خدمات سایت


متن کامل خبر

رویانیان: تو که عادل فوتبالی چرا ملی فکر نکردی؟/ همه مارادونا را می گیرند من غضنفر/ گفتم مانوئل طوری اخراجت می کنم که حال کنی!

آرشیو
محمد رویانیان دقایقی بعد از اعلام رسمی سرمربیگری یحیی گل محمدی ، گفت و گویی انجام داده است.
1391/10/09 05:26:13 ب.ظ

« سردار سرخ ایران » ؛ دست های 8 تایی و این فریاد در هوایی سرد. تعدادشان 20 نفری می شود. همانهایی که دایی نامیده بودشان بوقچی. دارند مدیر پرسپولیس را تشویق می کنند از روی سکوهای درفشی فر. هوا سرد است ، سوز سرما می لرزاند . این قدر سرد است که مدیر پرسپولیس شالش را دور صورتش پیچانده. بعد از گپی نسبتا طولانی با کریم باقری و دقایقی پیش از حضور او در جمع بازیکنان برای معارفه رسمی یحیی گل محمدی.
با او همکلام شدیم درباره پرسپولیس. پرسپولیسی که سردار هر طور می چرخاندش ، باز هم جایی از آن می لنگد.از مصاحبه او درباره حمایت از یحیی شروع می کنیم. این بار مدیر سرخ ها خیلی سربسته حرف می زند.
فکر نمی کنید مصاحبه ای این قدر سریع و بعد از اولین مساوی ، فشار را روی یحیی زیاد می کند؟
چه اشتباهی از چه صحبت می کنی؟ من روی سایت باشگاه مصاحبه کردم و گفتم با قدرت پشت یحیی ایستادم و همین کار را هم می کنم.
ولی وقتی در بازی اول حرف از حمایت می زنید ، دو بازی که بگذرد چاره ای غیر از تند کردن لحن انتقاد نخواهید داشت و این فشار ادامه پیدا می کندتا دوباره شرایط مثل قصه مانوئل می شود.
من چاره ای نداشتم شما به مارادونا فکر می کنید من باید غضنفر را بگیرم. اگر قرار باشد مثل شما فکر کنم که کلاهم می ماند پس معرکه . من چاره ای نداشتم تا از کادرفنی و گامی که رو به جلو برداشتم ، دفاع کنم. ما به دلیل مشکلاتی که داشتیم ، حکم مربیگری قطعی را برای آقا یحیی نزده بودیم. من این مصاحبه را کردم تا دست آنها که می خواستند شروع به انتقاد کنند را ببندم . فکر می کنم تصمیم مان هم موفق بود. ببینید پرسپولیس بعد از مدت ها دارد نفس می کشد. ما دو بازی است که داریم قشنگ فوتبال بازی می کنیم. مردم از این بازی لذت بردند. چندبار گزارشگر بازی گفت پرسپولیس طراوت دهه 60 را دارد؟ ما داشتیم خوب بازی می کردیم و باید بازی را هم خیلی راحت می بردیم.
اما خیلی زود عطش تان افتاد. به نظر می رسد بچه های تان گل که می خورند ، استرس می گیرند.
راستش خیلی از کارشناسان این روزها حرف زدند راجع به اینکه ما چرا عطش مان افتاد. این طور که کارشناسان می گویند بچه های ما کمی بازی را شل کردند ، ما که افت کردیم ، آنها عالی بودند و گل ها را جبران کردند ولی این وسط چیزی که به روند ما ضربه زد ، داوری بازی هم بود. شاید اگر فاصله مان بیشتر از دو گل می شد ، بازی شکل دیگری پیدا می کرد.
برای همین بود که رفتید در فدراسیون و حسابی شاکی بودید؟
رفتم نشستم دفتر علی کفاشیان و گفتم تا تکلیفم مشخص نشود جایی نمی روم. من متاسفم برای کسی که خودش دستی درداوری دارد و به مربیان مختلف یاد می دهد چطور علیه داوران قبل از بازی جو راه بیاندازندو به کفاشیان گفتم معاونانت را صدا بزن. به عسگری بگو بیاید. من تا تکلیفم روشن نشود جایی نمی روم. الان نمی خواهم دقیقا بگویم چه حرف هایی زدم اما اینقدر مستند رو کردم که تائیدم کنند . گفتم یا داوران تان را می ترسانند یا واقعا این داوران خدای ناکرده همان طور که این آدم ها تهمت می زنند اهل زد و بند هستند. اگر قرار به زد و بند است خوب ما هم هزینه کنیم. ما تیمی با 35 میلیون طرفداریم. پس باید بیشتر از بقیه هزینه کنیم. این ها را که گفتم آقای عسگری هم پشتم در آمد و گفت دلش از این جوهایی که راه می اندازد خون است. به هر حال امیدوارم دیگر شاهد این نوع جوسازی ها نباشیم . اگر این مسائل تکرار شود پرده از جزئیات جدیدی بر می دارم. البته این بار نمی خواهم طوری حرف بزنم که مثل سقف قرارداد تنها بمانم. من تنها کسی بودم که گفتم بالای سقف ، قرارداد می بندم و این حرفم به ضررم شد. من اهل دروغ گفتن نیستم ولی در این فوتبال وقتی راست می گویی تنهایت می گذارند و ضربه می خوری. مثلا سر همین قصه مانوئل ، من گفتم دبه می کنم چون با صداقت حرف زدم. چی شد؟ شما رسانه ها هم پشتم را خالی کردید تا ضربه بخورم.
