند، رضا فیض نوروزی، سحر جعفری جوزانی، آرام جعفری، علی لک پوریان، عارف لرستانی، بیژن بنفشه‌خواه، نادر سلیمانی، رضا نیکخواه، هادی کاظمی، جواد عزتی، فلامک جنیدی و دیگر بازیگران سایر نقش ها را ایفا کردند؛ هرچند در ادامه راه مدیری خود به عنوان بازیگر نقش بلوتوس تاجر ونیزی یکی از نقش‌های اصلی را برعهده گرفت.

روزهای اولیه تصویربرداری بود که اعلام شد مجموعه مدیری از آبان ماه در شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت، اتفاقی که نه در آبان ماه سال 88 افتاد و نه هیچ‌گاه دیگر رخ خواهد داد.

نخستین خبر در مورد توقف تولید مجموعه مدیری 19 مهرماه منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که دکورهای کاخ بزرگ داستان ساخته نشده بود و گروه باید مدتی انتظار می کشید تا کار گروه طراح صحنه به پایان برسد.

آبان ماه سال 88 فرا رسید و در شرایطی که انتظار می‌رفت براساس اخبار منتشر شده مجموعه مدیری روی آنتن برود این اتفاق نیافتد؛ دلیل روشنی اعلام نشد اما نزدیکی به ماه محرم و صفر و متناسب نبودن فضای این ایام با حال و هوای مجموعه مدیری موجب شد دومین زمانی که به عنوان مقطع پخش این اثر عنوان شود، پایان دهه اول محرم باشد.

هرچند تقریباً از اوایل سال 1389 برخی از مدیران سازمان صداوسیما مجموعه «قهوه تلخ» را با شبکه سه سیما کاملاً بی ارتباط دانستند، اما در آبان‌ماه سال 1388 هاشم رضایت، قائم مقام شبکه سه سیما در مورد این مجموعه گفت: «مجموعه تلویزیونی «قهوه تلخ» بعد از دهه اول ماه محرم روی آنتن می‌رود. کار مهران مدیری در حال تغییر دکور است و براین اساس متوقف شده است.»

تصویربرداری مجموعه مدیری دو روز بعد از اظهارات این مدیر سیما با برداشت صحنه‌های تاج گذاری پادشاه با بازی محمدرضا هدایتی در لوکشین اصلی از سرگرفته شد.

محرم و صفر به پایان رسید و از پخش مجموعه مدیری خبری نشد تا اینکه در بهمن ماه خبری مبنی بر پخش مجموعه در روزهای پایانی این ماه انتشار یافت. آن زمان اعلام شد، این مجموعه از اواخر بهمن ماه و پس از پایان مراسم‌ مربوط به دهه فجر، رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد.

در این مقطع با وجود آنکه تصویربرداری ادامه داشت، 15 قسمت از مجموعه آماده نمایش شده بود اما زمستان هم رو به اتمام رفت و باز هم از مجموعه مدیری خبری نشد؛ برخی چنین تصور کردند مجموعه 50 قسمتی مدیری قرار است از ابتدای نوروز سال 89 روی آنتن برود، اما نبود عنوان آن در میان مجموعه‌های نوروزی این احتمال را به کمترین میزان رساند.

برخی گفتند پخش مجموعه «دارا و ندار» مسعود ده نمکی مانع پخش اثر مدیری بوده و گروه دیگر مسئله ای حاشیه‌ساز را عنوان کردند. اظهارات نشان از آن داشت که تهیه کنندگان خواستار دریافت مبلغی برای آگهی های میان‌برنامه این مجموعه بودند. توقعی که نه تنها برآورده نشد، بلکه به نظر می‌رسد دلیل اصلی بسته شدن پرونده پخش «قهوه تلخ» از تلویزیون نیز شد.

البته اردیبهشت ماه خبرهایی مبنی بر توافق مدیران شبکه سه برای خرید مجموعه مدیری منتشر شد. علی اصغر پورمحمدی در این زمان اعلام کرد پنج قسمت از مجموعه مورد بازبینی قرار گفته، اما مشکلاتی در مورد این مجموعه و صداوسیما وجود دارد که برطرف شدن آن نیازمند زمان و بررسی‌های مکرر است. مدیر شبکه سه هم تاکید کرد صداوسیما برای تولید این مجموعه هیچ هزینه‌ای نکرده است.

وضعیت مجموعه همچنان بلاتکلیف بود که مدیری در اوایل خرداد‌ماه گفت‌و‌گویی انجام داد و گفت هنوز هیچ چیز در مورد پخش این مجموعه روشن نیست و تا 20 روز بعد یعنی اوایل تیرماه وضعیت پخش آن روشن خواهد شد. سر وعده‌ای که مدیری داده بود، خبر آمد مجموعه مدیری از سوی شورای نظارت شبکه نمایش خانگی دیده شده است، هرچند سعید رجبی فروتن، مسئول این بخش تاکید کرد دیده شدن قسمت‌هایی از این مجموعه و صدور مجوز برای آن به هیچ عنوان به زمان پخش آن در شبکه نمایش خانگی اشاره ندارد و تصمیم‌گیری در این زمینه برعهده صاحبان خود اثر است.

هرچه مدیران صداوسیما و گروهی تلاش کردند ارتباط مجموعه مدیری را با شبکه سه حفظ کنند، اما در نهایت این حلقه به هم وصل نشد و اواخر مرداد‌ماه سال 1389 خبرهایی در مورد عرضه این مجموعه در شبکه نمایش خانگی ابتدا به صورت غیررسمی و بعد از مدتی کوتاه با نصب بیلبوردهای آن در سطح شهر منتشر شد.

به این ترتیب پرونده پخش تازه‌ترین مجموعه مهران مدیری بسته شد. «قهوه تلخ» بعد از حواشی بسیار از 20 شهریور‌ماه در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.

هفته‌ای سه قسمت 40 دقیقه‌ای از این مجموعه در فروشگاه‌ها ارائه می شود تا این بار شبکه نمایش خانگی پل ارتباطی دوستداران مدیری و کارهایش با تازه‌ترین کار او باشد.

مجموعه جدید مهران مدیری کارگردان وبازیگر نام آشنای سینما وتلویزیون در حالی آماده نمایش در شبکه خانگی می شودکه مدیری درآن نقش تاجرونیزی به نام "بلوتوس"را ایفامی کند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: نیما زند کریمی، استاد تاریخ معاصر طی تحقیقاتی درمورد یک دوره تاریخی با خوردن یک فنجان قهوه به شکلی عجیب به همان دوره تاریخی بر‌می‌گردد، یعنی سال 1201. جهانگیر‌شاه، حکومت می‌کند و در دربار او اتابک اعظم خوابگذار، اقبال السلطنه، لعبت‌الملوک، فخر‌التاج بانو، اختر‌الملوک، کاترین روسی، نازخاتون، بلد الملک، برزو خان سپهسالار، دامبول السلطنه، بیخودی‌الملک دیلمی و ... زندگی می‌کنند و نیما زند کریمی استاد تاریخ معاصر در میان آنان است!

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 369

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 338

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207