خدمات سایت


متن کامل خبر

مجوز فعالیت 8 بانک قطعی شد/مالکان بانک های جدید

آرشیو
سال 90، سال بانک ها راشل آرامیان: سال آینده سال بانک هاست. بانک هایی که اغلب آنها متعلق به نهادهای قدرت هستند و تنها برخی توسط بخش خصوصی تاسیس می شوند. در سال آینده هشت بانک به طور قطعی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
1389/12/17 10:15:06 ق.ظ

تاکنون هیچگاه پیش نیامده که شاهد تاسیس به یکباره این حجم از بانک ها آن هم در یک سال باشیم. اصلی ترین دلیل این امر فشار بانک مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری است که چندین سال بود بدون مجوز از نهاد ناظر مشغول فعالیت غیرمجاز بودند. البته سودآوری این صنعت را نیز نباید از یاد برد. شاید اگر بانک مرکزی به تنهایی می خواست برای به تطبیق درآوردن آنها اقدام کند مانند سال های گذشته راه به جایی نمی برد. رایزنی های پشت پرده رییس کل پیشین و فعلی بانک مرکزی بود که موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز را واردار به کرنش در مقابل این نهاد قانونگذار کرد تا جایی که برخی در حال پیوستن به شبکه بانکی هستند و برخی در آینده و پس از تکمیل مدارک مورد نیاز بانک مرکزی به این شبکه عظیم خواهند پیوست.

بانک آرین، بانک تمام الکترونیک

بانک آرین بانکی تمام الکترونیک است که قرار است 100درصد عمیات خود را به صورت الکترونیک و غیرحضوری ارایه دهد. مراحل ثبت این بانک در اسفند ماه نهایی می شود در صورتی که این اتفاق رخ دهد این بانک می تواند فعالیت رسمی خود را از خرداد سال آینده آغاز کند. چنان که پیداست بانک آرین متعلق به بخش خصوصی است.

بانک آریا، بانک خصوصی

بانک آریا دیگر بانک خصوصی است که به زودی با سایر بانک ها وارد صحنه رقابت می شود. این بانک متعلق به شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا است که پذیره نویسی خود را در نیمه دوم اسفند جاری انجام خواهد داد. بانک آریا متعلق به شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا است که دارای شرکت‌های زیرمجموعه‌ زیادی است که توسط این شرکت تاسیس شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند. از جمله گروه‌های زیرمجموعه این شرکت، آب معدنی داماش گیلان، آهن و فولاد لوشان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، ماشین‌سازی لرستان، صنایع غذایی دریاچه گهر لرستان، سبک‌سازان لوشان، سامانه‌های منابع سازمانی کرانه، خدمات مهندسی کشاورزی میثاق گیلان، است که انتظار می‌رود این گروه به زودی صاحب یک بانک خصوصی شوند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا از سال 1346 تا 1357 با راه‌اندازی 8 خط تولید فولادی از جمله: میلگرد، تیرآهن، لولۀ بی‌درز، لولۀ درزجوش (مانسمان)، شمش (فولاد خام) و کارخانه قطعه‌سازی از سوی بخش خصوصی محصولات گروه مقاطع صنعتی شهریار و با 2500 نفر کارکنان به تدریج بهره‌برداری شد.

بانک ایران زمین، بانکی از خراسان

بانک ایران زمین دیگر بانکی است که قرار است فعالیت خود را از سال آینده آغاز کند. این بانک از تبدیل تعاونی اعتباری مولی الموحدین که متعلق به بخش خصوصی استان خراسان رضوی است کار خود را از می کند.

بانک حکمت ایرانیان، بانک ارتش

سال آینده بانک دیگری نیز به عرصه بانکداری می پیوندد. نام این بانک بانک حکمت ایرانیان است. بانک حکمت ایرانیان از تبدیل موسسه مالی و اعتباری ایرانیان (بتاجا) که متعلق به بنیاد تعاون ناجا(ارتش) است به وجود می آید. بنابراین به زودی باید شاهد تغییر تابلوهای این موسسه به نام بانک حکمت ایرانیان باشیم.

