خدمات سایت


متن کامل خبر

چگونه یک نقاش خودآموز موفق باشیم؟

آرشیو
تمایل به نقاشی در بین اکثر افراد در هر سن و حرفه¬ای که باشند، وجود دارد. اما بسیاری از آنها این میل را سرکوب می¬کنند و هرگز به خواسته خود عمل نمی¬کنند...
1402/06/18 01:01:12 ب.ظ


تمایل به نقاشی در بین اکثر افراد در هر سن و حرفه ­ای که هستند، وجود دارد. اما بسیاری از آنها این میل را سرکوب می­کنند و هرگز به خواسته خود عمل نمی­کنند. برخی از افراد به دلیل تصورات نادرست و ناامنی شغلی که در مورد هنر گفته می­شود، از نقاشی اجتناب می­کنند. برخی دیگر فکر می­کنند که نقاشی مستلزم داشتن استعداد ذاتی یا آموزش­های گران­قیمت است و با خود فکر می­کنند که ممکن است من به اندازه کافی خلاق نباشم یا استعداد نداشته باشم. برخی دیگر با خود فکر می­کنند که برای سن من دیگر دیر شده است.

همه اینها به این دلیل است که نمی­دانند چگونه شروع کنند. وقتی فردی تصمیم به نقاشی کردن می­گیرد، با انتخاب گسترده­ای از آموزشگاه­ها و گالری­ها با قیمت­های بالای آموزش روبرو می­شوند. از طرفی با تنوعی از انتخاب قلم­ها، رنگ­ها و وسایل موجود در قفسه­ های فروشگاه­های هنری وحشت­زده می­شوند و احساس می­کنند که نقاشی آنقدر پیچیده­ س که به تنهایی نمی­توانند آن را درک کنند.

با این حال، برای یادگیری نقاشی نیازی به ترسیدن نیست، همچنین نیازی به استعداد بالا یا کلاس های حضوری با هزینه ­های بالا نیست. شما می­توانید با انتخاب آموزش­های مجازی با کیفیت بالا و تهیه چند لوازم نقاشی مهم، شروع کنید.

موقع شروع به آموزش آنلاین نقاشی ممکن است این سوالات برای شما پیش بیاد که:

هنرمند خودآموز کیست؟



هنرمند خود آموز کسی است که مهارت­های هنری خود را با استفاده از آموزش رسمی هنری مانند دانشگاه ها یا آموزشگاه­های هنری کسب نکرده­اند.

چگونه آموزش نقاشی را شروع کنیم؟

هنرمند خودآموخته مهارت­های هنری خود را با یادگیری از منابع مختلف رایگان یا با هزینه پایین توسعه می­دهد.

این منابع عبارتند از: کتاب­های هنری، آموزش­های گام به گام مجازی، ویدئوهای آنلاین مانند اینستاگرام، آپارات یا youtube، حضور در کارگاه­های هنری

همانطور که می­بینید، شما می­توانید با روش­های بسیاری به سبک­های مختلف یادگیری دسترسی پیدا کنید. به طور خلاصه، هنرمند خودآموخته مسئول بهبود آموزش هنری خود، یافتن مطالب یادگیری و پیشرفت با سرعت زمانی است که برای توسعه مهارت­های هنری خود اختصاص می­دهد. از جمله هنرمندان مشهور خودآموز می­توان به ونسان ون گوگ و هانری روسو اشاره کرد.


مزایا و معایب آموزش آنلاین نقاشی چیست؟

آیا به عنوان هنرمند خودآموخته می­توانم موفق باشم؟

بله یک هنرمند خودآموخته می­تواند موفق باشد. داشتن آموزش رسمی هنری یا فقدان آن در نهایت موفقیت شما را تعیین نمی­کند. بلکه همه چیز توسط خود شخص با خود انضباطی،تمرین­های منظم، پشتکار بالا، تمایل به یادگیری و اینکه هرگز تسلیم نشوید، تعیین کننده موفقیت شما هستند.

برای اینکه مهارت­ های خود را به عنوان یک هنرمند ارتقا دهید، اطمینان حاصل کنید که درک کاملی از اصول هنر دارید، اگر اصول اولیه را یاد نگیرید، برای پیشرفت با مشکل مواجه خواهید شد. یاد بگیرید که چگونه به طور منظم و مداوم برای هنری که قصد آموزش دارید، وقت بگذارید تا همیشه در حال تمرین باشید. ممکن است اوایل کمی سخت باشد و اشتباهاتی در نقاشی داشته باشید. پس ناامید نشود، و هرگز یادگیری و کسب تجربه هنر را متوقف نکنید. بلکه به دنبال انتقاد سازنده از هنرمندان حرفه­ ای یا اساتید مجازی خود باشید تا متوجه شوید که چگونه مهارت­های هنری خود را بهبود ببخشید. در انجمن­های هنری آنلاین شرکت کنید تا اطرافتان با افرادی همفکر احاطه شود. فهرستی از اهداف هنری تهیه کنید و به طور منظم برای دستیابی به آنها تلاش کنید. از شکست نترسید و از اشتباهاتتان درس بگیرید، به شکست به عنوان یک معلم نگاه کنید. سعی کنید آثار هنری خود را با دیگران مقایسه نکنید و بیاموزید که چگونه بر کمال گرایی خود غلبه کنید تا این موضوع مانعی برای پیشرفت شما نشود. حتی اگر کار خود را دوست ندارید، ذهنیت مثبت خود را حفظ کنید. کار را با کپی کردن آثار استادان یاد بگیرید، اما فراموش نکنید که سبک هنری منحصر به فرد خود را آزمایش کنید.

