خدمات سایت


متن کامل خبر

کشتی در المپیک می‌ماند

آرشیو
در دومین روز یکصد و بیست و پنجمین اجلاس کمیته بین المللی المپیک، اکثریت اعضای این کمیته به حضور ورزش کشتی در مسابقات المپیک تا سال 2024 رای دادند. رئیس جدید فدراسیون جهانی کشتی، خطاب به اعضای کمیته بین المللی المپیک گفت: "امروز مهترین روز در تاریخ 3000 ساله کشتی است."
1392/06/19 05:41:43 ب.ظ

رای کمیته بین المللی المپیک، ورزش کشتی را تا سال 2024 میلادی، در بازی‌های المپیک ماندگار کرد.


 در دومین روز یکصد و بیست و پنجمین اجلاس کمیته بین المللی المپیک در بوینس آیرس آرژانتین، اکثریت اعضای این کمیته به حضور ورزش کشتی در مسابقات المپیک در سال‌های 2020 و 2024 رای دادند.


در جلسه دیروز کمیته بین المللی المپیک، باید در قبال حذف دو ورزش از بین سه ورزش کشتی، بیسبال و اسکواش از بازی‌های المپیک تصمیم‌گیری می‌شد.


روسای فدراسیون‌های جهانی هر کدام از این سه رشته ورزشی، در برابر اعضای کمیته بین المللی المپیک، طی ۳۰ دقیقه برنامه و دلایل خود را برای قرار رفتن در میان ۲۶ رشته ورزشی المپیک بیان کردند.


نناد لالوویچ، رئیس جدید فدراسیون جهانی کشتی، خطاب به اعضای کمیته بین المللی المپیک گفت: "امروز مهترین روز در تاریخ 3000 ساله کشتی است."


وی با تشریح برنامه‌های فیلا، به تغییر قوانین ورزش کشتی و حرکت فیلا به سمت برابری جنسیتی در ورزش کشتی و نیز تحولات اساسی در نظام مدیریتی کشتی جهان پرداخت.


در نهایت، پس از رای‌گیری اعضای کمیته بین المللی المپیک، در بین سه ورزش کشتی، اسکواش و بیسبال، ورزش کشتی تا سال 2024 در بازی‌های المپیک ماندگار شد.


کشتی در فوریه 2013 از جمع ورزش‌های اصلی المپیک کنار گذاشته شد اما در اثر اعتراضات کشورهای صاحب کشتی در جهان، از جمله روسیه و ایالات متحده آمریکا، که جزو مهمترین کشورهای شرکت‌کننده در بازی‌های المپیک هستند، کمیته بین المللی المپیک به فیلا فرصت بازگشت به بازی‌های المپیک را داد.


تغییر رئیس فیلا در ماه‌های اخیر و کاستن از وقت کشتی و افزودن بر امتیازات، اقدامات اصلی جامعه جهانی کشتی برای بازگشت به المپیک بود. این تغییرات، بازگشت ورزش کشتی به بازیهای المپیک را دست کم تا سال 2024 رقم زدند. 

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1179

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 778

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2553

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2906

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3004

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3035

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4065