خدمات سایت


متن کامل خبر

نگاهي به آخرين مربيگري علي پروين

آرشیو
علي پروين در آخرين دوره حضور خود در پرسپوليس به عنوان سرمربي طي 22 بازي متحمل هشت باخت شد و تنها هفت بار به پيروزي رسيد تا با کارنامه‌اي تاريک ناچار به وداع با فوتبال، آزادي و پرسپوليس شود.
1391/04/07 05:38:27 ق.ظ

پرسپوليس در چهارمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور با هدايت "راينر زوبل" آلماني و درحاليکه علي پروين را به عنوان مديرفني در کنار خود داشت به توفيقي نرسيد و عنوان چهارم جدول را پايين‌تر از تيم‌هاي فولادخوزستان، ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران به خود اختصاص داد.
حجت الله خطيب، مديرعامل وقت باشگاه پرسپوليس در آن مقطع زماني علاج و چاره کار تيم پرسپوليس را در انتخاب علي پروين به عنوان سرمربي دانست تا شايد با حضور او سرخپوشان سروسامان بگيرند. علي پروين هم پس از انتخاب به عنوان سرمربي پرسپوليس، ناصر ابراهيمي، حميد استيلي و پرويز کماسي را به کادر فني اين تيم آورد و ترکيبي متفاوت را در کادر فني اين تيم به وجود آورد.
پرسپوليس پنجمين دوره ليگ برتر را با سرمربيگري علي پروين آغاز کرد. پرسپوليس پروين هم تفاوت زيادي با تيم زوبل نداشت. اين تيم فصل 85 - 1384 را با تساوي 2 بر 2 مقابل فجرسپاسي شيراز آغاز کرد، آنهم در شرايطي که تا دقيقه 4+90 از حريف خود عقب بود. سرخپوشان در هفته دوم هم مقابل سايپاي کرج با نتيجه تساوي بدون گل متوقف شد تا مشخص شود، تيم پروين حرف چنداني براي گفتن ندارد.
برتري يک بر صفر مقابل پاس تهران در هفته سوم تا اندازه‌اي از انتقادات نسبت به تيم پروين کاست اما از هفته چهارم و پس از شکست 2 بر يک مقابل شموشک در نوشهر انتقادات از علي پروين و تيمش شدت گرفت و دوره ناکامي‌هاي پرسپوليس با اين مربي آغاز شد. پرسپوليس که تا پيش از اين کمتر چهره يک تيم بازنده را داشت در فصل پنجم ليگ برتر با هدايت علي پروين هشت بار متحمل شکست شد.
باخت در ورزشگاه آزادي مقابل استقلال تهران، سپاهان اصفهان، فجرسپاسي شيراز، پاس تهران و فولاد خوزستان، شکست در بازي رفت و برگشت مقابل فولادخوزستان، باخت سنگين در اصفهان مقابل ذوب آهن و ناکامي برابر شموشک در نوشهر از ديگر ناکامي‌هاي پرسپوليس با علي پروين در فصل پنجم ليگ برتر است.
پرسپوليس با پروين طي 22 هفته متحمل هشت باخت شد و تنها به هفت پيروزي رسيد تا سيل انتقادات از او که "سلطان پرسپوليس" خطاب مي‌شد، بالا بگيرد. بالاخره در تاريخ 23 بهمن‌ماه محمدحسن انصاريفرد، مديرعامل وقت باشگاه پرسپوليس که در ميانه راه فصل 85 - 84 جانشين حجت الله خطيب شده بود، عذر پروين را بصورت کاملا محترمانه خواست و با اعطاي عنوان "مديرفني" به او "آري هان" هلندي را سرمربي پرسپوليس کرد. پروين که بعدها پست مديريت فني را به "کشک" تشبيه کرد، کم کم از پرسپوليس دور شد تا اينکه در ميانه‌هاي فصل گذشته با عنوان عضو هيات مديره و بعدها مدير راهبردي فوتبال به جمع سرخپوشان بازگشت.
سرخپوشان آن فصلي را که با علي پروين آغاز کرده و با آري هان هلندي به اتمام رساندند به رتبه نازل نهمي بسنده کردند تا سلطان با کارنامه‌اي تاريک با سرخپوشان وداع کند.

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1188

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 790

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2562

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2914

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3174

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3046

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4077