خوب شد به این قصه جنایی مانوئل رسیدیم. آخر فیلم پلیسی شده ها!
چه قصه ای ؟ من که این بازی را یک هفته قبل تمامش می کردم اگر عادل فردوسی پور عزیز گذاشته بود. عادل جان ، توکه عادل فوتبال مایی چرا این کار را با ما کردی؟ من زنگ زدم به خودش هم گفتم. بابا من و مانوئل به توافق رسیده بودیم که او در 90 این بحث را مطرح کرد. می خواستیم قصه را تمامش کنیم . اختلاف مان رسیده بود به 5 درصد اما یکدفعه وقتی 90 پخش شد ، او  صبحش پا شد رفت یک شویی راه انداخت تا فیلم بگیرد و از این بازی ها. حالا هم دیگر قصه او از نظر ما تمام شده. مانوئل استعفا داده و رفته. رفته به فیفا شکایت کرده ، اشکالی ندارد. ما هم همین کار را می کنیم. چه ایرادی دارد. شکایت ما هم رسیده به فیفا. حالا او می گردد ، ما هم می گردیم. ببخشید همین هایی که الان به من می گویند چرا پول این پیرمرد را نمی دهی تا دیروز پدر ما را در آورده بودند که چرا او را با لگد بیرونش نمی کنید. من که با این نتیجه هایی که گرفته ، نمی توانستم نگه اش دارم. اگر بازی بعد از پخش 90 به هم نمی ریخت ما می خواستیم او را در کمال احترام به خانه اش بفرستیم ولی او بازی را عوض کرد متاسفانه یکسری از دوستان خوب رسانه ای ما هم لی لی به لالایش گذاشتند. او پولش را می خواهد؟ باشد ما هم مستند داریم و می رویم دادگاه. حالا که کارمان به اینجا رسیده ، پرونده را در فیفا دنبال می کنیم اما واقعا انتظار نداشتم در این پرونده تنها بمانم.
به هر حال شما یک مربی را اخراج کردید و خیلی از ما فقط می خواهیم این قصه را پوشش رسانه ای بدهیم. این اتفاقات هم به نظر خیلی عجیب نیستند در کار ما.
بله برای شما ارزش آن چند خبر است اما برای ما پولی است که باید صرف توسعه فوتبال بشود. من با مانوئل تعارف نداشتم بعد از هفته دهم توی اتاقم نشستم و گفتم ببین یا تیمت را جمع کن یا اخراجت می کنم. گفت جرات اخراجم را نداری. اگر اخراجم کنی باید همه پولم را بدهی آن هم تا ته قراردادم. گفتم طوری اخراجت می کنم که یک پولی هم بدهی و بروی. کاری با او کردیم که خودش هم نفهمید چه کار می کند . راه افتاد رفت یک هتل اشتباهی ، چند دقیقه فیلم الکی گرفت و بعد هم رفت خانه اش! بگذارید برود و دلش به فیلمش خوش باشد اما ما هم این قدر مستند داریم که به حق مان برسیم.
در شکواییه تان نوشتید که او کهولت سن داشته؟
با نامردی نمی کنیم. هیچ وقت برای زدن کسی دست به چنین کارهایی نمی زنم. الان نمی توانم برایت بگویم که چه دلایلی برای دفاع از خود داریم چون می ترسم دوباره همه چیز خراب شود. راستش اگر عادل یک ذره دندان روی جگر می کذاشت الان همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شد. تلفنی با هم درباره این قصه حرف زدیم خودش هم می گفت این مربی خوب نتیجه نگرفته و باید می رفت. ولی فقط به قصه از بعد رسانه ای اش نگاه می کرد. عادل هم هست ، عزیز فوتبال ایران است نمی توانم خیلی از او گلایه کنم.
و برسیم به یحیی بالاخره از حالت موقت در آمد.
از اول هم ما روی او برنامه داشتیم. می بینید تیمی هم که ساخته ، تیم خوبی است. باید به او اطمینان کنیم و زمان بدهیم. من تا ته قصه پای یحیی هستم. از کریم باقری هم خواستم بیاید بایستد پای تیم و با هم کار را پیش ببرند. به هر حال این بچه ها نشان دادند که می توانند شرایط را بهتر کنند.
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1199

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 810

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2579

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2925

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3028

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3202

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3063

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4092