خدمات سایت


متن کامل خبر

رضا یزدانی مصدوم شد و طلا را از دست داد/ حسرت طلا بر دل کشتی آزاد ماند

آرشیو
پس از حذف مهدی تقوی، آخرین شانس مدال‌آوری کاروان ورزشی ایران، رضا یزدانی بود اما مصدومیت او در مسابقه پای فینال باعث شد یزدانی مسابقه را نیمه‌تمام رها کند.
1391/05/22 07:16:39 ق.ظ

تقوی در تایم اول مسابقه را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد. در تایم دوم او توانست جبران کند و با نتیجه یک بر صفر حریف را شکست دهد. کار به تایم سوم کشید که در این تایم تقوی و حریفش در طول 2 دقیقه نتوانستند از یکدیگر امتیاز بگیرند تا کار به کلینچ کشیده شود. در کلینچ، حریف کوبایی توانست 5 امتیاز از تقوی بگیرد تا یکی از امیدهای کسب مدال ایران، شکست بخورد و شانس طلایی شدن را از دست بدهد.
دقایقی بعد اما کشتی گیر کوبایی هم با کلینچ به یونی میتسوی ژاپنی ، رقیب همیشگی تقوی باخت و با این شکست ، قهرمان جهان ایران از مسابقات المپیک حذف شد.
در ادامه رضا یزدانی در اولین مصاف خود با رضا یزدانی رقابت کرد. قهرمان جهان 96 کیلوی ایرانی برابر حریف روسی در وقت اول حرفی برای گفتن نداشت و مسابقه را در تایم اول 3 بر صفر به گاتیسف باخت. رضا یزدانی هم که مثل تقوی وزن زیادی کم کرده بود و در فاصله زمانی کمی از وزن کشی روی تشک آمده بود ، نتوانست آن یزدانی همیشگی باشد. در وقت دوم هم هرچه رضا تلاش می کرد ، این روس بد بدن از فن در می رفت اما سرانجام یزدانی این کشتی گیر رااز تشک بیرون انداخت و لحظه ای بعد هم او را خاک کرد. خاکی که برای بار سوم هم تکرار شد تا در وقت دوم یزدانی برنده باشد. رضا در وقت سوم هم عالی شروع کرد و مثل برق به پای حریف روس رسید . امتیاز اول را گرفت اما لحظه ای بعد این گاتنیسوف بود که روی اشتباه رضا او را خاک کرد. اما در 2 ثانیه پایانی این رضا بود که حریفش را خاک کرد و برنده بازی شد. رضا با دلاوری خاص خود توانست اولین رقیب سرسخت خود را از پیش روی بردارد.
***
رضا یزدانی در مرحله بعد به مصاف حریفی از قرقیزستان رفت. او در تایم اول دو امتیاز از حریف گرفت تا برنده شود. در تایم دوم کشتی گیر قرقیزستانی خیلی زود توانست یزدانی را از تشک خارج کند و یک امتیاز بگیرد. او چند ثانیه بعد یزدانی را خاک کرد و امتیاز دوم را هم گرفت. یزدانی که نمی خواست بازنده این تایم باشد، توانست حریف را از تشک خارج کند تا یک امتیاز بگیرد. او سپس حریف را خاک کرد و دومین امتیاز را گرفت. چند ثانیه بعد، یزدانی حریف را روی پل برد و دو امتیاز دیگر هم گرفت تا تایم دوم را هم با نتیجه 4 بر 2 ببرد. او با این نتیجه به جمع چهار کشتی گیر برتر وزن خود رسید.
***
رضا یزدانی در مسابقه پای فینال به مصاف حریف اوکراینی رفت اما مصدومیت پای او اجازه نداد مسابقه را به اتمام برساند. مصدومیت او در همان تایم اول شدت گرفت و پزشکان برای مداوای پای یزدانی وارد تشک شدند. یزدانی که نمی‌توانست درست روی پای خودش بایستد، تصمیم گرفت مسابقه را ادامه دهد. او چند ثانیه دیگر کشتی گرفت اما مصدومیت اجازه نداد کار را دنبال کند تا داور دست کشتی گیر اوکراینی را به نشانه پیروزی بالا ببرد.
با شکست یزدانی، حسرت طلا بر دل کشتی آزاد ایران ماند. همچنین المپیک 2012 لندن برای کاروان ورزشی ایران با 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز به پایان رسید.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1184

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 784

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2557

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2909

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3009

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3166

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3041

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4070