خدمات سایت


متن کامل خبر

حراج اولین رایانه شخصی شرکت اپل

آرشیو
اولین رایانه شخصی شرکت اپل که به مادربرد کامل و سرهم بندی شده مجهز بوده و قدمتی 34 ساله دارد به حراج گذاشته مي‌شود.
1389/08/24 03:11:22 ب.ظ

رایانه اپل 1 در آن زمان دارای کیس، صفحه کلید، نمایشگر و حتی منبع برق نبود و به جای تمامي‌این تجهیزات، رایانه در هنگام به حراج گذاشته شدن بسته بندی قدیمي ‌که آدرس منزل پدری استیو جابز روی آن ثبت شده را به همراه دارد.

در این بسته‌بندی همچنین مي‌توان یک سری مدارک اولیه، کتابچه‌های راهنما و نوار کاستی را مشاهده کرد که برای انتقال اطلاعات به رایانه از آن استفاده مي‌شده است. در عین حال نامه‌هایی از استیو جابز نیز در بسته این رایانه به چشم مي‌خورند.

این رایانه با وجود اینکه به خوبی تحت محافظت قرار داشته، چندان نیز دست نخورده باقی نماند، زیرا با افزودن یک پردازشگر 6502 و تغییرات کوچک دیگری بهبود پیدا کرده است.

به گفته شرکت اپل تنها 200 دستگاه از این رایانه تولید شده است و انتظار مي‌رود امروز در حدود 50 دستگاه از آن هنوز وجود داشته باشند.

در آن زمان اپل یک با قیمت 66/666 دلار به فروش مي‌رسید و اکنون پس از گذشت سه دهه این قیمت به 161 هزار و 600 تا 242 هزار و 400 دلار تغییر پیدا کرده است، قیمتی که بسیار بالاتر از قیمت خریداری جدیدترین مدل‌های محصولات اپل خواهد بود.

حراج این رایانه تا 8روز دیگر آغاز خواهد شد و در مراسم این حراج «استیو وزنیاک» از بنیان‌گذاران شرکت اپل نیز حضور خواهد داشت. این رایانه از گاراژ منزل شخصی استیو جابز به محل برگزاری حراج انتقال داده شده است، جایی که وی به همراه وزنیاک این دستگاه را ساخته و مورد آزمایش قرار دادند.

بر اساس گزارش تلگراف، رایانه اپل 1 از حافظه ای هشت کیلوبایتی و پردازشگری هشت بیتی برخوردار بوده و اولین رایانه شخصی جهان با مادربورد کاملا سرهم‌بندی شده به شمار مي‌رود. این رایانه به درایو فلاپی دیسک مجهز نبود و در عوض برنامه‌های مورد نیاز از طریق نوارکاست‌های ویژه‌ای به رایانه انتقال داده مي‌شده است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بیت‌کوین ۷۰ هزار دلاری شد image بیت‌کوین ۷۰ هزار دلاری شد 1403/03/01

بیت‌کوین برای اولین بار طی بیش از پنج هفته از ۷۰ هزار دلار عبور کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

ظهور هوش مصنوعی در لپ تاپ Acer Swift 14 AI با پردازنده‌های کوالکام image ظهور هوش مصنوعی در لپ تاپ Acer Swift 14 AI با پردازنده‌های کوالکام 1403/03/01

لپ تاپ Acer Swift 14 AI به‌عنوان یکی از محصولات سری کوپایلوت پلاس، با هوش مصنوعی مایکروسافت و پردازنده‌های اسنپدراگون رونمایی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

پورتال پرحاشیه نیویورک پس از تعطیلی موقت، بار دیگر فعال شد image پورتال پرحاشیه نیویورک پس از تعطیلی موقت، بار دیگر فعال شد 1403/03/01

پورتال ارتباط ویدیویی میان دو شهر نیویورک و دوبلین که به‌علت رفتارهای نامناسب به‌طور موقت خاموش شده بود، بار دیگر فعال شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

این فلش عجیب ۲۰۰ سال اطلاعات را ذخیره می‌کند image این فلش عجیب ۲۰۰ سال اطلاعات را ذخیره می‌کند 1403/02/31

فلش مموری جدید یک شرکتی آلمان می‌تواند «هشت کیلوبایت» داده را به مدت بیش از دو قرن نگه‌داری کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 12

آیا لاما ۳ می‌تواند دنیای مدل‌های زبانی را متحول کند؟ image آیا لاما ۳ می‌تواند دنیای مدل‌های زبانی را متحول کند؟ 1403/02/31

اگرچه لاما ۳ هنوز یک مدل زبانی متن‌محور است، اما قابلیت‌های فعلی و آپدیت‌های آتی می‌توانند این مدل زبانی را بیشتر برجسته کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 13

تریدر بخت‌برگشته ۹۰ درصد از دارایی خود را برای خالق بیت‌کوین ارسال کرد image تریدر بخت‌برگشته ۹۰ درصد از دارایی خود را برای خالق بیت‌کوین ارسال کرد 1403/02/31

اشتباه هولناک یکی از هولدرهای بیت کوین باعث شد حجم زیادی از دارایی او به کیف پول ساتوشی ناکاموتو انتقال یابد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

پردازنده گیمینگ و پرقدرت AMD 7800X3D حالا با قیمت کمتر در دسترس است image پردازنده گیمینگ و پرقدرت AMD 7800X3D حالا با قیمت کمتر در دسترس است 1403/02/30

یکی از محبوب‌ترین پردازنده‌های AMD با قیمت کمتری نسبت‌ به قبل در دسترس قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 20

رشد آرام بورس کلید خورد/ منتظر اعداد طلایی در شاخص باشید image رشد آرام بورس کلید خورد/ منتظر اعداد طلایی در شاخص باشید 1403/02/30

بازار سرمایه از گذشته تا کنون آن‌چنان مورد توجه تمام مردم ایران قرار گرفته که صیانت از سهامدارانش به یکی از نکات مورد تاکید کاندیداها در دوره های مختلف قرار گرفته؛ بنابراین شو رسانه‌ای روسا جمهور در انتخابات بدل شده‌است. با این فرضیه می‌توان مدعی بود که همانند نرخ دلار و تورم و فارغ از مسائل بنیادی صنایع مختلف، حفظ و ارتقاء عدد شاخص برای سیاسیون یک دغدغه بزرگ محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

مشاهده دو سیاه چاله در حال ادغام توسط جیمز وب سبب حیرت دانشمندان شده است image مشاهده دو سیاه چاله در حال ادغام توسط جیمز وب سبب حیرت دانشمندان شده است 1403/02/30

تلسکوپ فضایی جیمز وب توانسته دو سیاه چاله فوق‌العاده دور را مشاهده کند که در حال ادغام هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

خالق چت جی‌پی‌تی در یک قدمی ساخت مغز مجازی انسان است! image خالق چت جی‌پی‌تی در یک قدمی ساخت مغز مجازی انسان است! 1403/02/29

ظاهرا هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم، در حال پیشرفت است. سم آلتمن، خالق ChatGPT قصد دارد در آینده نزدیک مغز مجازی را در برابر جهانیان قرار دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28