خدمات سایت


متن کامل خبر

رقابت بانکها برای سلطه بر بازار مبادلات الکترونیک/بیشترین کارت و تراکنش از آن کدام بانک است؟

آرشیو
آمارهای بانک مرکز نشان می دهد، تعداد تراکش صورت گرفته طی مهرماه سالهای 86 تا 92 سالانه به طور متوسط 38 درصد رشد پیدا کرده است.
1392/09/26 01:32:03 ق.ظ

بنابر اعلام بانک مرکزی، نظام بانکی کشور در مهر ماه بالغ بر 344 میلیون و 572 هزارو 709 فقره تراکنش بر روی خودپردازها و 17 میلیون و 395 هزارو 598 فقره تراکنش بر روی دستگاه های پایانه شعب به ثبت رسانده است و در این میان بانکهای کشور با افزایش تسهیلات مربود به مبادلات الکترونیک سعی می کنند سهم بیشتری از این بازار رو به گسترش داشته باشند.

آمارهای مذکور در حالی به ثبت می رسد که شبکه بانکی در مهرماه سال جاری بالغ بر 252 میلیون 446 هزارو 742 فقره کارت صادر کرده است و نظام بانکی در این مدت 32 هزارو 695 خودپرداز و 60 هزارو 817 پایانه شعب راه اندازی کرده است .

آمارهای نظام های پرداخت در حالی منتشر می شود که بانک های گردشگری،ایران زمین،انصار،خاورمیانه،شهر، قوامین و قرض الحسنه رسالت آمار خود در این خصوص و مبالغ تراکنش ها را در اختیار بانک مرکزی قرار نداده اند.

بنابر آمارهای رسمی شبکه بانکی کشور در مهرماه سال جاری بالغ بر 173 میلیون 109 هزارو 464 فقره کارت برداشت و کمی بیش از 2 میلیون کارت اعتباری و 77 میلیون 330 هزار کارت هدیه منتشر کرده است.

بر این اساس در بین بانک های خصوصی بانک اقتصاد نوین با ارائه 31 هزارو 371 فقره ،بانک پارسیان با 256 هزارو 966 فقره ،بانک پاسارگاد با بیش از 71 هزار فقره، بانک آینده با بیش از 2 هزارفقره،بانک تجارت با 5 هزار فقره و بانک توسعه تعاون با 3 هزار فقره کارت در بازار کارت های اعتباری حرکت کرده اند.

اما رکوردداران این بخش بانک های ملی ،ملت و صادرات با انتشار به ترتیب 708،360 و 342 هزار فقره کارت اعتباری هستند.

در بخش صدور کارت های هدیه در مهرماه سال جاری نام بانک های ملت ،پارسیان ،صادرات وملی به عنوان رکورداران این بخش دیده می شود که بانک ملت به عنوان رکورد دار این گروه 18 میلیون کارت هدیه صادر کرده است.

قابل ذکر است روند رو رشد مبادلات مبادلات الکترونیک در کشور به خوبی از تعداد تراکنش های صورت گرفته مشخص است، آمارهای بانک مرکز نشان می دهد، تعداد تراکنش صورت گرفته طی مهرماه سالهای 86 تا 92 سالانه به طور متوسط 38 درصد رشد پیدا کرده است.

البته در مهرماه سال 92 در مقایسه با سال 91 میزان تراکنش ثبت شده 4 درصد رشد داشته است که این پایین ترین میزان رشد دفعات تراکنش طی سالهای اخیر محسوب می شود، دلیل این مسئله البته می تواند از یکسو نزدیک شدن بازار مبادلات الکترنیکی به مرز اشباع باشد و از سوی دیگر رشد اقبال مردم نسبت به مبادلات اینترنتی و اینترنت بانکها و حتی خدمات موبایلی بانک ها باشد که در حال حاضر تقربیا تمام بانکهای کشور در حال ارایه آن هستند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 224

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 95