خدمات سایت


متن کامل خبر

آغاز برخورد انتظامی با دارندگان و فروشندگان ارز

آرشیو
همزمان با آغاز برخورد انتظامی با دارندگان و فروشندگان ارز غیر از مجاری مجاز امروز خیابان فردوسی شاهد دلالان و صرافانی است که تنها و تنها نظاره‌گر مردم هستند.
1390/10/25 04:52:09 ق.ظ

طبق اعلام رسمی بانک مرکزی از روز جاری نیروی انتظامی با کسانی که به خرید و فروش ارز غیر از مجاری رسمی می‌پردازند برخورد قانونی خواهد کرد.

هدف بانک مرکزی از این اقدام این است که از این پس ارز به عنوان کالای قاچاق به حساب آید و دیگر سفته‌بازان و دلالان به راحتی قیمت‌ها را بالا و پایین نبرند.

درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی روز گذشته گفته بود از این پس فقط صرافان مجاز و بانک‌ها می‌توانند ارز بفروشند.

وی همچنین تاکید کرده بود از روز جاری نیروی انتظامی به شدت با دلالان خیابانی که ارز خرید و فروش می‌کنند برخورد خواهد کرد.

خبرنگار ما برای ارائه گزارش از وضعیت دلالان فردوسی و همچنین کسب اطلاع از آغاز برخورد نیروی انتظامی با این افراد سری به خیابان فردوسی زد.

* صدای "دلار،‌دلار" قطع شد!

دلالانی که بیش از این هر ساعت و هر دقیقه از روز تنها و تنها کارشان پیدا کردن مشتری چه برای خرید و چه برای فروش دلار بود امروز و بعد اطلاع از برنامه جدید بانک مرکزی فقط به خیابان فردوسی آمدند تا نظاره‌گر بازار باشند.

سکوت معنادار این افراد که در گوشه‌ای از خیابان ایستاده‌اند حکایت از انتظارشان برای اجرایی شدن یا عدم اجرای سیاست اعلام شده توسط بانک مرکزی دارد.

یکی از این افراد به خبرنگار ما می‌گوید: فقط نظاره‌گر بازار هستیم و منتظریم تا ساعتی دیگر شاهد هر برنامه‌ای توسط بانک مرکزی و نیروی انتظامی باشیم.

* نیروی انتظامی یک ساعت دیگر می‌آید

وی با بیان اینکه امروز و یا حداقل تا این ساعت قصد خرید و فروش ارز را ندارد، می‌گوید: من و همکارانم فعلا ریسک نمی‌کنیم و ترجیح می‌دهیم فقط بازار را نگاه کنیم.

این دلال خیابانی ادامه می‌دهد: آنطور که ما شنیده‌ایم قرار است از ساعت 10 و 30 دقیقه الی یک بعدازظهر نیروی انتظامی وارد عمل شود تا کسانی که ارز دارند را بگیرد.

* پسر 17 ساله هم به جمع دلالان خیابانی پیوست

اما نکته‌ای که در سکوت بازار ارز و حواشی خیابان فردوسی وجود داشت شور و شوق یک پسر بچه 17 ساله بود که تازه به جمع دلالان خیابانی پیوسته بود.

وی طبق گفته خود اولین روزی است که برای خرید و فروش دلار به این خیابان آمده در حالی با شور و هیجان خاصی سعی دارد مشتری پیدا کند که تمام دلالان میدان و خیابان فردوسی فقط کنار دیواری ایستاده‌اند.

ولی حمید قصد ندارد صدای "دلار"، "دلار" را قطع کند و در این وضعیت بدون هیچ ابایی با شجاعت به مردمی که از این میدان رد می‌شوند می‌گوید: "دلار" و سعی دارد برای خود مشتری پیدا کند.

خبرنگار ما علت این کارش را از وی پرسید و با این پاسخ مواجه شد که آمده‌ام تا کاسب شوم. دوست دارم مثل پدرم کاسب دلار شوم.

وی ادامه داد: پدر من کهنه‌کار این بازار است من هم آمدم تا مانند پدرم تجربه و ثروت پیدا کنم؛ من هم دلار را از دست مردم می‌خرم و می‌فروشم.

وی اضافه کرد: هنوز درسم تمام نشده ولی 2 الی 3 روز از هفته که مدرسه نمی‌روم را اینجا می‌آیم تا پیش پدرم کار یاد بگیرم.

* صرافی‌ها: فقط نرخ زدیم، کار نداریم

علاوه بر دلالان وضعیت صرافی‌های مجاز و غیرمجاز این خیابان نیز جای تأمل دارد چرا که این افراد نیز دست از کار نیز کشیده‌اند و طبق گفته خود تا زمانی که نرخی اعلام نشود نمی‌توانند خرید و فروش داشته باشند.

تقریبا تمام صرافی‌های فردوسی روی تابلوهای خود نرخ 1390 تومان را برای خرید و نرخ 1400 تومان را برای فروش دلار ثبت کرده‌اند ولی عملا توجهی به این نرخ‌ها و تقاضای مردم برای خرید و فروش ارز ندارند.

صرافی‌ها می‌گویند هنوز دستورالعملی به ما ابلاغ نشده است؛ دستور داده‌اند نرخ 1390 ـ 1400 تومان را در تابلوها درج کنیم.

یکی از این افراد به خبرنگار فارس گفت: هر وقت نرخ جدید را اعلام کردند ما کارمان را شروع خواهیم کرد.

برخورد رسمی نیروی انتظامی برای جمع‌آوری دلالان خیابان طبق برنامه رسمی بانک مرکزی باید از امروز شروع شود از همین رو منتظر خواهیم ماند تا در ساعات بعدی روز جاری وضعیت برخورد با این گروه را مشاهده کنیم.

خبرگزاری فارس گزارش‌های تکمیلی را از این وضعیت در بازار ارز متعاقبا ارائه خواهد داد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 295

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 55