خدمات سایت


متن کامل خبر

چگونه قابلیت های جدید جستجوی گوگل را فعال و از آن ها استفاده کنیم؟

آرشیو
ممکن است شما بتوانید با سرعت باد تایپ کنید. اما گوگل می خواهد برای آسان تر کردن تجربه جستجوی کاربران، شما را به استفاده از راه های جدیدی مانند جستجو با صدا و تصاویر، ترغیب کند...
1390/03/28 07:09:22 ق.ظ

ممکن است این قابلیت ها، غیر ضروری تلقی شوند اما اگر دست به امتحان آن ها بزنید، ممکن است از خوب کارکردن آن ها سورپرایز شوید. بنابر این قصد داریم در این مقاله به نحوه فعال کردن و استفاده از قابلیت های جدید جستجوی بپردازیم. به ادامه مطلب توجه کنيد.

- جستجوی صوتی گوگل:

قابلیت جستجوی صوتی مدتی بود که روی سیستم عامل های اندروید و iOS وجود داشت. سر انجام گوگل راه این قابلیت را به کروم هم با کرد. پس شما می توانید وب را بدون تایپ کردن جستجو کنید. سرچ صوتی نیاز به هیچ گونه تنظیمات خاصی ندارد. البته، طبعا استفاده از میکروفون روی کامپیوتر جزء ضروریات است! فقط کافی است که به google.com بروید و روی آیکون میکروفون در کادرجستجو کلیک کرده و جستجو را آغاز نمایید.

ضمنا در نظر داشته باشید که گوگل دارد این قابلیت را به تدریج برای کاربران آزاد می کند. پس اگر به گوگل رفتید و آیکون میکروفون را ندیدید، تعجب نکنید. فقط کافی است که چند روز صبر کنید تااین قابلیت برای شما هم باز شود. هم اکنون سرچ صوتی فقط در کروم در دسترس است. شاید در آینده آن را در مرورگر های دیگری هم مشاهده کردیم.

زمانی که قابلیت جستجوی صوتی، به طور رسمی از طرف گوگل عرضه نشده بود، این افزونه کاری مشابه را انجام می داد. البته به واسطه ی کاربرد افزونه Voice Search برای چند سایت دیگر به جز گوگل، هنوز هم می توانید از آن بهره مند شوید. بنابر این اگر هنوز قابلیت جستجوی صوتی از طرف گوگل برایتان فعال نشده است، این افزونه می تواند راه حل خوبی برای مرورگر کرومتان باشد. هر چند در آزمایشی که نارنجی انجام داد، در تشخیص صدا چندان موفق عمل نمی کرد.

- جستجوی تصویری گوگل:

منظور از جستجوی تصویری، جستجوی تصاویر نیست. بلکه جستجو با تصاویر است! بنابر این اگر تصویری دارید و نمی دانید که متعلق به چه مکانی است یا لوگو ای را مشاهده می کنید و نمی دانید که به کجا تعلق دارد، می توانید فقط عکس ها را به گوگل آپلود کرده و بقیه را به موتور جستجو واگذار کنید. پس از آپلود عکس، گوگل هر اطلاعاتی را که بتواند از تصویر استخراج کند در اختیار شما می گذارد. البته گوگل اولین سرویسی نیست که امکان جستجو با تصاویر را در اختیار کاربران می گذارد. پیش از این هم TinEye این کار را انجام می داد. اما این دو با هم یک تفاوت اساسی دارند. گوگل درباره تصویر گرفته شده هر اطلاعاتی که بتواند را به شما می دهد و TinEye فقط نسخه های متفاوتی از همان تصویر را به شما بر می گرداند.

پس احتمالا به امتحان این قابلیت مشتاق شده اید. فقط به آدرس images.google.com بروید. در آنجا، می توانید یک تصویر را به طور مستقیم به درون کادر جستجو drag کنید یا روی آیکون دوربین کلیک کرده و آدرس URL عکس را وارد نمایید. یا به جای درگ کردن، عکس را به صورت دستی آپلود کنید. یک بار دیگر باید گفت که این قابلیت هم به تدریج آزاد می شود. پس اگر آیکون دوربین را مشاهده نکردید، باید چند روزی صبر کنید تا این امکان برایتان آزاد شود. جستجوی تصویری – برخلاف قابلیت قبلی – در همه ی مرورگر ها کار می کند. اما قابلیت درگ کردن عکس، فقط در فایرفاکس و کروم وجود خواهد داشت.

باز هم یک راه افزونه ای برای امتحان این چنین قابلیت هایی وجود دارد. پس اگر می خواهید از راه حل های فعلی استفاده کنید، می توانید افزونه ی Image Search را برای کروم و فایر فاکس دانلود نمایید. زمانی که افزونه نصب شد، می توانید رو هر تصویری که خواستید کلیک راست کنید و گزینه ی Search Google with this image را انتخاب نمایید. امکان درگ و دراپ هم وجود دارد.

- استفاده از Instant Page

این یکی، قابلیتی نیست که شما را از کیبرد دور کند. اما سومین قابلیت جدیدی که به موتورجستجوی گوگل اضافه شده Instant Page است. وقتی در کروم مشغول جستجو با گوگل هستید، Instant Page صفحات را پیش-بارگذاری می کند. بنابر این وقتی روی یکی از نتایج جستجو کلیک کنید، می بینید که صفحه مورد نظر به سرعت لود می شود. در ویدئو های گوگل رقم هایی مثل 0 ثانیه یا پنج دهم ثانیه را می بینیم. اما با اینترنت ایران روی این ارقام حساب باز نکنید. به هر حال تجربه وبگردیتان از این به بعد سریع تر خواهد شد.

برای استفاده از Instant Page باید نسخه توسعه دهندگان گوگل کرروم را تهیه کنید. اگر هم خیلی عجله ندارید، می توانید یک هفته صبر کنید تا نسخه بتای بعدی کروم منتشر شود. پس از آن کافی است در مرورگر خود به آدرس Preferences>Under the Hood> Predict Network Actions بروید تا عملکرد لود کردن صفحات را بهبود ببخشید. بعد از آن متوجه سرعت بالای میان کلیک روی نتایج جستجو و بالا آمدن صفحه خواهید شد.

شما چه تجاربی با این سرویس ها داشتید و عملکرد آن ها را چگونه ارز یابی می کنید؟ فکر می کنید این سرویس ها از هم اکنون جوابگوی نیاز کاربران خواهند بود یا راه درازی پیش رو دارند؟ می توانید تجارب خود، در استفاده از این سرویس های جدید را با دیگران به اشتراک بگذارید.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54