خدمات سایت


متن کامل خبر

بخت بد و عمران زاده مانع از اولین برد آسیایی قلعه نویی با استقلال/ فغان از حنیف

آرشیو
استقلال در یک بازی پر کش و قوس درحالی که لیاقت پیروزی داشت، اسیر اشتباهات همیشگی فوتبال ایرانی شد تا نتواند در قطر برنده شود.
1391/12/10 09:56:05 ق.ظ

استقلال در مصاف با الریان در قطر نتوانست قدر موقعیت‌هایش را بداند و به جای 3 امتیاز با فقط یک امتیاز به تهران برگشت. استقلال و الریان در شروع بازی‌های آسیایی توانستند یکی از زیباترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان را به نمایش بگذارند. مسابقه‌ای که استقلال 5 بار در آن گل زد، 3 بار گل‌هایش توسط داور پذیرفته شد و البته 3 بار هم گل خورد تا قلعه‌نویی که تیمش بازی خوبی به نمایش گذاشته بود، حسابی کنار زمین حرص بخورد و در پایان بازی هم افسوس بخورد برای فرصت‌هایی که شاگردانش خیلی ساده از دست دادند. در این بین او احتمالا بیش از همه از دست حنیف عمران‌زاده حرص خورده است چون ناخواسته یک پنالتی به حریف داد، با جایگیری بد سبب شد گل جباری آفساید اعلام شود و توپ روی صحنه گل دوم به بدنش خورد تا بازی مساوی شود، حنیف روی گل سوم الریان هم با رحمتی قاطی کرد. البته حنیف شانس آورد که داور آفساید او را روی گل چهارم استقلال نگرفت و گل حاتمی در دقیقه 95 را به خاطر خطای حاتمی روی گلر تیم قطری مردود کرد. این همه توالی اتفاقات بد باعث شد تا قلعه‌نویی باز هم در بدست آوردن اولین برد آسیایی‌اش ناکام باشد درحالی که این بار و با این نمایش خوب استقلال، استحقاقش را داشت. آن هم در ورزشگاهی 27 هزار نفری که تقریبا خالی از جمعیت بود؛ آن‌ها هم که به ورزشگاه آمده بودند بیشتر ایرانی بودند و طرفدار استقلال. فریادهای ایران ایران آنها بارها و بارها شنیده شد و روحیه‌ای بود برای آبی‌پوشان که در کشور غریب بازی می‌کردند. استقلالی‌ها که فصل گذشته هم الریان را شکست داده بودند در این مسابقه وقتی ساعت دقیقه 26 را نشان می‌داد روی حرکت زیبای مجتبی جباری و گلی که جی لوید ساموئل زد یک بر صفر از حریف خود جلو افتادند. استقلالی‌ها فقط یک دقیقه بعد از این گل دو بار توپ را به تیردروزاه کوبیدند، اما آنقدر بدشانس بودند که هر دو بار توپ از روی خط دروازه بیرون آمد. استقلالی‌ها سوار بر بازی بودند و طوری روی دروازه الریان خیمه زده بودند که آن‌ها بیشتر چشم به ضد حملات داشتند، انگار که برنامه‌ریزی شده بود تا با استفاده کردن ازسرعت سزار و تاباتا به سمت دروازه استقلال حمله کنند، چون راه دیگری وجود نداشت و آبی‌ها تمام راه‌های نفوذ را بسته بودند. در دقیقه 36 بود که فابیو روی یکی از همین ضد حمله‌ها توپ را روی دروازه سانتر کرد اما این توپ در بین راه با دستان حنیف عمران‌زاده برخورد کرد تا داور استرالیایی در سوت خودش بدمد و نقطه پنالتی را نشان دهد. اتفاقی که از روی عمد نبود و می‌توان گفت که خطا، واقعا هند نبوده است، اما نظر داور کاملا متفاوت بود و او پنالتی را اعلام کرده بود. تاباتا بازیکن شماره 10 الریان پشت توپ ایستاد و درست در جهتی که مهدی رحمتی آن را تشخیص داده بود گل مساوی را به ثمر رساند.
بازی تقریبا متعادل شده بود و گمان همه این بود که بازی با تساوی در نیمه نخست به پایان می‌رسد اما بازیکنی در دقیقه اضافه گل زد که فصل قبل هم دوبار دروزاه الریان را باز کرده بود؛ آرش برهانی. او دقیقا شد بلای جای قطری‌ها تا کاری کند که بازنده راهی رختکن شوند. با شروع نیمه دوم قطری‌ها احتیاط را کنار گذاشته بودند. آن‌ها دوست نداشتند تا در خانه بازنده باشند به همین دلیل بود که هم خشن بازی می‌کردند و هم پر استرس. در دقیقه 55 و روی خطایی که جباری گرفت استقلالی‌ها به گل سوم رسیدند اما کمک داور این مسابقه این ضربه را آفساید اعلام کرد. در زمانی که جباری توپ را روی دروازه سانتر کرد حنیف عمران‌زاده در آفساید قرار داشت و گلی که او که زد مورد قبول نبود.
دقیقا یک دقیقه پس از این اتفاق و در حرکتی مشابه الریانی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که این توپ پس از ارسال روی دروازه و با اشتباه حنیف عمران‌زاده و ضربه تمام کننده موسی هارون وارد دروازه استقلال شد تا دوباره همه چیز به تساوی کشیده شود. بلافاصله پس از این گل استقلالی‌ها ترجیح دادند تا فرهاد مجیدی و فرزاد حاتمی را به جای اکبرپور و برهانی وارد زمین کنند. نمی‌توان گفت که در نیمه دوم کدام تیم برتر بود اما موقعیت‌هایی که استقلالی‌ها از دست دادند جدی‌تر از الریانی‌ها بود. همه چیز بر مبنای تساوی در جریان بود و اسکوربورد ورزشگاه دقیقه 85 را نشان می‌داد که استقلالی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. جباری این توپ را روی دروازه ارسال کرد تا در یک فعل و انفعالات فرهاد مجیدی با یک حرکت قیچی توپ را به دست مدافع الریان و پس از آن به تیرک دروازه بکوبد. همین اتفاق کافی بود تا داور استرالیایی نقطه پنالتی را نشان دهد. جواد نکونام پنالتی را گل کرد و استقلال پیش افتاد. چند ثانیه بعد اما باز هم این الریانی‌ها بودند که توسط نیلمار بازی را مساوی کردند. گلی که با اشتباه رحمتی و حنیف به ثمر رسید. رحمتی اما بعد از این دو بار جبران کرد و دو گل صد در صد را گرفت تا استقلال با دست خالی به تهران برنگردد.
البته استقلالی‌ها در دقیقه 95 هم می‌توانستند گل بزنند. توپ حاتمی وارد دروازه شد اما بنجامین استرالیایی خطای حاتمی را روی دروازه‌بان الریان گرفت تا استقلال از بازی اول صاحب یک امتیاز شود.
در دیگر بازی این گروه هم تیم‌های الهلال و العین امارات به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه سه بر یک به سود نماینده امارات به پایان رسید.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1189

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 792

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2563

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2915

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3175

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3047

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4078