خدمات سایت


متن کامل خبر

چند ترفند برای افزایش سرعت تایپ کردن

آرشیو
تایپ کردن یکی از متدوال‌ترین فعالیت‌های کاربران رایانه محسوب می‌شود.
1393/01/30 12:41:27 ب.ظ

 آشنایی با ترفند‌های تایپ کردن علاوه بر دانش تخصصی کاربر، باعث افزایش سرعت انجام کار نیز می‌شود. در اینجا چهار ترفند را برای شما می‌گوییم.

1-پاک کردن یک کلمه:
با استفاده از کلیدهای ctrl+backsapce به جای پاک کردن تک تک کاراکترهای یک کلمه، می‌توانید کلمات را پاک کنید این کار سرعت شما را در حذف کلمه‌های اشتباه افزایش می‌دهد.


2-انتقال چشمک زن به ابتدای کلمه‌ی قبل یا بعد:
انتقال دادن چشمک زن به صورت دستی، زمان زیادی از تایپ کردن را به خود اختصاص می‌دهد برای افزایش سرعت، چشمک زن را به کمک میانبرهای صفحه کلید جابه‌جا کنید برای انتقال چشمک زن به ابتدای کلمه قبل از کلیدهای ترکیبی ctrl+left arrow و برای انتقال آن به ابتدای کلمه بعد از کلیدهای ترکیبی ctrl+right arrow استفاده کنید.

نکته: در مک به جای ctrl از کلید option استفاده کنید.


3-ایجاد یک متن زیر یا بالانویس:
برای درج بالانویس در کنار یک کلمه، از کلیدهای ترکیبی  ctrl + shift + =و برای درج زیرنویس از کلیدهای  ctrl+ = استفاده کنید.

مطمئن باشید همین دو کلید میانبر، به صورت چشمگیری سرعت شما را افزایش خواهد داد.


4-کپی کردن متن بدون استایل:
وقتی متنی را از یک منبع کپی می‌کنید، فرمت و استایل متن، همراه با آن کپی می‌شود. برای paste کردن متن، بدون فرمت و استایل (یعنی به صورت plain text) می‌توانید به جای استفاده از کلیدهای ترکیبی معروف ctrl + v، از کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+v استفاده کنید.

توجه داشته باشید که به غیر از نرم‌افزارهای مایکروسافت مانند word یا outlook، اغلب نرم‌افزارها و مرورگرها از این میانبر پشتیبانی می‌کنند برای نرم‌افزارهای استثنا از روش‌های زیر استفاده کنید:

-کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+v برای نمایش پنجره paste special 

-کلیدهای ترکیبی ctrl+spacebar برای حذف فرمت و استایل متن 

-استفاده از نرم‌افزار puretext و تعریف کلیدهای میانبر دلخواه (hotkeys) برای paste کردن بدون استایل متن‌ها.
منبع : سایت سیمرغ
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

مرورگر اینترنت سامسونگ برای ویندوز منتشر شد image مرورگر اینترنت سامسونگ برای ویندوز منتشر شد 1402/09/08

سامسونگ اینترنت یکی از مرورگرهای پراستفاده در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ است؛ حالا می‌توانید به صورت رایگان از آن در ویندوز هم استفاده کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 293

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 162

اپل، متا و تیک‌تاک از ورود سرویس‌های خود به فهرست DMA اتحادیه اروپا شکایت کردند image اپل، متا و تیک‌تاک از ورود سرویس‌های خود به فهرست DMA اتحادیه اروپا شکایت کردند 1402/08/27

اپل در واکنش به «دروازه‌دار» دانستن اپ استور و iMessage در لیست جدید ضدانحصار DMA، تصمیم اتحادیه اروپا را به چالش کشیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات متولی صدور پروانه خدمات ارتباطی و پیام‌رسان‌ها شد image کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات متولی صدور پروانه خدمات ارتباطی و پیام‌رسان‌ها شد 1402/08/22

چنین واگذاری مسئولیتی به‌منظور ایجاد وحدت رویه، حمایت از حقوق کاربران و تسهیل رقابت سالم بین ذی‌نفعان عنوان شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 122

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

فراتر از انتظارات مایکروسافت؛ ویندوز 11 حالا تقریباً روی نیم میلیارد دستگاه فعال است image فراتر از انتظارات مایکروسافت؛ ویندوز 11 حالا تقریباً روی نیم میلیارد دستگاه فعال است 1402/07/26

ویندوز 11 موفق‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود و اکنون روی بیش از 400 میلیون دستگاه درحال استفاده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 172

محدودیت جدید برای کاربران عادی ایکس؛ پاسخ به پست‌ها را می‌توان به دارندگان تیک آبی محدود کرد image محدودیت جدید برای کاربران عادی ایکس؛ پاسخ به پست‌ها را می‌توان به دارندگان تیک آبی محدود کرد 1402/07/18

با استفاده از این ویژگی جدید می‌توانید کاربران فاقد سرویس پولی ایکس پریمیوم را از پاسخ‌دادن به پست‌های خود منع کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 162

پایان کار اپلیکیشن Google Podcasts در 2024؛ کاربران به یوتوب موزیک مهاجرت کنند image پایان کار اپلیکیشن Google Podcasts در 2024؛ کاربران به یوتوب موزیک مهاجرت کنند 1402/07/05

گوگل قصد دارد تا سال 2024 برنامه Google Podcasts را تعطیل کند و کاربران باید به برنامه YouTube Music مهاجرت کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 429