خدمات سایت


متن کامل خبر

دو انتهای کابل USB در آینده‌ی نزدیک، یک شکل می‌شود؛ اولین تصویر از کابل USB معکوس‌شدنی

آرشیو
پورت USB یکی از پرکاربردترین پورت‌های موجود روی انواع و اقسام کامپیوترها ،گوشی‌ها و تبلت‌هاست.
1393/01/17 11:05:28 ق.ظ

USB مخفف Universal Serial Bus به معنی باس سریال همه‌منظوره است و همان‌طور که از نام آن پیداست، با این باس می‌توان کارهای بسیار زیادی برای ارتباط وسایل مختلف انجام داد. انواع حافظه، مبدل، موس، کیبورد و هدست و حتی نمایشگر، از طریق USB به یک سیستم متصل می‌شوند. برای کلی‌تر و ساده‌تر شدن این پورت، نسخه‌ی بعدی آن به صورت معکوس هم قابل استفاده است که در ادامه به توضیح بیشتر این خبر می‌پردازیم. با ما باشید تا ببینیم کابل‌های USB در آینده‌ی نزدیک چه شکلی خواهند بود.

اینکه بتوان از یک کابل USB به صورت معکوس هم استفاده کرد بسیار خبر خوبی است؛ چرا که دیگر نیازی نیست هر دو انتهای کابل را بررسی کنیم و ببینیم کدام سمت باید به پشت کیس کامیپیوتر یا مثلاً زیر گوشی و تبلتمان متصل شود.

شاید این موضوع ساده باید مدت‌ها پیش حل می‌شد ولی به هر ترتیب در این سال‌ها استاندارد USBها برای یکسان‌کردن دو انتهای کابل‌های USB کمی کند عمل کرده است. سال گذشته خبرهایی در این رابطه منتشر شده بود و حالا بالأخره اولین تصاویر از یک کابل USB جالب منتشر شده که البته یک تصویر رندر شده است و Foxconn آن را ارایه کرده است.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، USB Type-C گونه‌ی جدید کابل‌های USB است که برای اتصال از طریق USB 2.0 و USB 3.1 کاربرد دارد. اگر از محصولات اپل استفاده کرده باشید و با کابل Lightning کار کرده باشید، قطعاً مزیت یکسان‌بودن دو انتهای یک کابل برایتان ملموس و البته الزامی به نظر می‌رسد.

اما از نظر ابعادی، نوع C نسبت به میکرو یو‌اس‌بی کمی بزرگ‌تر و از پورت استاندارد USB کمی کوچک‌تر است. کوچک‌تر بودن نوع C به سازندگان لپ‌تاپ این امکان را می‌دهد که در صورت فراهم‌شدن سایر شرایط، لپ‌تاپی با ضخامت کمتر تولید کنند؛ گرچه تا عمومیت پیدا‌کردن نوع جدید باید کمی صبر کرد و فعلاً هر دو پورت را روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها و تبلت‌ها تعبیه نمود.

از نظر سرعت هم خبر خوب این است که بیشینه‌ی سرعت انتقال به 10 گیگابیت در ثانیه افزایش یافته است. دو برابر بیشتر از USB 3.0. شاید تصور کنید که این سرعت بسیار بالا کاربرد خاصی ندارد؛ ولیکن برخی وسایل ذخیره‌سازی که ساختار SSD دارند، با محدودیت سرعت 625 مگابایت در ثانیه‌ای USB 3.0 دست و پنجه نرم می‌کنند و سرعت 1250 مگابایت در ثانیه‌ای برایشان بسیار مناسب است. علاوه بر این، اتصال وسایلی مثل نمایشگر هم به سرعت‌های بالا نیاز دارد.

به زودی وسایلی که از این پورت استفاده کنند هم وارد بازار خواهند شد؛ بنابراین بهتر است در انتخاب و خرید محصولات مجهز به USB دقت کنید.

منبع : سایت زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 183

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 214

فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! image فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! 1402/08/14

کیف ابزار یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی تبار ناسا در جریان یک راهپیمایی در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی، گم شد. البته فضانوردان با چنین اتفاقاتی چندان بیگانه نیستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 157