خدمات سایت


متن کامل خبر

ذوب آهن با سرعت از سد استقلال گذشت / اگر آبی ها قدر قلعه نویی می دویدند...

آرشیو
استقلال در آخرین بازی خود پیش از سفر به تایلند شکستی تلخ را برابر ذوب آهن تجربه کرد
1392/06/21 10:18:14 ب.ظ

استقلال که 70 دقیقه بد را پشت سر گذاشت با فریادهای مربی غیرتی اش در کنار زمین جان گرفت اما بدشانس بود و نتوانست بازی را برگرداند.

شاگردان امیر قلعه نویی در برابر ذوب آهن لوکا بوناچیچ که همان تاکتیک استقلال خوزستان را برای بازی با استقلال انتخاب کرده بود ، دوباره اسیر شد. قلعه نویی که از هفته قبل تمام تلاشش لغو این بازی بود و بعد از دربی پیش از دیگران گفته بود تیمش خسته است و فشار بازی های هفته های نخست لیگ ، «فوند» خراب بازیکنانش را ضربه پذیر کرده است ، همان طور که پیش بینی می کرد در نبود خسرو حیدری و دیگر مصدومان تیمش در بازی با ذوب آهن هم فشاری مضاعف را تحمل کرد. استقلال که این فصل میانگین سنی بالایی دارد ، در بازی با ذوب آهن هم درست از یک تاکتیک ویژه ضربه خورد. بازی عمقی و سرعت مهاجمان این تیم. توپ هایی که مستقیم از شکاف میانی زمین استقلال می گذشتند و با افتادن پشت سر فردین عابدینی خطرساز می شدند. هنوز 14 دقیقه از بازی نگذشته بود که سانتر صلصالی را مهدی رجب زاده با ضربه سر از لای پاهای رحمتی به گل بدل کرد. بعد از این استقلال سعی داشت بازی را در دست بگیرد. قلعه نویی خیلی زود به مجیدی هم گفت تا آماده حضور در زمین شود . جواد نکونام در نیمه اول چند موقعیت مناسب داشت اما به جایی نرسید و شانس بد استقلالی ها میاتوویچ ستاره ذوب آهن شده بود. او هم توپ های نکونام را گرفت و هم آرش برهانی را.
ذوب آهنی اما برای این بازی تاکتیکی ویژه داشتند. غیر از سینا عشوری ، آنها در میانه زمین قاسم حدادی را داشتند و رجب زاده هم در کنار روح الله عرب سرعت بالایی برای حمله داشتند. آنها در شروع نیمه دوم و درحالی که هنوز 50 دقیقه از بازی نگذشته بود روی پاس زیبای حمید تبریزی ، گلی مدرسه ای را به استقلال زدند. پاس به بیرون تبریزی از گوشه زمین را حدادی فر خیلی زیبا قطع کرد و بازی 2 بر صفر به سود ذوب آهن شد.
بعد از این گل تا دقیقه 70 بازی ذوب آهن روی ضد حملات توانسته بود بازی را در دست داشته باشد اما بعد از این حرص و جوش های امیر قلعه نویی و تعویض های او یعنی آوردن نظری و هاشم بیک زاده در کنار فرهاد مجیدی روند بازی را عوض کرد. قلعه نویی در منار زمین بی شک دوندگی بالاتری از همه حاضرین در زمین داشت. او با فریادهایش توانست تیمش را به بازی برگرداند اما این بار بدشانس بود. بدشانس برای اینکه کم داور بازی آفساید میلی متری قاضی را تشخیص داد و حسابی فریادهای قلعه نویی را به هوا برد و بدشناس تر برای اینکه همان کمک داور خطای صد در صد مدافع ذوب آهن در محوطه جریمه را 1 متری بیرون تشخیص داد و استقلال نتواند صاحب یک پنالتی مسلم باشد. قلعه نویی در این صحنه به رغم درد شدیدی که در زانویش دارد به سمت کمک داور بازی دوید. بعد از این هم همان خطا را نکونام می توانست گل کند اما میاتوویچ انگار کاسیاس شده بود و معجزه آسا این توپ را از دروازه در آورد.
لحظه ای بعد دایو بیگ زاده برایش کارت زرد به همراه داشت و دوباره واکنش قلعه نویی و بعد هم مجیدی با بدشانسی توپش را به تیر کوبید. استقلال در این دقایق پایانی داشت عالی بازی می کرد. محمد مهدی نظری در دقیقه 85 دروازه بان را هم جا گذاشت اما توپش را از روی خط دروازه صلصالی در آورد. توپ با دروازه فاصله داشت اما باز استقلالی ها اعتقاد به گل داشتند . نظری و سینا عشوری در این صحنه با هم درگیر شدند ولی جهانبازی داور بازی اصلا توجهی به این بزن بزن ها نداشت !
او تنها زورش به کریم بوستانی رسید و از میان همه آنهایی که فریاد می زدند ، بوستانی را اخراج کرد. البته اعتراض های قلعه نویی به داور این حسن را داشت که او در ازای پنالتی سوخته استقلالی ها هیچ واکنشی را هم به اتفاقی که در دقیقه 88 بازی روی زنیدپور افتاد نداشته باشد. صحنه ای که تقریبا خود فردین عابدینی هم احساسش این بود که پنالتی کرده است.
قلعه نویی که تیمش در 20 دقیقه آخر به خاطر غیرتی که خودش کنار زمین به خرج می داد ، جان گرفته بود ، بدشانس بود و نتوانست از باخت رهایی پیدا کند. البته ذوب آهنی ها در همان دقایق هم دو موقعیت گل خوب را توسط رجب زاده و تبریزی از دست دادند. شاید اگر بازیکنانی چون نیکبخت ، تیموریان ، پژمان نوری و حتی ساموئل ، قاضی و برهانی هم کمی تحرک شان به تلاش سرمربی تیم در کنار زمین نزدیک بود ، استقلال اینگونه بازی را از دست نمی داد. ستاره های بالای 32 سال استقلال این روزها در لیگ با تیم هایی که سرعتی بالا دارند ، به مشکل می خورند.
استقلال 6 دقیقه وقت اضافه هم داشت تا بازی را برگرداند اما اتفاقی نیفتاد و دروازه ذوب آهن به روی آنها قفل شده بود. در دقایق پایانی درگیری نه چندان خوشایندی هم میان آندو و بوناچیچ رخ داد. جایی که آندو شاکی بود از اینکه لوکا می خواهد از روی زمین بلندش کند.
استقلال با این شکست 15 امتیازی ماند تا بازی های عصر جمعه هفته نهم لیگ جایگاه بعدی اش را قبل از سفر به تایلند مشخص کند. حالا مثل قلعه نویی تمام آرزوی همه فوتبال ایران این است که استقلال بتواند برد یک بر صفر خود را در لیگ قهرمانان حفظ کند و نماینده خوب کشورمان به جمع 4 تیم نهایی برسد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1183

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 783

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2557

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2908

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3009

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3166

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3041

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4069