خدمات سایت


متن کامل خبر

مسئولان هشدارها را جدی نگرفتند؛سیل مازندران جان ۷ نفر را گرفت/طوفان در گیلان و گلستان

آرشیو
ا وجود هشدارهای سازمان هواشناسی نسبت به وقع سیل در استانهای شمالی،باز هم مسئولان این موضوع را جدی نگرفتند
1391/07/22 06:20:47 ق.ظ

بر اثر جاری‌شدن سیل و در پی آن آبگرفتگی در شهرستان‌های ساری، قائمشهر و بهشهر، 225 تن حادثه دیدند
از بامداد دیروز باران در استانهای شمالی شروع به باریدن کرد و با ورود به خیابان‌ها و ایجاد سیلاب ،خسارت جانی و مالی بر جای گذاشت. محمدرضا البرزی فرماندار شهرستان بهشهر درباره سیا بهشهر می گوید: ورود سیلاب به منازل و خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده و در این حادثه طبیعی هفت شهروندان که یک تن از آنان بر اثر گرفتارشدن در خودرو و سیلاب، دو تن در اثر فرارکردن در مسیر رودخانه و چهار تن نیز در منازل خود جان خود را از دست داده‌اند.
وقوع سیل باعث شد تا امروز مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بهشهر تعطیل شوند.
سگ های تربیت شده جستجوگر خانه به خانه به دنبال مفقودین
پویا حاجیان مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران از اعزام 106 امدادگر به مناطق سیل‌زده استان مازندران خبر می دهد و می گوید: روستای سارو از توابع بهشهر نیز بر اثر جاری‌شدن سیل دچار آسیب شد، پس از اعلام وقوع سیل 22 تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 106 امدادگر در محل حادثه در حال امدادرسانی هستند ادامه می دهد: 22 دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش برای تخلیه آب به محل حادثه ارسال شد.
وی با بیان اینکه با تلاش امدادگران عملیات امداد و نجات در شهرستان‌های ساری و قائمشهر به پایان رسیده است، می گوید: در حال حاضر امدادگران در این مناطق حضور داشته و به تخلیه آب مشغول هستند.
همچنین غلامعلی فخاری معاون امداد جمعیت هلال احمر مازندران در گفت وگو با ایرنا می گوید: به دلیل بالا بودن شدت سیل ،الوار سقف خانه های مسکونی قدیمی محله قنبر آباد ، فروریخته و خسارت جانی ببار آورده است و گروه های امدادی با سگ های تربیت شده جستجوگر خانه به خانه به دنبال مفقودین احتمالی هستند.
وی ادامه می دهد: به دلیل مسدود شدن مسیر آب در زیر پل ˈ بز پلˈ در محله قنبر آباد ،سطح آب در منطقه شرقی بهشهر افزایش یافته و سیلاب مناطق اطراف این پل را فرا گرفته است .سیل درختان تنومند و قطوری را از بالا دست به رودخانه و دهانه پل کشانده و موجب مسدود شدن مسیر آب شده است و در حال حاضر خانه های مسکونی و تاسیسات زیادی از محله قنبر آباد بهشهر زیر آب رفته است.
ترافیک عادی و روان است
سرهنگ جعفر محمدنژاد همچنین فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در محورهای مواصلاتی استان عادی و روان است ادامه می دهد:اما به دلیل بارندگی شدید سطح جاده‌های مازندران لغزنده است.در محورهای ساری – بهشهر و بهشهر – نکا مقابل پاسگاه بهشهر آب گرفتگی شدید و اداره پلیس راه مازندران مشغول پاکسازی گل و لای است.
باد ،باران و طوفان در استان گلستان
همچنین بر اثر وزش باد همراه با طوفان،رعد و برق و بارش شدید باران شب گذشته در استان گلستان خساراتی به تاسیسات عمومی کشاورزی و مناطق مسکونی شهری و روستایی وارد شد.
رسول حسام مدیریت بحران استان گلستان در این مورد به ایرنا می گوید : در اثر بارش شب گذشته به بخشهایی از مزارع و زمینهای کشاورزی خسارات عمده ای وارد شد که میزان ان با توجه به ادامه بارشها در دست بررسی است .
وی با بیان اینکه خوشبختانه طبق اطلاعاتی که ما تا کنون داشته ایم تلفات جانی گزارش نشده است ادامه می دهد:بخشی از راههای شهری و روستایی مسدود شده بود که بلافاصله با همکاری ماموران راه و شهر سازی هلال احمر و دستگاههای دیگر این مشکل بر طرف شد .
وی در خصوص اخرین وضعیت جوی استان می گوید: شرایط نا مساعد جوی تا فردا ادامه خواهد داشت که پیش بینها حاکی است که این شرایط بیشتر در شرق استان خواهد بود .
خسارات بارش باران و وزش باد در گیلان
 افشین عزیزی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرد : بارش شدید باران و وزش باد به سربندی 30 خانه در شهرهای رشت ، لاهیجان، آستانه اشرفیه و لنگرود خسارت وارد کرد .
قائم مقام امور شهرستان ها شرکت توزیع برق گیلان هم گفت : شکسته شدن سربندی خانه ها و شاخه های درختان موجب پارگی سیم و خسارت 700 میلیون ریالی به تاسیسات برق رسانی به 300 خانوار شد.
پرویز محمدی نژاد افزود: هم اکنون برق 300 خانوار شهرستان های رشت ،لاهیجان ، آستانه اشرفیه و لنگرود قطع است و 36 مامور برق در قالب 12 گروه تلاش می کنند تا عصر امروز برق این خانوارها را وصل کنند .
هواشناسی گیلان سرعت باد در این 4 شهرستان را 60 کیلومتر در ساعت اعلام کرد .بارش باران دست کم تا فردا در گیلان ادامه دارد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 176

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 148

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 344

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 334

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 381

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 348

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 214