خدمات سایت


متن کامل خبر

بيماري پلك زدن غير ارادي بيشتر در زنان ميانسال شايع است

آرشیو
يك فوق تخصص چشم‌پزشكي گفت: بيماري پلك زدن غير ارادي بيشتر در زنان ميانسال شايع است و استرس اين بيماري را تشديد مي‌كند.
1389/09/30 01:52:08 ق.ظ

آزاده فرحي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: بلفارواسپاسم يكي از عوارض چشمي است كه در آن پلك‌ها به صورت غير ارادي باز و بسته مي‌شود؛ در حقيقت اين عارضه چشمي نوعي ديستوني است؛ ديستوني به معناي انقباض غير ارادي مكرر و طولاني در يك عضله يا گروهي از عضلات است.

وي با بيان اينكه بلفارواسپاسم يك عارضه پيشرونده عصبي است، گفت: اين عارضه بيشتر در زنان ميانسال و سالمند اتفاق مي‌افتد؛ شايعترين شكل بلفارواسپاسم "بلفارواسپاسم خود به خودي خوش‌خيم " است كه به صورت بسته شدن مكرر و غير ارادي پلك‌ها ظاهر مي‌شود.

اين فوق تخصص چشم پزشكي افزود: بلفارواسپاسم معمولاً به صورت تدريجي ايجاد مي‌شود؛ در ابتدا ممكن است فرد فقط احساس خشكي چشم يا حساسيت به نور داشته و هيچ انقباض عضلاني غير ارادي وجود نداشته باشد اما پس از مدتي تحريك چشم با نور خورشيد، باد خنك، سر و صدا، حركات سريع سر يا چشم و استرس عصبي موجب شروع حملات بلفارواسپاسم مي‌شود.

فرحي در مورد علت ايجاد بلفارواسپاسم بيان كرد: اين عارضه چشمي ناشي از نوعي اشكال در عملكرد "عقده‌هاي قاعده‌اي مغز " است؛ عقده‌هاي قاعده‌اي، بخشي از مغز است كه در تنظيم حركات هماهنگ عضلات دخالت دارند البته هنوز به طور دقيق مشخص نيست كه چه مشكلي موجب بروز بلفارواسپاسم مي‌شود.

وي اضافه كرد: در بيشتر موارد، بلفارواسپاسم به خودي ‌خود و بدون هيچ دليل مشخصي ايجاد مي‌شود و در بسياري از افراد، خشكي چشم مي‌تواند عامل محركي باشد كه در افراد حساس موجب شروع بلفارواسپاسم شود.

وي گفت: گاهي بلفارواسپاسم يا انواع ديگر ديستوني در افراد يك خانواده بروز مي‌كند؛ از اين رو ممكن است زمينه‌هاي ارثي و ژنتيكي در بروز اين بيماري مؤثر باشد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 194

در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد image در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد 1400/02/01

در این مقاله به بررسی راهنمایی‌های متخصصان علوم تغذیه در مورد غذاها و نوشیدنی‌هایی می‌پردازیم که در صورت ابتلا به ویروس کووید ۱۹، مصرف آن‌ها برای بازیابی سلامتی مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 663

نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر  یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود image نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود 1399/10/07

پژوهشگران با انجام نظرسنجی جدید پی بردند که یک فرد معمولی به طور میانگین ۴۴ سال از عمرش را صرف چشم دوختن به نمایشگر ابزارهای الکتریکی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1133

دلایل اهمیت کاهش وزن تا قبل از ۴۰ سالگی  image دلایل اهمیت کاهش وزن تا قبل از ۴۰ سالگی 1399/05/27

تحقیقات نشان می‌دهد کاهش چربی اضافی بدن در جوانی و میانسالی خطر مرگ زودهنگام را نصف می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2601

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2866

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2633

این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید image این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید 1398/05/30

آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2779

تماس با طبیعت موجب پایین آمدن سطح هورمون استرس می‌شود image تماس با طبیعت موجب پایین آمدن سطح هورمون استرس می‌شود 1398/01/19

نتایج مطالعه‌ای که نخستین‌بار مؤثرترین میزان مؤثر مواجهه با طبیعت شهری را تعیین کرده، نشان می‌دهد طبیعت موجب کاهش سطح هورمون استرس می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2691

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2759