بانک مهر اقتصاد، بانک بسیج

بانک دیگری که متعلق به نهادهای قدرت است از تبدیل موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک مهر اقتصاد آغاز به کار خواهد کرد. این موسسه گویا از هم اکنون آماده تبدیل شدن به بانک است زیرا مسوولان این موسسه مدت هاست که هر جا پا می گذارند موسسه خود را بانک مهر اقتصاد معرفی می کنند. این موسسه وابسته به بنیاد تعاون بسیج است و حدود 700 شعبه دارد بنابراین این بانک به طور حتم بزرگ ترین بانک خصوصی خواهد بود که در سال 90 آغاز به کار خواهد کرد.

بانک توس فردا، بانک مشهد

به زودی می توانیم شاهد تاسیس بانکی به نام بانک توس فردا باشیم، بانکی که تا پیش از این با نام تعاونی اعتباری عسکریه فعالیت می کرد. مرکز این تعاونی مشهد است و سال آینده به طور حتم با نام بانک توس فردا برای رقابت با سایر بانک ها خواهد آمد.

بانک قوامین، بانک سبزپوشان

موسسه پس انداز قرض الحسنه قوامین چنان که در تارنمای خود آورده است با نام بانک قوامین البته پس از کسب مجوز از بانک مرکزی، عملیات مالی خود را ادامه خواهد داد. این موسسه متعلق به سبزپوشان نیروی انتظامی است و به احتمال زیاد سال آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. مسوولان این موسسه زمان دقیقی را برای تبدیل شدن این نهاد مالی به بانک اعلام نکرده اند اما چنان که پیداست این امر به زودی زود محقق خواهد شد.

بانک توسعه فردا، بانک خصوصی

موسسه اعتباری توسعه نیز سال آینده تبدیل به بانک می شود. نامی که مسوولان این بانک برای آن انتخاب کرده اند بانک توسعه فرداست. این موسسه تنها موسسه دارای مجوز فعالیت با نام موسسه از بانک مرکزی بود که فعالیتی کاملا مشابه با بانک ها داشت. مسوولان موسسه توسعه امید داشتند که شهریور سال جاری تبدیل به بانک شوند اما گویا این امر تحقق نیافت. با این حال قرار است این موسسه سال آینده با عنوان بانک توسعه فردا فعالیت کند.

موسساتی که می خواهند بانک شوند

به جز این موسسه ها، موسسه هایی دیگری نیز هستند که به شدت روند تبدیل شدن خود به بانک را پیگیری می کنند اما زمان دقیق آن مشخص نیست. احتمالا آنها بتوانند پایان سال 90 و یا اوایل سال 91 تبدیل به بانک شوند. موسساتی مانند ثامن الائمه، کارسازان آینده و مشیز. با این حال این موسسه ها همچنان باید در قالب موسسه به کار خود ادامه دهند تا مراحل تبدیل شدن آنها به بانک از نظر بانک مرکزی نهایی شود.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد  image ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد 1402/12/02

قیمت بیت‌کوین تا ۵۳ هزار دلار افزایش یافت اما مدت زمان این صعود کوتاه بود و دوباره به زیر این سطح سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

کوروش کمپانی‌های دیگر در کمین اموال مردم!/ ماجرای زندگی‌هایی که برای آیفون ۱۳ هوا رفت image کوروش کمپانی‌های دیگر در کمین اموال مردم!/ ماجرای زندگی‌هایی که برای آیفون ۱۳ هوا رفت 1402/11/30

«کوروش کمپانی تعطیل و مالک آن متواری شد»؛ اما این تمام ماجرا نیست؛ حالا اما شرکت‌های دیگری که همزمان با کوروش کمپانی فعالیت خود را آغاز کرده بودند، همچنان مشغول به فعالیت هستند و به نظر می‌رسد باز هم، کسی ناظر بر فعالیت این شرکت‌ها نیست.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

رکوردزنی بیت کوین بعد از دو سال image رکوردزنی بیت کوین بعد از دو سال 1402/11/25

قیمت بیت‌کوین روز سه‌شنبه برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته به بالای ۵۰ هزار دلار رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69