خدمات سایت


متن کامل خبر

هر آنچه باید در مورد سوناتا بدانید

آرشیو
با رونق گرفتن بازار فروش خودروهای سدان، شرکت کره‌ای هیوندای نیز با عرضه محصولاتی نظیر سوناتا خود را به بازار رقابت رساند. عرضه سوناتا از سال 1985 شروع‌شده و به دلیل استقبال خوب خریداران در سراسر جهان تا به امروز ادامه دارد.
1399/03/31 04:09:51 ب.ظ

شرکت آسان موتور با عرضه نسل هفتم سوناتا، این خودروی محبوب کره‌ای را به بازار ایران وارد کرده و استقبال ایرانیان از این سدان هیوندای، این شرکت را بر آن داشته تا به عرضه سوناتا و ارائه خدمات پس از فروش آن در بازار ایران ادامه دهد. در این مقاله تلاش می‌کنیم هیوندای سوناتا را به‌طور کامل به شما معرفی کرده و ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم.

طراحی سوناتا

استفاده از تکنیک و خلاقیت در طراحی سوناتا کاملا قابل‌مشاهده است. طراحی خارجی این خودرو به‌خصوص در مدل‌های جدیدتر دارای ظاهری جوان‌پسند و اسپرت است. اما درعین‌حال خریداران مسن‌تر را نیز به خود جذب می‌کند. چراغ‌های کشیده در کنار جلوپنجره شیک و مه‌شکن‌های جذاب، زیبایی نمای روبرویی سوناتا را تکمیل کرده است. استفاده از قطعات و تزیینات فلزی در طراحی سپرها، جلوپنجره و صندوق‌عقب، زیبایی چشمگیری را از نمای خارجی به سوناتا بخشیده است. از منظر طراحی خارجی سوناتا خودرویی است که کمتر سدانی در بازار داخلی می‌تواند با آن به رقابت بپردازد.

با ورود به کابین سوناتا، کیفیت مواد به‌کاررفته در ساخت و رنگ‌بندی چشم‌نواز داشبورد و رودری‌ها اولین چیزی است که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. فضای کابین کاملا برای 5 نفر مناسب بوده و صندلی‌ها بسیار راحت هستند. سوناتا جزء سدان‌هایی است که فضایی مناسب را برای سرنشینان قدبلند فراهم می‌کند. در مقابل همه ویژگی‌های مثبت طراحی داخلی، استفاده از دکمه‌های زیاد روی فرمان و کنار داشبورد و نیز وجود عدم تقارن در طراحی بعضی بخش‌ها مثل خروجی تهویه، از نکات منفی فضای داخل کابین سوناتاست.

امکانات رفاهی هیوندای سوناتا

مدل‌های مختلف سوناتا در سال‌های عرضه این خودرو در تیپ‌های مختلفی ارائه شده‌اند. بااین‌حال تجهیزات رفاهی آن‌ها در همه نسخه‌ها کاملا متناسب با قیمت است. در ارزان‌ترین نسخه موجود، سوناتا دارای امکاناتی نظیر نمایشگرهای 7 و 3.5 اینچی در وسط و پشت فرمان، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی مجهز، امکان برقراری تماس صوتی، دی‌لایت، کنترل خودکار نور چراغ‌ها، ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های تاشو در عقب و قابلیت برقراری ارتباط با گوشی‌های آیفون و اندروید است. در نسخه‌هایی که تحت عنوان فول‌آپشن به فروش می‌رسند، صندلی‌های برقی مجهز به گرم‌کن، اشتراک رایگان 3 ساله برای سرویس اینترنتی بلو لینک، درگاه شارژر عقب، گرم‌کن آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلوی چرخشی، صندلی‌های حافظه‌دار، سانروف، ترمزدستی برقی، تهویه اتوماتیک دوگانه، گرم‌کن فرمان، شارژر بی‌سیم و نرم‌افزار دریافت اطلاعات ترافیک برای رفاه مشتریان در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا در 3 مدل بنزینی، یک مدل هیبریدی و یک مدل پلاگین هیبرید به فروش می‌رسد. پرفروش‌ترین مدل موجود در بازار ایران مجهز به موتور 4 سیلندر پاشش مستقیم با حجم 2.4 لیتری هستند. استفاده از گیربکس 6 دنده اتوماتیک در سانتافه باعث شده است که موتور این خودرو حداکثر قدرت 1850 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 241 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را تولید کند. این خودروی کره‌ای سرعت صفر تا صد را در زمان 8 ثانیه طی کرده و با حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت، شرایط خوبی را برای طرفداران سرعت و شتاب فراهم می‌کند.

