خدمات سایت


متن کامل خبر

قاتلان باتری گوشی های هوشمند

آرشیو
با بزرگ تر و بهتر شدن کیفیت صفحه های نمایش و پردازشگرهای سریع تر، تلفن های هوشمند امروزی کامپیوترهای جیبی هستند که همه کار انجام می دهند.
1393/11/11 03:34:21 ب.ظ

مکالمهتلفنی تنها یکی از کوچک ترین نیازهای شماست که با این دستگاه های همه کارهانجام می دهید؛ چک کردن ایمیل ها، برقراری تماس های صوتی، متنی و ویدئوییاز طریق اپلیکیشن های پیام رسان، لذت بردن از بازی های عالی، بررسی وضعیتسلامت خود، تماشای ویدئو، فعالیت در شبکه های اجتماعی، خواندن کتاب هایالکترونیک، نوشتن و یادداشت برداری، گوش دادن به موسیقی و استفاده ازهزاران برنامه کاربردی جزو کارهایی است که امروزه با تلفن های هوشمند خودانجام می دهیم.


با وجود اضافه شدن ویژگی های جدید هوشمند و عالی،حتی بهترین تلفن های همراه نیز بیش از یک روز بدون شارژ دوام نمی آورند. بهخصوص اگر اپلیکیشنی مانند Netflix برای تماشای فیلم یا Temple Run برایبازی استفاده کنید. در حال حاضر همه گوشی های جدید از باتری های لیتیوم یونبهره می برند که هنوز قدرت  جادویی برای عمر طولانی ندارند.

اگرمدام دلهره دارید که نشانگر قرمز رنگ باتری شروع به چشمک زدن کند، وقت آنرسیده اپلیکیشن هایی را که باتری گوشی هوشمند شما را درسته قورت می دهدفشناسایی کنید یا با ترفندهایی که تاکنون از آنها بی اطلاع بوده اید، عمرباتری موبایل خود را افزایش دهید.


1- تغییر تنظیمات تلفن هنگام خواب


بعضیاز تلفن های امروزی ابزارهای اتوماسیونی دارند که به شما اجازه می دهدسیگنال موبایل و وای فای را در زمانی خاص خاموش کنید. تلفن همراه خود راروی این حالت قرار دهید تا باتری بیشتری ذخیره کنید. اگر تلفن همراه شما ازفعالیت های برنامه ریزی شده حمایت نمی کند، آپ های مدیریت مانند Tasker رانصب کنید. حتی می توانید همگام خواب، گوشی خود را روی حالت airplaneیاflight model بگذارید تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف باتری، از امواجگوشی نیز در امان بمانید و بهتر بخوابید.


2- خاموش کردن وای فای و جی پی اس


اگرتلفن شما تمام وای فای های اطراف را بو می کشد تا به آنها وصل شود، پسباتری زیادی هدر می دهد. وقتی به وای فای نیاز ندارید، وای فای گوشی راخاموش کنید. آیا شما هم یکی از افرادی هستید که از Foursquare برای اینکههر لحظه اعلام کنید که کجا هستید، استفاده می کنید؟ باید بدانید جی پی اسیا همان موقعیت یاب نیز یک باتری خود قهار است که خیلی زود شارژ گوشی شمارا به خط قرمز می رساند.


3- حذف اپ های غیرضروری


اپهای مدرن امروزی قابلیت های زیادی مانند چندوظیفگی، به روزرسانی وهمانندسازی خودکار دارند. این ویژگی های به راحتی باتری گوشی شما را میبلعد، پس اپ های اضافی را از روی دستگاه خود پاک کنید.


4- کنترل باتری


اپهایی مانند Battery Doctor برای اندروید و آی اواس خیلی راحت به شما نشانمی دهند که اپ های نصب شده روی دستگاه تان چقدر باتری خور هستند. باشناسایی این اپ های پرمصرف، می توانید آنها را مدیریت کنید.


