خدمات سایت


متن کامل خبر

راه حل مناسب برای فرش‌های آسیب دیده چیست؟

آرشیو
فرش‌ها جزء وسایل آسیب پذیر در منزل هستند. به همین دلیل باید مراقبت‌های بسیاری از آنان کنید، چراکه مراقبت نکردن یا استفاده نادرست می‌تواند آسیب‌های زیادی به فرش شما وارد کند و...
1402/08/05 08:39:06 ب.ظ

فرش‌ها جزء وسایل آسیب پذیر در منزل هستند. به همین دلیل باید مراقبت‌های بسیاری از آنان کنید، چراکه مراقبت نکردن یا استفاده نادرست می‌تواند آسیب‌های زیادی به فرش شما وارد کند و از ارزش فرش شما بکاهد. به خصوص اگر فرش شما فرشی دستبافت باشد که اهمیت موضوع مراقبت کردن، برای شما پررنگ‌تر هم خواهد شد، اما نگران نباشید که حتی اگر فرش‌های شما آسیب دیده‌اند ما اینجا هستیم تا راهکار مناسبی برای حل این مشکل به شما بدهیم. روشی که قرار است در ادامه مقاله از قالیشویی توحید به آن بپردازیم، روش رفوگری است. به عبارتی رفوگری فرش یک راهکار تضمینی برای تعمیر فرش‌های آسیب دیده است. پس برای اینکه از این روش و چگونگی انجام آن اطلاعاتی بدست آورید در ادامه با ما همراه باشید.

رفوگری، هنری با ظرافت

فرش‌های قدیمی یا فرسوده می‌توانند احساس ناخوشایندی را به ما بدهند. حال فکر کنید قرار است هر روزه روی این فرش‌های آسیب دیده در منزل خود راه بروید، بی شک احساس ناخوشایند شما بیشتر هم خواهد شد. پس باید به فکر بود تا به جای تعویض فرش که هزینه‌ای بیشتر را هم برایتان رقم می‌زند به فکر تعمیر آن باشید. انتخاب قالیشویی خوب در این زمینه حرف اول را می‌زند که با داشتن متخصصینی در این حوزه، نقاطی از فرش شما را که نیاز به رفوگری دارد را برای شما رفوگری کنند که حتی بعد از رفوگری و طی شدن مراحل شستشو، شما در نهایت از کیفیت نهایی کار لذت ببرید و فرشی تمیز و بدون آسیب دیدگی تحویل بگیرید. در آن زمینه ما به شما قالیشویی توحید را برای انجام خدمات دیگری چون موکت شویی، قالیشویی و مبل شویی معرفی می‌کنیم که با مراجعه به سایت این قالیشویی می‌توانید از گالری قالیشویی توحید دیدن کرده و از کیفیت کار آنان اطمینان حاصل کنید.

رفوگری چیست؟

شاید تا به اینجای مطالب گفته شده این سوال برای شما پیش آمده باشد که رفوگری چیست ؟ یا چه مراحلی دارد؟ در اصل رفوگری را می‌توان یک هنری جادویی دانست که باید برای انجام آن دقت و حساسیت بالایی به خرج داد. این کار توسط دستان توانمند رفوگر انجام می‌شود. به بیانی دیگر رفوگری جان تازه به فرش‌های شما می‌بخشد، طوری که انگار به تازگی فرش را خریداری کرده‌اید، اما در رفوگری چه نوع تعمیراتی انجام می‌شود؟ در رفوگری اگر آسیب وارد شده به فرش چندان زیاد نباشد مانند پارگی در اثر پوسیدگی یا بیدزدگی، رطوبت لکه گرفتن و حتی سوختن قسمت کوچکی از فرش، می‌توانند این قسمت‌ها را به راحتی با این روش برای شما ترمیم کنند.