 

توصیه­ ی نهایی که می­توانم به شما بدهم استفاده از دوره­ های آموزش آنلاین نقاشی مرکز آموزشی آکادمی تمشک است. در این مرکز آموزشی شما می­توانید طراحی و نقاشی را به روش اصولی و آسان یاد بگیرید. ویدئوهای آموزشی به گونه­ ای تهیه شده که برای هنرجو خسته کننده نیست. همچنین کیفیت آن به حدی است که از تمام نکات آموزشی بهره می­برید، به طوریکه استاد را کنار خود احساس می­کنید.

یکی از امکاناتی که آکادمی تمشک در اختیار هنرجویان گذاشته است، امکان ارسال عکس تمرینات است تا بتوانید از انتقادهای سازنده استاد بهره ببرید. با استفاده از بخش گفتگو می­توانید به طور مستقیم با استاد در ارتباط باشید و سوالاتتان را بپرسید.

توصیه­ های بیشتری هست که به شما بدهم اما موارد بالا بیشترین ارزش را برای شما فراهم می­کند. در نهایت آخرین توصیه: تمرین، تمرین و فقط تمرین!




وسایل با کیفیت تهیه کنید

وسایل نقاشی در دو کیفیت هنرمند ( که حرفه ­ای نیز نامیده می شود) و کیفیت هنرجویی در فروشگاه­ ها وجود دارند، که تفاوت قیمت قابل توجهی بین این دو هست. پیشنهاد می­کنم برای اینکه به بهترین نتیجه برسید، وسایل با کیفیت هنرمند(حرفه­ ای) تهیه کنید. البته منطقی است که با خود فکر کنید استفاده از وسایل هنرجویی برای یادگیری کافی هست. اما ممکن مانع رشد شما شود. به عنوان مثال رنگ­های هنرجویی با رنگدانه­ های پایین دستیابی به رنگ­های تمیز را دشوار می­کند و ممکن است از ایجاد نقاشی با رنگ­های تیره و چرک دلسرد شوید.

از نظر قلم­ مو، انتخاب 4 یا 5 گزینه در اشکال یا اندازه ­های مختلف برای شروع نقاشی کافی خواهد بود و نیازی به پرداخت هزینه­ های اضافی نیست. همچنین در مورد انتخاب مدادهای طراحی هم نیازی نیست که مدادهای طراحی با تمام درجات سختی را تهیه کنید و انتخاب 3 یا 4 مداد طراحی کافی است. در طی دوره­ های آموزشی در آکادمی تمشک، استاد به این موضوع توجه کرده است و شما را به طور کامل راهنمایی خواهد کرد تا در ابتدای آموزش نیازی نباشد تا تمام  وسایل را تهیه کنید و هزینه­ ی بالایی پرداخت نکنید. در طول دوره ­های آموزشی، شما به آرومی نسبت به تکمیل کردن وسایل نقاشی اقدام خواهید کرد. به عنوان مثال در دوره آموزش طراحی اجزای صورت، شما فقط کافی است که یک دفتر طراحی، پاک کن، تراش و سه تا مداد طراحی برای ایجاد هاشورها تهیه کنید.


صبور باشید

برای یاد گرفتن نقاشی عجله نکنید. اجازه بدید تا قدم به قدم جلو بروید. آموزش را از طراحی اشیاء بی جان و با استفاده از اشکال هندسی دو بعدی و سه بعدی شروع کنید. استفاده از آموزش­های مجازی این امکان را به شما می­دهد که یادگیری خود را شخصی سازی کنید. بنابراین توجه کنید کدام روش برای شما کارآمد­تر است اما مراقب باشید بخاطر عجله در یادگیری، از مسیر درست منحرف نشوید.

تازه کارها بدترین منتقدان خود هستند و مرتبا به ایرادات آثار خود توجه می­پردازند. اگر می­خواهید یک نقاش شوید، باید یاد بگیرید که به خلاقیت خود بیشتر توجه کنید. آنها بیانگر تلاش شما هستند و فراموش نکنید که به شما چیز جدیدی یاد داده­ اند. وقتی به نقاشی خود نگاه می­کنید، به خودتان برای این موفقیت تبریک بگویید. به عبارت دیگر به خودتان انگیزه­ای برای ادامه آموزش نقاشی بدهید. با تمرکز و تمرین شما در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یک نقاش ماهر خواهید شد. البته در نظر داشته باشید برای تبدیل شدن به یک نقاش عالی و رسیدن به مقام استادی، به فرآیند زمان بیشتری همراه با پشتکار و تمرین­ های منظم نیاز دارید.


منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • آموزش مجازی نقاشی,
  • آکادمی تمشک,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 249

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 544

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 98

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 266

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 158

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 258