5- پاک کردن بازخورد حرکتی


مطمئنامغز شما هنگام استفلاده از دستگاه های لمسی به اندازه کافی کار می کند کهبداند آیا لازم است گزینه ای را فشار بدهد یا نه؟ بنابراین همه گزینه هایبازخوردهای حرکتی را خاموش کنید. این بازخوردها که شامل ضربه ای کوچک ویکنواخت، تکان دادن گوشی و حرکت سر می شود با هر عکس العملی، نیرویی مصرفهمی کنند که باعث کاهش شارژ گوشی می شود. پس عادت کنید بدون بازخوردهایفیزیکی زندگی کنید.


6- ویجت های لعنتی


ویجتها یکی از ویژگی های کلیدی سیستم عامل اندروید هستند، به همین دلیل نمیخواهیم به شما بگوییم همه آنها را دور بریزید. به عنوان مثال با ویجتروشنایی می توانید نور صفحه نمایش تلفن خود را تنظیم کنید تا از مصرف بیشاز حد باتری به دلیل نور زیاد صفحه کاسته شود، اما آیا واقعا به ویجت بهروز رسانی شبکه های اجتماعی نیاز دارید؟ امروزه بسیاری از شبکه های اجتماعیاز مطالب و عکس های خسته کننده پر شده است، به روز رسانی محتوای این ویجتها روی باتری شما تاثیر مستقیم دارد، حتی اگر فقط برای چند ثانیه تلفن خودرا فعال کرده باشید تا پیام های خود را بررسی کنید.


7- خنک نگه داشتن باتری


دراخر باید بدانید باتری ها در دمای خنک بهتر کار می کنند. دوره های طولانیگرم شدن باعث می شود بهره وری باتری ها به مرور زمان کاهش پیدا کند. گذاشتنتلفن در فضای آزاد می تواند کمک کند، زیرا مثلا قرار دادن تلفن در جیبلباس به گرم شدن آن کمک می کند. همچنین اپلیکیشن هایی نیز هستند که به خنکشدن دستگاه شما کمک می کنند مانند Cool Down Phone برای دستگاه هایاندرویدی


اپلیکیشن هایی که باتری گوشی شما را می کُشند


اگرشما هم جزو کاربرانی هستید که شارژ باتری تلفن یا تبلت تان به طور مداومکاهش پیدا می کند، باید کمی در انتخاب اپلیکیشن های خود تجدیدنظر کنید.شرکت AVG این تحقیقات را براساس اطلاعات بیش از یک میلیون کاربر انجام دادهاست که اپلیکیشن AVG اندروید را نصب کرده اند. AVG برای پیدا کردن پرمصرفترین اپلیکیشن ها سراغ محبوب ترین ها رفته و این مقایسه را بین اپلیکیشنهایی که بیش از یک میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده اند، انجام داده است.


اینتحقیق نشان می دهد که اپلیکیشن های از پیش نصب شده روی دستگاه توسطکارخانه ها، مانند اپ های پیش فرض روی دستگاه های سامسونگ قاتل باتریهستند. همچنین اپ های اخبار به ویژه آنها که در زمان واقعی به روز می شوند،علاوه بر این اپلیکیشن های بازی نیز باتری گوشی شما را خالی می کنند. درحقیقت بازی هایی که طرفداران زیادی دارند و ار لحاظ فیزیکی نیز ساده به نظرمی رسند، مانند Candy Crush و دیگر عناوین سری Sega، ولع زیادی برای خوردنباتری دارند.

