خدمات سایت


متن کامل خبر

با این کار از ابتلا به سرطان مثانه پیشگیری کنید

آرشیو
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سرطان مثانه بسیار خطرناک و صعب العلاج است اما با ترک استعمال دخانیات به عنوان عوامل اصلی این بیماری می توان به راحتی از بروز آن پیشگیری کرد.
1396/03/16 02:41:08 ب.ظ

دکترحسن جمشیدیان  در این رابطه گفت: سرطان پروستات شایعترین سرطان در بین مردان درایران و جهان است و سرطان مثانه نیز آمار ابتلایی تقریبا معادل سرطان پروستات دارد؛ اما این سرطان بسیار خطرناک تر از سرطان پروستات است.

وی توضیح داد: سرطان مثانه درمانش سخت تر و هزینه درمان آن بسیار سنگین تر است و احتمال مرگ و خطر آن بیشتر از سرطان پروستات است اما سرطانی است که به میزان قابل توجهی قابل پیشگیری است.
جمشیدیان ادامه داد: اگر ازمصرف توتون و تنباکو جلوگیری شود، می توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد؛ در صورتی که پیشگیری از سرطان پروستات به دلیل اینکه بیشتر عوامل ارثی در آن دخیل هستند، تقریبا غیرممکن است.
اورولوژیست و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران عوامل محیطی مانند تغذیه نامناسب و آلودگی های هوا را نیز در بروز سرطان مثانه دخیل دانست و گفت: افرادی که به دلایل شغلی در محیط های رنگ سازی بوده یا در مشاغل چرم سازی هستند یا آنهایی که در باتری سازی و در معرض موادی مانند کادمیوم قرار دارند، با احتمال بروز سرطان مثانه روبه رو هستند.
جمشیدیان همچنین وجود طولانی مدت سنگ در مثانه را عامل دیگری در بروز سرطان مثانه عنوان کرد.

شایعترین سرطان ها در زمینه اورولوژی؛ علل و عوامل
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شایعترین نوع سرطان ها در زمینه اورولوژی، سرطان های مجاری ادراری مانند سرطان مثانه، کلیه، بیضه و پروستات است.
جمشیدیان اظهار کرد: عمده سرطان ها در زمینه اورولوژی منشا کروموزومی و ژنتیکی دارند ولی مهمترین عامل سرطان های پروستات، کلیه و مثانه مصرف دخانیات و سیگار است.
وی افزود: مصرف غذاهای چرب و غذاهای آماده (فست فودها) در بروز این نوع سرطان ها نقش زیادی دارند و در مقابل مصرف موادغذایی با منشا گیاهی مانند گوجه فرنگی به دلیل داشتن لوکوپن احتمال بروز این سرطان ها به ویژه سرطان پروستات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
جمشیدیان اظهار کرد: در مورد سرطان کلیه عامل مهمی در خصوص عوامل محیطی شناسایی نشده اما نقش سیگار در این زمینه به اثبات رسیده است بنابراین می تواند به راحتی قابل پیشگیری باشد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • سلامت,
  • سرطان,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد image محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد 1403/01/27

محققان در یک پژوهش چند ساله با آزمایش روی 8623 فرد توانستند ارتباط بین بینایی و بروز زوال عقل در آینده را دریابند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد image وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد 1403/01/19

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو، پیشنهاد کرده است که این دستورالعمل در کارگروه اقتصاد دیجیتال تدوین شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73