خدمات سایت


متن کامل خبر

کامبوزیا: اگر درآمدزایی شده چرا پرسپولیس بدهی دارد؟ / دوماه از فعالیت رویانیان مغایر با قانون بود

آرشیو
کامبوزیا هنوز نیامده، علیه رویانیان موضع گرفته است.
1392/04/06 12:44:58 ق.ظ

این روزها بحث مدیرعاملی محمدجعفر کامبوزیا در باشگاه پرسپولیس برای جانشینی محمد رویانیان مطرح است. کامبوزیا یکی از مدیران سیاسی - ورزشی کشور است که آخرین پست او، ریاست در فدراسیون شطرنج است. کامبوزیا دیروز برای دقایق کوتاهی به سوالات ما پاسخ گفت که در ادامه می خوانید:
*ما می خواهیم بدانیم شما بالاخره عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس شده اید یا نه؟
بله. این موضوع به من اعلام شده و حکم جدیدم را نیز گرفته ام. دیگر مشکلی از این بابت ندارم.
*با وجود حضور شما در هیات مدیره باز هم فکر می کنید رویانیان مدیرعامل باشگاه بماند؟
این موضوعی است که تا قبل از برگزاری جلسه هیات مدیره، هیچ کس آن را نمی داند.
*شما نظر خودتان را بگویید؟
اتفاقا در این مورد خاص نمی توان نظر شخصی داد. به هر صورت من اطلاع دارم که ماموریت آقای رویانیان که به وزارت ورزش ابلاغ شده بود، در پایان فرودین ماه به اتمام رسیده و دوماهی است که تمدید نشده است. ایشان از آن زمان تا به حال هم به صورت کاملا قانونی مدیرعامل باشگاه نبوده است. در این دو ماه، رویانیان با اینکه می دانسته ماموریتش تمدید نشده، باز هم در پست خود ماند و به کارش ادامه داد.
*پس رویانیان خودش هم می دانسته که رفتنی است؟
قاعدتا حضورشان مغایر با قانون بود. حالا یا ماموریت شان تمدید می شود و می ماند، یا به صورت قانونی از پرسپولیس خواهد رفت و یا اینکه به صورت خودخواسته باشگاه را ترک می کند. به غیر از این سه حالت، راه دیگری برای رویانیان باقی نمانده است. به نظر می رسد اگر رویانیان جای خود را به مدیر عامل دیگری بدهد، کار قانونی انجام گرفته است. کار قانونی هم یعنی اینکه ماموریت شان تمام شده و دیگر مجالی برای ادامه حضور ندارند. اگر ماموریت رویانیان توسط مسئولان دولتی تمدید شود، مشکل شان برای ادامه همکاری با باشگاه حل خواهد شد در غیر این صورت، اتفاق دیگری می افتد، یا قانونا می رود یا خود خواسته.
*اگر رویانیان برکنار شود، مهم ترین فرد برای جانشینی اش شما هستید. مدیر عامل پرسپولیس می شوید؟
ببینید اگر من یا هر کسی دیگری مدیر عامل شود باید همه چیز شفاف و مشخص باشد. تاکید می کنم همه چیز باید مشخص باشد.
*مگر چیزی هست که پنهان باشد؟
منظورم این است که اگر پولی آورده شده و درآمدزایی صورت گرفته، پس چرا باشگاه هنوز هم بدهکار است و بدهی باشگاه از گذشته نیز بیشتر شده است. اگر می گویند کار اقتصادی کرده ایم، مدارکش کجاست؟ اگر کاری انجام نشده، پس این حرف ها و شعارها چیست که در رسانه ها می خوانیم و می شنویم؟ این طور که نمی شود. من به هواداران می گویم فلان کار را انجام داده ام، باید به صورت شفاف ثابت کنم و مدارکش را به رسانه ها بدهم. نمی شود کاری کنیم، کنار برویم و بگوییم کسی نمی تواند از ما سوال و جواب کند و هیچ کس توانایی چنین کاری را ندارد. اگر دوستان بخواهند و وظیفه شود کار را در پست های دیگری هم دنبال می کنم اما مشروط بر اینکه بتوانیم به صورت قانونی زمینه ای برای خصوصی سازی را دنبال کنیم تا جایی که اگر کسی خواست سهام باشگاه را بخرد، بداند که دقیقا دنبال چه چیزی است و در کدام بخش سهام خریده است. مردم باید همه چیز را بدانند و به نظر من، هر کسی که می خواهد مدیرعامل باشگاه شود، باید بداند که باشگاه را چگونه تحویل گرفته است. این طور که نمی شود، ما بگوییم کاری کرده ایم برای باشگاه اما هیچ مدرکی وجود ندارد. اصل قضیه برای من قانون گرایی است و اقداماتم قانونی خواهد بود. اگر دقیق و شفاف به من بگویند که قضیه چیست، قانونی باشد و مشخص شده باشد، کار را شروع می کنم. تا آنجایی که می شود و وقت داشته باشم، کار را پیش می برم.
*ولی این جای سوال دارد شما در فدراسیون شطرنج شرایط آرام و بی حاشیه ای را تجربه می کردید چرا و با چه انگیزه ای به پرسپولیس آمدید؟
من به وظیفه ام عمل کرده ام. مدت ها قبل به من پیشنهاد شده بود که بیایم و در باشگاه پرسپولیس کار کنم. اینها فقط وظیفه ام بوده و من هم تکلیفم را انجام دادم. بنده حدود 30 سال است که در این مملکت مدیریت می کنم. از 34 سالگی مدیر بوده ام و در بخش های مختلف به خصوص ورزش کار کرده ام. اینجا هم به من پیشنهاد شدو گفتم اگر همه چیز قانونی باشد می آیم. قطعا کارم را بلدم و می دانم چطور می توانیم به یک مدیریت قانونمند در ورزش برسیم.
*اگر تصور کنیم که ماموریت رویانیان تمدید نشد، به نظرتان او قبول می کند که مدیرعامل نباشد اما در هیات مدیره فعالیت کند؟
جواب این سوال هم بسته به نظر خودش است. رویانیان در مصاحبه ای گفته بود اگر قرار بر برکناری باشد، در هیات مدیره پرسپولیس می مانم و به کارم ادامه می دهم. البته ما امیدواریم که مشکل شان حل شود و باز هم در این باشگاه به عنوان مدیرعامل کارشان را دنبال کند.
لبته بعید است مشکل رویانیان حل شود زیرا به نظر می رسد دولت چندان تمایلی به ادامه همکاری با ایشان ندارد؟!
نه آقا در این مملکت چیزی بعید نیست! شاید ایشان بمانند و وزارت ورزش و بخش های دیگر و ارگان های مرتبط دولتی نیز ماموریت شان را تمدید کنند. باید منتظر تصمیم سایر مسئولان باشیم و ببینیم چه می شود. حالا اگر نظر من را بخواهید می گویم بهتر است رویانیان به عنوان مدیرعامل به کارش ادامه دهد چون دوسال در این پست خدمت کرده و همه چیز را می داند. از سوی دیگر تمامی مدارک و اسناد در دست خودش است و سردار رویانیان بهتر می داند که تا به حال چه کرده است. به هر حال اگر نظر هیات مدیره چیز دیگری باشد، باید منتظر اتفاقات جدید بود.
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1199

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 810

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2579

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2925

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3028

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3202

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3063