خدمات سایت


متن کامل خبر

نوکیا و اچ تی سی هم آشتی کردند/ فقط سامسونگ مانده با اپل

آرشیو
در خبری شگفتی ساز، نوکیا و اچ تی سی با هم توافق کردند دست از دعوای حقوقی بر سر حق ثبت اختراع دست برداشته و زمینه همکاری با یکدیگر را فراهم سازند.
1392/11/19 12:45:08 ب.ظ

کمپانی تایوانی اچ تی سی اعلام کرد توافقنامه همکاری با کمپانی فنلاندی نوکیا (که اینک مایکروسافت مالک آن هست) و پایان دعوای حقوقی بر سر حق ثبت اختراع امضا کرده است.

دعوای این دو کمپانی بر سر حق ثبت اختراع در کشورهای مختلف دنبال می شد تا اینکه خبر رسیده نه تنها دعوا بر سر مالکیت معنوی دو کمپانی تمام شده، بلکه موافقتنامه همکاری میان دو کمپانی نیز امضا شده است.

در این موافقتنامه که جزییات آن محرمانه خوانده شده، ظاهرا اچ تی سی بر سر پرداخت حق لایسنس به نوکیا موافقت خود را اعلام کرده و در قبال استفاده از حق ثبت مالکیت LTE نوکیا، مبلغ مورد توافق را پرداخت نماید.

گرایس لی مشاور عمومی اچ تی سی گفت نوکیا یکی از منابع قوی ثبت اختراع در حوزه گوشی های هوشمند بوده و مایه مباهات اچ تی سی است که توافقنامه همکاری را با این کمپانی منعقد کرده است.

نوکیا نیز اعلام کرده از این توافقنامه همکاری با کمپانی تایوانی خوشحال است.

نوکیا در سال 2012 با 50 مورد شکایت از اچ تی سی جنگ نقض حق ثبت اختراعات را علیه اچ تی سی راه انداخت که در 4 مورد اچ تی سی محکوم شد.

اخیرا دادگاهی در آلمان در یکی از موارد حقوقی اچ تی سی را برنده اعلام کرد و البته پیش از آن نوکیا در چند مورد حقوقی، اچ تی سی را در دادگاه محکوم کرده بود.

اپل نیز بارها اچ تی سی را متهم به نقض حق ثبت اختراعات خود کرد که در اواخر 2012 اچ تی سی و اپل توافق کردند تا دست از دعوای حقوقی بردارند.

بسیاری از کاربران، از دعواهای حقوقی میان کمپانی های بزرگ خسته و آزرده خاطر شده اند و امضای توافقنامه میان گوگل و سامسونگ، سامسونگ با اریکسون باعث خوشحالی شده و حالا خبر آشتی اچ تی سی و نوکیا نیز می تواند امید دهنده باشد.

تنها دعوای حقوقی حل نشده بین سامسونگ و اپل است که در ماه مارس تکلیف میزان خسارت پرداختی از سوی سامسونگ به اپل مشخص خواهد شد و این دعوا نیز اگر حل شود، دنیای سازندگان موبایل وارد عصر جدیدی از همکاری و رقابت غیر خصمانه خواهند شد.

لازم به یادآوری است کمپانی تایوانی اچ تی سی در سال 2013 بیش از 101 میلیون دلار ضرر داد که از سال 2002 بدین سو بی سابقه بود.


منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد image سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد 1403/02/02

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. image به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. 1403/02/01

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، اعلام کرد که پیام‌های متنی سبزرنگ آیفون در حال خراب کردن روابط اجتماعی هستند و این تنها یکی از ترفندهای ناپسند اپل برای حفظ انحصار خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62