 اگر از منظر مصرف سوخت به این سوناتا نگاه کنیم، آن را خودرویی کم‌مصرف می‌یابیم. مصرف سوخت شهری 6.7 لیتر و برون‌شهری 9.5 لیتر و درنتیجه ثبت مصرف ترکیبی 8 لیتر در هر 100 کیلومتر در کنار وجود نسخه هیبریدی این خودرو، طرفداران محیط‌زیست را به‌صف خریداران سوناتا کشانده است.


ایمنی سوناتا

رقابت شرکت هیوندای با محصولات ژاپنی تویوتا باعث شده است که خودروی سوناتا در مدل‌های جدید خود به رقیبی جدی برای محصولات تویوتا به‌خصوص در بازار آمریکا تبدیل شود. نتایج تست‌های ایمنی موسسه بیمه و حوادث آمریکا (IIHS) نشان می‌دهد که سوناتا در جایگاه خوبی ازنظر تامین ایمنی سرنشینان و عابران پیاده و تجهیزات ایمنی قرار دارد. نسخه‌های ارزان‌قیمت‌تر این خودرو به دلیل داشتن امکانات ایمنی کمتر موفق به دریافت نمره خوب در تست‌های ایمنی شده‌اند. اما نسخه فول‌آپشن سوناتا با دریافت نمره عالی خیال خریداران را از بابت ایمنی کاملا راحت کرده است.

وجود امکاناتی نظیر ترمزهای ضد قفل، ترمز کمکی، توزیع اتوماتیک نیروی ترمز، کنترل پایداری و کشش، کنترل سرعت و ایستایی در سراشیبی‌ها، رادار نقاط کور و خروج از لاین، سنسور عقب، هشدار ترافیک، ترمز اضطراری، سیستم تشخیص عابر پیاده، هدایت خودرو بین خطوط، سنسورهای بدنه برای جلوگیری از تصادف و هشدار به راننده و نیز تماس خودکار با اورژانس در هنگام تصادف، همان چیزی است که نمرات بالای سوناتا در تست‌های ایمنی را توجیه‌پذیر می‌سازد.

نظر کارشناسان و دیدگاه کاربران

از منظر کارشناسان طراحی، طراحی خارجی سوناتا یک طراحی منحصربه‌فرد و متفاوت است که کمتر کسی می‌تواند ناهماهنگی یا ایرادی را در آن مشاهده کند. در مقابل به‌کارگیری دکمه‌های زیاد در فضای کابین و وجود برخی ناهماهنگی‌ها در بخش‌های مختلف، نقطه منفی طراحی داخلی سوناتاست. در بقیه بخش‌ها نیز سوناتا همواره در ردیف سدان‌های باکیفیت و مجهز قرار می‌گیرد. اما امکانات رفاهی و ایمنی کمتر در نسخه‌های ارزان‌قیمت، کیفیت ساخت پایین‌تر و سواری سخت‌تر نکاتی است که سوناتا را نسبت به سایر رقبا ضعیف می‌کند.

ازنظر کاربران تجربه سواری با این خودرو بسیار لذت‌بخش است. همچنین سیستم تعلیق، کنترل پایداری و ترمز گیری عملکرد خوبی دارند. ازنظر کاربران نبود سنسور کنترل باد تایرها، وجود صداهای آزاردهنده در سرعت‌های بالا و گیرکردن کف ماشین به سرعت‌گیرها اشکالات عمده سوناتا است. همچنین عدم تناسب قیمت تمام‌شده با امکانات نیز نکته‌ای است که بسیاری از کاربران به آن اشاره‌کرده‌اند.

جمع‌بندی

خودروی کره‌ای هیوندای سوناتا یک سدان مناسب برای خانواده‌های طرفدار آرامش و ایمنی و درعین‌حال جوانان طرفدار سرعت و شتاب است. طراحی خارجی این خودرو به‌خصوص در مدل‌های جدید تقریبا بی‌نقص است هرچند که موردپسند بعضی مشتریان نیست. در طراحی داخلی نیز اگر از اشکالات جزئی صرفه نظر شود با فضایی راحت و با آرامش روبرو هستیم. تجهیزات رفاهی و ایمنی شاید در نسخه‌های ارزان‌قیمت‌تر قابل‌رقابت با رقبا نباشد اما اگر پول بیشتری خرج کرده و نسخه فول‌آپشن را خریداری کنید، یک خودروی سدان کره‌ای باکیفیت و مطمئن را سوار می‌شوید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • سوناتا,
  • آسان موتور,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران image قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران 1403/02/03

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قرادادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد image تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد 1403/02/03

تسلا قیمت برخی خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ ازجمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول 2024، تصمیم گرفته است ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد image نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد 1403/02/02

نسخه جدید خودرو شاسی بلند آمریکایی شورولت تریل بلیزر با الهام از طراحی پیکاپ سایز متوسط و محبوب کلرادو ساخته شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61