10 اپلیکیشن های بازی باتری خور 1- Pazzle & Dragons 2- Hay Day 3- Candy Crush Saga 4- Mineeraft 5- Cookie Jam 6- Pet Rescue Saga 7- Clash of Clans 8- Bubble Witch 2 Saga 9- Farm Heroes Saga 10- Angry Birds نکته: اینستاگرام باورکنید یا نه اینستاگرام در فهرست اپ های مشهور باتری خور جزو 10 تای اول است و در بین اپ های شبکه های اجتماعی جزو چهار پرمصرف اول قرار دارد. • باتری کدام گوشی ها عمر بهتری دارد؟ Ascend Mate2 این گوشی اندرویدی، یکه تازه میدان از نظر عمر باتری است. این گوشی از تمام توان باتری 3900 میلی امپر ساعتی خود استفاده می کند. باتری این فبلت 6.1 اینچی در تست باتری لپ تاپ مگ با رکورد 14 ساعت و 43 دقیقه شگفتی آفرید. One Plus One اگر تاکنون نام وان پلاس وان را نشنیده اید، باید آن را به فهرست پرچمداران بازار اضافه کنید. این فبلت در آزمایش انجام شده 13 ساعت و 16 دقیقه کارکرد. دلایل متعددی برای پرچمدار بودن این تلفن وجود دارد، از جمله نرم افزار بسیار منعطف Cyanogen Mod که روی سیستم عامل اندروید و صفحه نمایش 55 اینچی فول اچ دی اجرای می شود. همچنین تکسچر قاب پشتی این دستگاه بسیار جالب است. Nokia Lumia 1520 اولین فبلت نوکیا با صفحه نمایش 6 اینچی 1080p، پردازشگر پر سروصدای اسنپ دراگون 800 و دوربین عالی 20 مگاپیکسلی، یکم محصول فوق العاده است. لومیا 1520 در تست باتری سایت لپ تاپ مک 11 ساعت و 28 دقیقه دوام آورد. این فبلت برای کسانی که یک تلفن ویندوزفونی یا صفحه نمایش بزرگ می خواهند، انتخاب مقرون به صرفه ای است. LGG Flex LGG Flex یکی از منحصر به فردترین گوشی هاست، زیرا صفحه نمایشی منحنی با قابلیت خمیدگی دارد. ویژگی هیجان انگیز دیگر این محصول جنس قاب پشتی گوشی است که خودش خراش ها و خط افتادگی های جزئی را ترمیم می کند. نسخه T- Mobile این گوشی نزدیک به 11.5 ساعت در تست باتری دوام آورده است. Samsung Galaxy note 3 علاوه بر داشتن یکی از بزرگ ترین و روشن ترین صفحه های نمایش 5.7 اینچی در بازار، گلکسی نوت 3 باتری بی نظیری نیز ارائه می دهد. در این تست، فبلت سامسونگ 11 ساعت و 15 دقیقه کار کرد. دیگر گوشی ها گوشی های سامسونگ گلکسی S5 با ثبت 10 ساعت و 50 دقیقه، آیفون 6 پلاس اپل با 10 ساعت اچی تی سی وان MB با 9 ساعت و 52 دقیقه، سامسونگ گلکسی S5 اکتیو با 9 ساعت و 37 دقیقه و موتورولا دروید مگس با 9 ساعت و 25 دقیقه، عمر باتری به ترتیب در رتبه های بعدی این آزمایش قرار دارند.
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 106

بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد image بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد 1402/12/23

این گوشی احتمالاً در نمایشگر داخلی چین‌خوردگی کمتری خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98

تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد image تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد 1402/12/20

گوشی جدید پوکو شاید همان ردمی نوت ۱۳R پرو باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت image اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت 1402/12/19

در بین سال‌های 2018 تا 2022، رتبه اول در اختیار تیک‌تاک بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد image مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد 1402/12/19

ایسوس ذن‌فون 11 اولترا به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید image ۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید 1402/12/16

اپل با انتشار iOS 17.4 و iPadOS 17.4 دو آسیب‌پذیری امنیتی مهم را در این سیستم‌های عامل برطرف کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ برای این گوشی ها منتشر می‌شود + تاریخ عرضه image آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ برای این گوشی ها منتشر می‌شود + تاریخ عرضه 1402/12/09

اگر یکی از گوشی های معرفی شده در این متن را در اختیار دارید، به‌زودی آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ را دریافت خواهید کرد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطالعه فرمایید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

آنر اولین گوشی تاشوی عمودی خود را در سال 2024 عرضه خواهد کرد image آنر اولین گوشی تاشوی عمودی خود را در سال 2024 عرضه خواهد کرد 1402/12/09

آنر قصد دارد در این گوشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز استفاده کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46