خدمات سایت


متن کامل خبر

پیش بینی آینده بازار تلفن همراه در ایران

آرشیو
تبلیغات گسترده شرکت های مخابراتی با شیوه های متفاوت هر روز گسترش می یابد ولی به نظر می رسد در حال حاضر تنها دو اپراتور مالکان واقعی بازار باشند.
1393/02/31 01:10:54 ب.ظ

براساس پیش بینی ها رشد تعداد مشترکان یکتا، در کشور بالاخواهد بود و با افزایش ضریب نفوذ مشترکان و حرکت بازار به سوی اشباع، تنها اندکی کند می شود. طی چهار سال از 2008 تا 2012 حدود 17 میلیون نفر به تعداد مشترکان افزوده شد و در پایان سال 2012، تعداد مشترکان موبایل حدود 42 میلیون نفر یا بیش از نیمی از جمعیت کشور بود.

انتظار می رود 8 میلیون مشترک جدید در 5 سال آینده افزوده شود و تعداد کل مشترکان به حدود 51 میلیون یا 64 درصد جمعیت کشور برسد. ایران از نظر ضریب نفوذ مشترکان یکتای موبایل در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از بین 15 کشور رتبه نهم را داراست. به همین دلیل ظرفیت رشد تعداد مشترکان در ایران بالاست. نرخ رشد پیش بینی شده برای تعداد مشترکان سالیانه 8/3 درصد است. انتظار می رود سال 2016 رکورد 50 میلیون مشترک یکتا شکسته شود.

اختلاف بین رشد مشترکان و اتصالات را می توان با توجه به چند سیم کارت برای هر شخص توضیح داد. این اختلاف با نسبت تعداد سیم کارت به ازای هر مشترک نشان داده می شود. پیش بینی می شود این عدد در کشور از 1/2 در سال 2012 به 3/2 در سال 2017 افزایش یابد.

همراه اول با داشتن حدود 57 درصد از سهم بازار بزرگترین اپراتور موبایل ایران است. کل تعداد مشترکان یکتا در بازار کشور 43 میلیون نفر برآورد می شود. تخمین زده می شود از این میان، همراه اول بیش از 24 میلیون نفر مشترک یکتا داشته باشد. ایرانسل با حدود 40 درصد سهم بازار دومین اپراتور بزرگ کشور است. باقی مانده بازار موبایل ایران را اپراتورهای کوچک تری تشکیل می دهند که سهم کمتری از بازار را در اختیار دارند. یکی از این اپراتورها تالیاست که در حال حاضر کم تر از 100 هزار مشترک دارد.

دو اپراتور منطقه ای اسپادان اصفهان و تله کامیونیکیشن کیش خدمات موبایل را در استان اصفهان و منطقه آزاد کیش عرضه می کنند. اپراتور ششم تامین تلکام، با حق ارائه انحصاری خدمات نسل سوم کم تر از یک درصد بازار ایران را در اختیار دارد.

براساس داده های موسسه پیرامیدریسرچ، بازار مخابرات ایران در سال 2012 جمعا 9/9 میلیارد دلار درآمد داشته است که عمده آن به بخش موبایل اختصاص داشته و خدمت مکالمه صوتی 6 ملیارد دلار از این درآمد را تشکیل ی دهد. براساس این پیش بینی گرچه انتظار می رود خدمت مکالمه صوتی همچنان بخش عمده درآمد کل را به خود اختصاص دهد، این بخش تا سال 2017 تنها 2 درصد رشد سالیانه خواهد داشت. نرخ رشد مرکب سالیانه بخش باند پهن (اینترنت پرسرعت) را تا سال 2017 معادل 7/6 درصد پیش بینی می شود.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

گوشی ارزان جدید نوبیا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد image گوشی ارزان جدید نوبیا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد 1403/01/22

گوشی جدید نوبیا با تمرکز بر بخش دوربین و قیمت مقرون‌به‌صرفه از راه رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

وزیر ارتباطات: افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خردادماه image وزیر ارتباطات: افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خردادماه 1403/01/18

وزیر ارتباطات درخصوص برنامه‌های افزایش اینترنت برای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که تا خردادماه، افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت محقق خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 175