خدمات سایت


متن کامل خبر

بازگشت مربي برنده / گزارش سايت فيفا از ليگ برتر ايران

آرشیو
سايت فدراسيون بين المللي فوتبال(فيفا) به انتشار گزارشي از وضعيت ليگ برتر ايران در فصلي که گذشت پرداخت.
1392/02/22 10:31:22 ق.ظ

در اين مطلب که با عنوان"استقلال تاج و تخت را پس گرفت"منتشرشده است؛آمده:
تيم استقلال پس از اينکه دوبار در يک رقابت نزديک؛قهرماني را به سپاهان داد،با پيروزي 1 بر صفر مقابل فولاد در مسابقه يکي مانده به آخر که با گل جواد نکونام کاپيتان تيم ملي ايران حاصل شد،هشتمين قهرماني اش در ليگ ايران را کسب کرد.
بدين ترتيب استقلال به همراه تراکتورسازي و سپاهان به ليگ قهرمانان آسيا راه يافتتد و تيم فولاد هم که چهارم شد،بايد در پلي آف اين مسابقات حاضر شود.
در پايين جدول،ذوب آهن پس از کسب دو برد پياپي،از سقوط نجات يافت و آلومينيوم هرمزگان،صنعت نفت و پيکان به همراه گهر زاگرس سقوط کردند.
بازگشت مربي برنده
به گزارش اوج نيوز، اين عنواني است که سايت فيفا درباره سرمربي استقلال در نظر گرفته است.
در ادامه اين مطلب آمده است: آخرين بازي که استقلال به قهرمامي ليگ رسيد به فصل 2009_2008 برمي گردد.وقتي که اين تيم با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن و با هدايت امير قلعه نوعي اين عنوان را به دست آورد.پس از اين قهرماني،قلعه نوعي به سپاهان رفت.سرمربي به روند قهرماني هاي خود در سپاهان ادامه داد و دو فصل پياپي اين تيم را به مقام نخست ليگ برتر هدايت کرد.او در فصل 20012_2011 هم به قهرماني با تراکتورسازي نزديک بود اما در نهايت هم امتياز با استقلال نايب قهرمان مسابقات شد.
بر اساس اين گزارش،قلعه نوعي 49 ساله که به عنوان بازيکن و مربي استقلال قهرماني ليگ را در کارنامه دارد،به صورت طبيعي در ماه مي سال گذشته ميلادي با وظيفه بازگشت قدرت به استقلال به جمع آبي ها بازگشت.او براي تقويت استقلال،بازيکنان سرشناسي نظير:جواد نکونام از اوساسونا؛امين منوچهري از سايپا و فابيو جان واريو را از سپاهان به خدمت گرفت.
استقلال فصل را پر از اعتماد به نفس آغاز کرد اما در ادامه،با يک شکست و سه تساوي پي در پي در 6 بازي نخست ليگ برتر به رده دهم جدول تنزل يافت.اما آنها در ادامه در 5 مسابقه به 4 برد رسيدند و به رده چهارم جدول صعود کردند و اگرچه مقابل تراکتورسازي در تبريز 2 بر صفر شکست خوردند اما با پيروزي مقابل آلومينيوم و گهر نخستين بار به صدر جدول رسيدند.
سايت فيفا در ادامه مي نويسد: دور برگشت مسابقات تبديل به نبرد سه جانبه سپاهان؛تراکتورسازي و استقلال شد اما تيم امير قلعه نوعي با خونسردي تمام اين مسير را طي کرد و تيمش در يک هفته مانده به پايان فصل قهرمان شد.
با حضور جواد نکونام که خط مياني را رهبري کرد،فرهاد مجيدي که به خط حمله کمک مي کرد. در کنار اين، آرش برهاني و فرزاد حاتمي با 10 و 9 گل بهترين گلزنان استقلال شدند.استقلال با خط دفاعي مستحکم خود که توسط مهدي رحمتي،دروازه بان اول تيم ملي ايران هدايت مي شد تاثيرگذار تر مي شد.رحمتي 18 گل دريافت کرد و در 34 بازي،21 بار دروازه اش را بسته نگه داشت.
سايت فيفا در ادامه نوشت: استقلال در سطح مسابقات قاره اي هم روند مشابهي را طي کرد.آنها در گروهي که الهلال و العين حضور داشتند به عنوان تيم نخست گروه به دور يک هشتم ليگ قهرمانان آسيا صعود کردند تا قلعه نوعي اميدواري به کسب قهرماني دوگانه در خانه و آسيا را داشته باشد.

در پايان اين گزارش آمده است: سپاهان هم فصلي را گذراند که بخش عمده اي از آن را دوست دارد فراموش کند.آنها نتوانستند از عنوان قهرماني شان دفاع کنند و از گروه خود در ليگ قهرمانان آسيا هم بالا نيامدند.با اين وجود دست خالي فصل را به پايان نبردند و قهرماني در جام حذفي تسلي خاطر آنها بود.سپاهان در نيمه نهايي در ضربات پنالتي از سد استقلال گذشت و در بازي پاياني هم با همين شکل پرسپوليس را مغلوب کرد.
منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1192

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 799

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2569

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2918

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3020

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3187

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3054

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4082