خدمات سایت


متن کامل خبر

محسن رضایی: به مردم نگوییم که تحریم وجود ندارد/ ایران در مقوله اقتصاد عقب ماندگی جدی دارد

آرشیو
جنگ هشت ساله که وظیفه دولت بود را مردمی کردیم اما اقتصادی که مردمی است را می خواهیم دولتی کنیم در حالی که یکی از الگوهای انقلاب مردمی کردن امور بود....
1390/11/27 05:31:41 ق.ظ

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سند چشم انداز از دل تحلیل در 20 سال آینده درآمده است.

به گزارش تابناک، دکتر محسن رضایی، وي که شب سه شنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبري شبکه دوم سیما شرکت کرده بود با بیان مطلب فوق اظهار داشت: چشم انداز 20 ساله کشور به گونه ای طراحی شده که تحریم، بیداری اسلامی، تدوام انقلاب و توسعه یافتگی را دیده است.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین مولفه های طراحی چشم انداز بیست ساله کشور چه بوده است،گفت: چشم انداز به این دلیل که نقش یک بنا است بر اساس حوادث نوشته شده و ما شش چالش از جمله هژمونی آمریکا در منطقه و بیداری اسلامی و تحريم ها را برای آن دیده بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که چشم انداز را در سال 82 وچند سال قبل از حمله بوش به عراق طراحی کرده شده است تاکید کرد: دولت، مجلس، مدیران کشور و مردم باید نسبت خودشان را با چشم انداز ایران 1404 مشخص کنند.

رضایی در بخش دیگری از این گفتگو به انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و تاکید کرد: انتخابات به سبب مشارکت حداکثری مردم و تشکیل یک مجلس قوی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این مطلب که اگر مردم به صحنه بیایند می توانند تحریم ها را خنثي کنند تصریح کرد: با مشارکت حداکثری می توان دشمنان را سرجایش میخکوب و حیثیتمان را در نزد ملت های مسلمان حفظ کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به مجلس مقتدر و آگاه نیاز داریم تا اقتدار نظام در دنیا افزایش پیدا کند واز سوی دیگر رفاه شهروندان تامین شود.

رضایی در ادامه افزود: هر چه نمایندگان کارشناس تر، شجاع تر، اطلاعات بیشتری داشته باشند بطور یقین مجلس کارآمدتری خواهیم داشت.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات می تواند معرکه گیری دشمنان فشار امنیتی آنان بر ایران را خنثی کند.

دکتر محسن رضايي در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه انتظار بود که همه جناح ها در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند تصریح کرد: برخی جمهوری اسلامی را قبول می کنند اما برای انتخابات نمی آیند بهانه اين است که شايد رد صلاحیت شوند؛ آنانی که سفره خود را از سفره نظام جدا کنند باید بدانند که این کارشان به نفع خودشان و کشور نیست.

محسن رضایی در ادامه به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری به سبب بیداری اسلامی که ریشه در الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران دارد بسیار مهم و حیثیتی است.این مقام ارشد کشور در بخش دیگری از اظهارات خود در برنامه تلویزیونی «افتخار گذشته؛ اميد آينده» شبکه دوم سیما با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب از سوی برخی مورد تخریب قرار می گیرد تصریح کرد: برخی نیمه خالی لیوان را می بینند و مدعی می شوند که انقلاب برای ما هیچ کاری نکرده است که این جفایی در حق انقلاب است. دبیر مجمع تشخیص در ادامه گفت: یک عده دیگر نیز می گویند که ما مشکلی نداریم و به تمام خواسته هایمان رسيده ايم که این تحلیل هم خوش خيالي و موجب بازدارندگي فعالیت ها می شود.

رضایی تاکید کرد: ایران در مقوله اقتصاد عقب ماندگی جدی دارد که این عقب ماندگی در شان نظام، رهبری و مردم نیست.

وی ادامه داد: معتقد به دغدغه داشتن هستم که نکته مثبت این نگاه این است که که فرد را خوش خیال نمی کند ولی موجب یاس هم نمی شود.

وی در ادامه تکید کرد: مردم باید دغدغه داشته باشند نباید بگوییم که تحریم نیست بلکه استدلال کنیم که قادر به برطرف کردن این تحریم ها هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این گفتگو خاطرنشان ساخت: نفوذ ایران در منطقه دستاورد بزرگی برای انقلاب است چرا که ملت ایران، نظام و رهبری هم اکنون به عنوان الگو برای آزادیخواهان جهان مطرح هستند. وی با بیان اینکه نفوذ ایران در منطقه بسیار گسترده است گفت: رهبران چند کشور به رهبر ایران افتخار می کنند ولی هیچ کشوری به اوباما افتخار نمی کند.

رضایی با اشاره به این مطلب که ایران می تواند مبنای یک نظم، فرهنگ و دیسیپلین جدید در منطقه باشد ادامه داد: باید از نخبگان و کارشناسان برای غلبه به تحریم هااستفاده کنیم تا بتوانیم به راه خود با قدرت ادامه بدهیم.

وی در ادامه به مسایل اقتصادی و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد اشاره کرد و گفت: جنگ هشت ساله که وظیفه دولت بود را مردمی کردیم اما اقتصادی که مردمی است را می خواهیم دولتی کنیم در حالی که یکی از الگوهای انقلاب مردمی کردن امور بود. بنابراين تا اقتصاد را مردمي نکنيم و انرژي مردم را در توليد و تجارت آزاد نکنيم به پيشرفت واقعي نخواهيم رسيد. باید به خانواده ها بها داد به گونه ای که می توان بجای یارانه دادن در اکثر خانه های کشور شغل ایجاد کنیم.

دبیر مجمع تشخیص در همین رابطه به مساله یارانه های نقدی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باتوجه به زیرساخت های فراوان بسیاری از مشاغل را می توان در خانه ها ایجاد کرد مانند کشور تایوان که اکثر قطعات در خانه ها تولید می شود و پس از این تولید در جای دیگر سرهم و به تلويزيون و کامپيوتر و ساير محصولات تبديل مي کنند.

رضایی در ادامه با بیان اینکه وقتی مبادلات خارجی سخت می شود باید مبادلات داخلی افزایش یابد به نوسان اخیر ارزی کشور اشاره کرد و گفت:ارز را مانند فشار آوردن بر روی فنر در یک حد غیرواقعی نگه داشتند و وقتی تحریم ها اعمال شد به زير فنر فشرده زد و لذا فنر بیشتر از قبل جهش می یابد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در بخش دیگری از این گفتگو گفت: بعد از پیروزی انقلاب برای اولین بار ارتش ملی در ایران شکل گرفت که از دستاوردهای نظام است وی افزود: هم اکنون اکثر تجهیزات را خودمان تولید می کنیم.

رضایی تصریح کرد: ما موشک سازی را در ایران از نقطه صفر شروع کردیم و هم اکنون بردشان از هزار کیلومتر بیشتر است به گونه ای که خودمان ماهواره ها را به فضا می فرستیم که این کارجهش بزرگی برای کشور است.

وی تاکید کرد: اگر این پختگی را که در حال حاضر دارم در همان سنین جوانی که از جانب امام مامور تشکیل سپاه شدم، داشتم بهتر از گذشته عمل مي کردم و بیشتر مسئولان سياسي را در تعاملات قانع می کردم.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 91

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 84

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 74