خدمات سایت


متن کامل خبر

خانه‌های خود را به دسته بازی تبدیل کنید!

آرشیو
محققان مایکروسافت در حال کار بر روی سیستم جدیدی هستند که با برقراری میدان الکترومغناطیس در تمام فضای خانه، اتاق‌ها و هر سطحی از خانه را به یک صفحه کنترل بازی‌های رایانه‌ای تبدیل می‌کند.
1390/02/25 06:20:10 ق.ظ

محققان مایکروسافت در حال کار بر روی سیستم کنترلی جدیدی هستند که این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان هر سطحی را در هر کدام از اتاق‌های خانه به عنوان صفحه کنترل بازی‌های رایانه‌ای استفاده کرد. برخلاف کنترل‌گر کینکت مایکروسافت که یک دوربین پیشرفته حساس به عمق است، سیستم جدید از یک فناوری کاملا ساده استفاده می‌کند.

به گزارش نیوساینتیست، در عمل تمام خانه در یک میدان الکترومغناطیسی فرو می‌رود که توسط تجهیزات الکتریکی و سیم‌های برق ایجاد شده است. محققان مایکروسافت تکنیکی را خلق کرده‌اند که از بررسی موقعیت یک فرد نسبت به میدان برای تشخیص ژست‌ها و اشارات ساده استفاده می‌کند.

بررسی فرد توسط یک حسگر انجام می‌شود که می توان آن را بر روی گردن یا مچ دست سوار کرد. مهندسان مایکروسافت برای این حسگر نرم‌افزار مخصوصی نوشته‌اند که آن را قادر می‌سازد تا هزار فرکانس ولتاژ مختلف را ردیابی کند. در یک آزمایش سنجش توانایی، نرم‌افزار قادر بود تا اشارات شخصیت‌ها (مجموعه‌ای از فرکانس‌ها) را که مربوط به موقعیت‌های مشخصی مانند قرار دادن دست بر روی دیوار بود، شناسایی کند.

در آینده محققان قصد دارند تا این نرم‌افزار را به سیستم الکتریکی خانوار متصل کنند. به این ترتیب فردی که حسگر را بر تن می‌کند، می‌تواند تنها از اشاره کردن برای تنظیم شرایط نور یا دمای خانه استفاده کند. این گروه همچنین قصد دارد تا حسگری را خلق کنند که بتوان آن را به جای پوشیدن روی لباس، با تلفن همراه ترکیب کرد.

با نگاهی به آینده، محققان اظهار می‌کنند که این سیستم را می‌توان برای کنترل هر دستگاه الکتریکی، از جمله کنسول‌های بازی استفاده کرد. گیب کوهن، دانشجوی دکترای دانشگاه واشنگتن که با گروه مایکروسافت همکاری می‌کند، می‌گوید: «بر خلاف کینکت که حرکات بدن را شناسایی می‌کند، در سیستم جدید نیازی نیست تا بازیکن در مقابل یک دوربین قرار گیرد. شما می‌توانید تجربه بازی کردن در تمام فضای اتاق را داشته باشید.»

از آن‌جایی‌که تابش الکترومغناطیسی خطوط انتقال برق نیز ولتاژهایی را تولید می‌کنند که حسگر قادر به ردیابی آنها است، این سیستم را حتی می‌توان در فضای باز استفاده کرد. اگر حسگر بتواند به یک کتابخانه آن‌لاین محتوای اشارات مخصوص متصل شود، کاربران قادر خواهند بود تا اطلاعات را از محیط استخراج کنند. برای مثال، با استفاده از این سیستم می‌توان به کاربرانی که نقطه خاصی از ایستگاه اتوبوس را لمس می‌کنند، پیامکی درباره زمان رسیدن اتوبوس ارسال کرد.

به گفته سرپرست پروژه، دسنی تان، شرکت مایکروسافت هنوز تصمیمی در خصوص ثبت اختراع این سیستم نگرفته است. وی می‌گوید که مایکروسافت در نظر دارد تا این فناوری را به صورت متن-باز (Open Source) در اختیار همگان قرار دهد. وی به این نکته اشاره می‌کند که تکنیک‌های به کار رفته در این سیستم به اندازه کافی ساده هستند که یک مهندس آماتور نیز بتواند سیستم‌های مشابه آن بسازد.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت image نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت 1403/02/08

احتمالاً کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ با نمایشگر بزرگ‌تر از کنسول فعلی و دسته‌ی آهنربایی عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید image بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید 1403/02/04

طرفداران بیلی آیلیش به‌زودی آهنگ خواننده‌ی محبوبشان را در قالب بازی فورتنایت می‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید image تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید 1403/01/14

تلویزیون‌های جدید Skyworth با ویژگی‌های جذاب مثل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قیمت رقابتی در ابعاد متنوع از راه رسیدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد image عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد 1403/01/05

هدف اصلی راکستار گیمز همچنان عرضه این بازی در سال 2025 است، اما مسائلی در توسعه بازی احتمالاً مانع این امر شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 65