خدمات سایت


متن کامل خبر

از این به بعد تلفن همراه جان عابران پیاده را نجات می‌دهد!

آرشیو
جنرال موتورز سیستمی طراحی کرده که می‌تواند به کمک ارتباط مستقیم بی‌سیم ظرف مدت تنها 1 ثانیه وجود تلفن همراه را در مسیر حرکت تشخیص داده و به راننده حضور یک عابر پیاده یا دوچرخه‌سوار را هشدار دهد.
1391/05/10 02:10:45 ق.ظ

از آنجا که هنوز تهدید بالقوه تصادف، صدمه جدی و حتی مرگ نتوانسته عده‌ای از عابران پیاده را از فکر استفاده از تلفن همراهشان در حین عبور از خیابان بازدارد، جنرال موتورز فناوری جدیدی ارائه کرده که می‌تواند خودش تلفن‌های همراه را شناسایی کرده و به راننده وجود عابران پیاده را اطلاع دهد. این سیستم که Wi-Fi Direct نام دارد و بر نوعی شبکه همتابه‌همتای بی‌سیم مبتنی شده که مانند بلوتوث با برد متوسط عمل می‌کند، می‌تواند ظرف مدت کوتاهی تلفن همراه را مستقیما تشخیص داده و به راننده حضور یک عابر پیاده یا دوچرخه سوار را هشدار دهد.
به گزارش آتوبلاگ، این سیستم تازه می‌تواند در زمانی حدود 1 ثانیه دو دستگاه را به یکدیگر متصل کند و این در حالی است که استفاده غیرمستقیم از اینترنت بی‌سیم به زمانی حدود 7 تا 8 ثانیه برای اتصال و تشخیص نیاز خواهد داشت. جنرال موتورز علاوه بر طراحی این نمونه مفهومی تلاش می‌کند اپلیکیشنی را برای تلفن‌های همراه دوچرخه‌سواران و کارگرانی که در جاده‌ها و خیابان‌ها مشغول به کارند، طراحی کند که بتواند حضور آنها را به موقع به خودروهایی که دارای سیستم مذکور هستند، هشدار دهد.
سیستم Wi-Fi Direct که می‌تواند یک سیستم کمکی راننده باشد، این قابلیت را دارد که پیش از او عابران پیاده یا دوچرخه‌سوارانی را که دارند در مسیر حرکت او قرار می‌گیرند و هنوز در نقطه دید راننده قرار نگرفته‌اند را به کمک یک ارتباط دوجانبه مستقیم میان دستگاه‌ها شناسایی کند. این ارتباط شبیه به ارتباط میان دو تلفن همراه برای ارسال بلوتوث به یکدیگر ایجاد می‌شود و می‌تواند در کنار دیگر حسگرهای خودرو و سیستم‌‌های کمکی راننده به امنیت بیشتر خیابان‌ها و جاده‌ها کمک کند.

این سیستم هنوز یک طرح مفهومی است؛ اما در کنار آن امکان تهیه یک برنامه کاربردی برای تلفن‌های همراه دوچرخه‌سواران و کارگرانی که مشغول کارهای عمرانی در خیابان‌ها و جاده‌ها هستند نیز پیش‌بینی شده است. این افراد می‌توانند این برنامه هشداردهنده را دانلود کنند تا خودروهایی که به Wi-Fi Direct مجهز هستند، به سادگی آنها را شناسایی کرده و از برخوردهای احتمالی پیشگیری شود.
این سیستم تشخیص بی‌سیم عابران پیاده بخشی از سیستم‌های ارتباطی «خودرو به زیرساخت» یا V2I و «خودرو به خودرو» یا V2V جنرال موتورز است که می‌تواند هشدارهای دقیق و به موقعی را در زمان کاهش سرعت وسائل نقلیه، وجود سطوح لیز و لغزنده، نزدیک شدن به تقاطع‌ها و توقف ناگهانی خودروهای جلویی ایجاد کند.
کارشناسان این شرکت می‌گویند این سیستم تازه می‌تواند به رانندگان در مورد عابران پیاده‌ای که از پشت یک خودروی پارک شده به خیابان پا می‌گذارند یا دوچرخه‌سواری که در نقطه کور رکاب می‌زند، هشدار بدهد. حذف میانجی ارتباطی میان دستگاه‌ها باعث می‌شود زمان ارتباط میان آنها به حدود 1 ثانیه برسد و این زمان کوتاه در مقابل 7 تا 8 ثانیه زمان متوسط برقراری ارتباط به کمک آنتن‌ها شانس بسیاربیشتری را برای هشدار به موقع فراهم خواهد کرد.  
مطابق اعلام این شرکت دو خودروی مجهز به این سیستم می‌توانند یکدیگر را حداکثر از فاصله 200 متری شناسایی کنند. آنها نه‌تنها به کمک این سیستم می‌توانند از برخورد با عابران و دوچرخه‌سواران ممانعت کنند بلکه از طریق این ارتباط امن می‌توانند فایل‌های متعددی مانند فایل‌های صوتی و اطلاعات موجود در دفتر تلفن دیجیتال را میان رایانه‌ای که در خانه وجود دارد یا دیگر کاربران این سیستم بی‌سیم ردوبدل کنند.
کارشناسان معتقدند در جامعه‌ای که روزبه‌روز ارتباطی‌تر عمل می‌کند، استفاده از خودروی شبکه شده‌ای با قابلیت خودآگاهی اهمیت روزافزونی پیدا خواهد کرد. این خودرو نه‌تنها می‌تواند با خودروهای دیگر ارتباط برقرار کند بلکه با دسترسی به داده‌های زیرساختی خواهد توانست به مدیریت بهتر ترافیک و کاهش تصادفات کمک کند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :

نظرات ثبت شده برای این خبر

محمد هادی
(1391/05/11)
خوبه

Captcha




پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

گوشی ارزان جدید نوبیا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد image گوشی ارزان جدید نوبیا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد 1403/01/22

گوشی جدید نوبیا با تمرکز بر بخش دوربین و قیمت مقرون‌به‌صرفه از راه رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات image واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات 1403/01/19

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اصلی کندی واردات خودرو، نبود ارز نیست، بلکه علت اصلی، مافیای پشت واردات خودرو است، کسانی که واردات خودروی لوکس انجام می‌دهند و با واردات خودروهای معمولی مورد نیاز جامعه مخالف هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد image لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد 1403/01/19

در لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای سال جدید، بهای خودروها افزایش محدودی را نسبت به قبل تجربه کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

وزیر ارتباطات: افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خردادماه image وزیر ارتباطات: افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خردادماه 1403/01/18

وزیر ارتباطات درخصوص برنامه‌های افزایش اینترنت برای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که تا خردادماه، افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت محقق خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

خواب جدید ایران خودرو برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ image خواب جدید ایران خودرو برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ 1403/01/12

ایران خودرو خواب جدیدی برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ دیده است. همانطور که می‌دانید، متقاضیان زیادی از سال گذشته منتظر تحویل این خودرو هستند!

امتیاز:
تعداد بازدید: 37