خدمات سایت


متن کامل خبر

احتمال عرضه بنزین ۲۰۰۰ تومانی از تابستان / بنزین چند نرخی حذف می شود

آرشیو
اگرچه مجلس با اجرا فاز دوم هدفمندی یارانه ها مخالف بود اما بودجه ارائه شده از سوی دولت برای سالجاری هیچ راهی جز افزایش قیمت حامل های انرژی را پیش پای بهارستانی ها نگذاشت.
1392/02/17 01:33:12 ب.ظ

افزایش درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها از 60 هزار میلیارد تومان به 120 هزار میلیارد تومان شوک اولیه ای بود که به مجلس نشینان وارد شد اما حضور کارشناسان انرژی در کمیسیون تلفیق مجلس هم نتوانست دوایی باشد بر درد درآمدی که حتی در زمانیکه 60 هزار میلیارد تومان هم بود محقق نشد.
در روزهای ابتدایی بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق نمایندگان از افزایش قیمت حامل های انرژی در راستای ایجاد درآمد هدفمندی یارانه ها گفتند و این که چاره ای به این اقدام نیست چراکه دولت با کسری بودجه فاحشی مواجه خواهد شد.
در شرایط فعلی نیز به نظر می رسد مجلس چاره ای جز تصویب قیمت بنزین در هر لیتر هزار تومان نخواهد داشت هر چند که دولت در نهایت حاضر به قیمت 1060 تومان برای هر لیتر بنزین شده است.
به گفته فرزین دبیر ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها دولت سه سناریو تهیه کرد که در سناریوی سوم، قیمت بنزین به 2160 تومان می رسید، پیشنهاد دولت اجرای سناریوی 3 بود، ضمن اینکه مبلغ 250 هزار تومان اعلام شده توسط رئیس جمهور متعلق به سناریوی 3 بود اما احساس شد که درمجلس شرایط برای ارائه سناریوی دوم و سوم مناسب نیست و سناریوی اول مطرح شد که در این سناریو قیمت بنزین به 1060 تومان می رسد.
در شرایطی دولت تاکید می کند که بنزین 2160 تومان مد نظر آنها بوده که در حال حاضر هر لیتر بنزین با نرخ هزار تومان البته با احتساب دلار 1226 تومان در جهان بفروش می رسد. تنها در صورتی رقم مورد نظر دولت منطقی به نظر می رسد که دولت در نظر داشته که نرخ بنزین را براساس ارز مبادلاتی محاسبه کند.
بنابراین به نظر می رسد با انتشار خبرهایی در خصوص بر حذف ارز مرجع 1226 تومانی، سیاست دولت محاسبه قیمت حامل های انرژی براساس نرخ ارز مبادلاتی است که در این صورت خواسته دولت برای عرضه بنزین 2 هزارتومانی محقق خواهد شد. در همین حال امروز محمود احمدی نژاد نیز وعده داد که قیمت بنزین بیش از 2 هزارتومان نخواهد شد.
در این بین مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی نیز در گفت وگو با خبرآنلاین از پیشنهاد این شرکت به دولت و مجلس در جهت تک نرخ عرضه شدن بنزین خبرداد. دراین صورت بنزین چند نرخی حذف خواهد شد و بنزین 2 هزار تومانی عرضه خواهد شد. هرچند که کارشناسان مدعی هستند که این رقم هم نمی تواند مقابل قاچاق این فرآورده بایستد و باید برای معضل قاچاق با توجه به فاصله ارز آزاد و ارز مبادله ای و سود آن برای دلالان چاره ای اندیشیده شود.
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




تریدر بخت‌برگشته ۹۰ درصد از دارایی خود را برای خالق بیت‌کوین ارسال کرد image تریدر بخت‌برگشته ۹۰ درصد از دارایی خود را برای خالق بیت‌کوین ارسال کرد 1403/02/31

اشتباه هولناک یکی از هولدرهای بیت کوین باعث شد حجم زیادی از دارایی او به کیف پول ساتوشی ناکاموتو انتقال یابد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

رشد آرام بورس کلید خورد/ منتظر اعداد طلایی در شاخص باشید image رشد آرام بورس کلید خورد/ منتظر اعداد طلایی در شاخص باشید 1403/02/30

بازار سرمایه از گذشته تا کنون آن‌چنان مورد توجه تمام مردم ایران قرار گرفته که صیانت از سهامدارانش به یکی از نکات مورد تاکید کاندیداها در دوره های مختلف قرار گرفته؛ بنابراین شو رسانه‌ای روسا جمهور در انتخابات بدل شده‌است. با این فرضیه می‌توان مدعی بود که همانند نرخ دلار و تورم و فارغ از مسائل بنیادی صنایع مختلف، حفظ و ارتقاء عدد شاخص برای سیاسیون یک دغدغه بزرگ محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

دو برادر به اتهام سرقت 25 میلیون دلار ارز دیجیتال در 12 ثانیه، دستگیر شدند image دو برادر به اتهام سرقت 25 میلیون دلار ارز دیجیتال در 12 ثانیه، دستگیر شدند 1403/02/28

دو برادر، به اتهام سرقت حدود 25 میلیون دلار ارز دیجیتال در تنها 12 ثانیه بازداشت شدند. این دو برادر که «جیمز» و «آنتون پرایر-بوئنو» نام دارند، در دانشگاه MIT، ریاضیات و علوم کامپیوتر خوانده‌اند و از مهارت‌های خود که برای بهره‌برداری از شبکه بلاکچین اتریوم استفاده کرده‌اند. آن‌ها به کلاهبرداری و تبانی برای ارتکاب پولشویی متهم شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 175

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 100

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 400