خدمات سایت


متن کامل خبر

رنگ مو می‌تواند باعث سقط جنین شود!!

آرشیو
آیا می دانید که رنگ مو می تواند باعث سقط جنین شود ؟ چرا ؟ به چه علت ؟
1389/10/25 11:27:51 ق.ظ

یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده مداوم از محصولات آرایشی، منافذ روی پوست را که محل خروج چربی زیر پوست است را مسدود كرده و سبب ایجاد جوش می‌شود.

دكتر شهلا انشائیه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا در اصفهان، اظهار كرد: جوانان برای اینکه پوست زیبایی داشته باشند به جای مصرف محصولات آرایشی با استفاده از مواد شوینده، چربی اضافه پوست خود را از بین ببرند و همواره آن را تمیز نگه دارند.

وی به رنگدانه‌های موجود در محصولات آرایشی اشاره کرد و افزود: این رنگدانه‌ها که اغلب آنها دارای ترکیبات شیمیایی است به مرور زمان، جذب پوست شده و پس از نفوذ در لایه‌های عمقی پوست، رنگی غیرطبیعی ایجاد خواهد کرد.

وی با توصیه به زنان برای مصرف معقول، منطقی و کوتاه مدت از لوازم آرایشی، اظهار كرد: استفاده مداوم از محصولات آرایشی در درازمدت به پوست آسیب می‌رساند.

وی به رنگ موهای موجود در بازار اشاره کرد و گفت: تمامی رنگ موهای موجود در بازار که به وفور نیز یافت می‌شود دارای ترکیبات شیمیایی است.

انشائیه تصریح کرد: اکسیدان در فرآیند رنگ کردن مو، تمامی رنگدانه‌های مو طبیعی را نابود می‌کند تا رنگ جدید بتواند جایگزین شود. این ماده شیمیایی علاوه بر ساقه و پیاز مو به پوست سر نیز آسیب می‌رساند.

به گفته وی، رنگ‌های شیمیایی در مصرف کننده حساسیت و اگزما ایجاد می‌کند و حتی این رنگ‌ها می‌تواند بر اعضای داخلی بدن نفوذ کند.

این متخصص پوست خاطرنشان کرد: چون این رنگ‌ها می‌تواند باعث سقط جنین شود، استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 190

در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد image در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد 1400/02/01

در این مقاله به بررسی راهنمایی‌های متخصصان علوم تغذیه در مورد غذاها و نوشیدنی‌هایی می‌پردازیم که در صورت ابتلا به ویروس کووید ۱۹، مصرف آن‌ها برای بازیابی سلامتی مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 659

نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر  یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود image نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود 1399/10/07

پژوهشگران با انجام نظرسنجی جدید پی بردند که یک فرد معمولی به طور میانگین ۴۴ سال از عمرش را صرف چشم دوختن به نمایشگر ابزارهای الکتریکی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1129

دلایل اهمیت کاهش وزن تا قبل از ۴۰ سالگی  image دلایل اهمیت کاهش وزن تا قبل از ۴۰ سالگی 1399/05/27

تحقیقات نشان می‌دهد کاهش چربی اضافی بدن در جوانی و میانسالی خطر مرگ زودهنگام را نصف می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2595

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2858

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2627

این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید image این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید 1398/05/30

آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2770

تماس با طبیعت موجب پایین آمدن سطح هورمون استرس می‌شود image تماس با طبیعت موجب پایین آمدن سطح هورمون استرس می‌شود 1398/01/19

نتایج مطالعه‌ای که نخستین‌بار مؤثرترین میزان مؤثر مواجهه با طبیعت شهری را تعیین کرده، نشان می‌دهد طبیعت موجب کاهش سطح هورمون استرس می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2681

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2750