ابزارهای مناسب رفوگری

برای رفوگری به وسایلی مانند چاقوی بافت، نخ و سوزن، درفش، انبردست و انگشتانه نیاز است که البته در کنار این ابزارها باید نخ‌های هماهنگ با فرش آسیب دیده در کنار دست رفوگر برای تعمیر فرش باشد و مهم‌ترین نکته بعد از نخ‌های هماهنگ دسترسی داشتن به نقشه قسمت آسیب دیده فرش است، که رفوگر بتواند کار رفوگری را بی نقص انجام دهد. یکی از مهم‌ترین نکاتی باید در نظر داشته باشید این است که اگر می‌خواهید فرش خود را به دست رفوکار بسپارید باید دقت کنید که شخص مورد نظر از مهارت‌های کافی در این زمینه بهره برده باشد تا کار رفوگری فرش شما بی نقص انجام شود. زیرا هرگونه عدم آگاهی یا عدم مهارت کافی در این حوزه باعث ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیری برای شما می‌شود شاید حتی مجبور به تعویض فرش خود شوید.

نکاتی در باب رفو کردن فرش

یکی از مهم‌ترین نکات در باب انجام رفوگری آن است که باید بدانید اگر رفوگری فرش شما با روش‌های سطحی صورت گیرد، مانند رنگ آمیزی با ماژیک، تنها به صورت موقت قسمت آسیب دیده‌ فرش شما را می‌پوشاند و بعد از گذشت مدتی به خاطر سطحی انجام شدن کار رفوگری دوباره شاهد رنگ پریدگی فرش خود خواهید بود. پس از دیگر نکات مهم استفاده از روش‌های اصولی و ابزار مناسب برای این کار است.

نکاتی که باید پیش از رفوگری بدانید

       بهتر است قبل از آنکه فرش خود را برای رفوگری به دست رفوگر بسپارید آن را بشویید تا آلودگی‌های فرش شما از بین برود.

          تلاش کنید گره‌های بخش آسیب دیده را باز کنید. می‌توانید این‌ کار را با سوزن و درفش انجام دهید.

          اگر بخش‌های آسیب دیده فرش شما زیاد است، بهتر است آن قسمت را داخل قاب چوبی بگذارید تا در حین رفوگری چروک نشود.

 

 

چگونگی رفوگری فرش در خانه 

        ابتدا سعی کنید تمام لوازم روی فرش را جمع کنید تا به فرش دسترسی کامل داشته باشید.

        فرش را کاملا جاروبرقی بکشید تا هرگونه آلودگی و گرد و غبار از روی سطح آن پاک شود.

       نسبت مساوی از سرکه سفید و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و محلولی درست کنید. سپس به کمک یک پارچه یا اسفنج، دیگر لکه‌های باقی مانده روی فرش را جمع کنید.

        سعی کنید برای جمع کردن لکه‌های چربی و روغن سفت شده از یک کاردک پلاستیکی یا کاغذ روغنی استفاده کنید. راه دیگر آن است که به کمک پودر بچه یا نشاسته ذرت کار لکه گیری را انجام دهید.

       اگر بخش آسیب دیده‌ی فرش شما در اثر سوختگی است، سعی کنید الیاف سوخته شده را با بریدن پنهان کنید.

       اگر فرش سوراخ شده است، شما می‌توانید مقداری چسب مایع داخل سوراخ بریزید و آن را کاملا با الیاف همرنگ یا کاموا پر کنید.

        فرش را با بخارشوی تمیز کنید.

        می‌توانید برای اینکه بوی ماندگی فرش خود را از بین ببرید از جوش شیرین کمک بگیرید. همچنین می‌توانید برای اینکه فرورفتگی ناشی از پایه مبل را از روی فرش خود پاک کنید، از تکه یخی برای این کار استفاده کنید.

جمع بندی

به عنوان کلام آخر باید بگوییم که کار رفوگری کار تخصصی است که بهتر است به جای اینکه خودتان تصمیم به رفوگری فرش بگیرید، آن را برای ترمیم به افراد متخصص در این حیطه بسپارید.  پیشنهاد ما به شما قالیشویی توحید است که با داشتن متخصصینی در این دپارتمان قادر هستند که بهترین کیفیت کاری ممکن را به مشتریان خود عرضه کنند. به همین خاطر این قالیشویی برای انتخاب رفوگری فرش شما می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. شما همچنین می‌توانید از خدمات مبل شویی و موکت شویی و همینطور  فرش شویی در محل آنان نیز بهره‌مند شوید.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • رفوگری,
  • قالیشویی توحید,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 250

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 545

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 99

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 267

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 159

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 258