خدمات سایت


متن کامل خبر

نگاهي به مهمترين رخدادهاي دور رفت ليگ برتر

آرشیو
خداحافظي کريم باقري از فوتبال، قعرنشيني استيل آذين، شکست‌هاي بي‌سابقه پرسپوليس و صدرنشيني مجدد ذوب آهن از مهم‌ترين اتفاق‌هاي ليگ تا اين جا بوده‌اند.
1389/10/06 12:21:24 ق.ظ

20 هفته از دهمين دوره ليگ برتر گذشته است و تيم‌ها براي 5 هفته به تعطيلات رفته‌اند. اتفاق‌ها و حواشي اين 20 هفته همانند دوره‌هاي گذشته زياد بوده و بد نيست، نگاهي کوتاه به بيست حاشيه‌ي ليگ دهم تا اين ايستگاه داشته باشيم.

* کريم باقري، خداحافظ فوتبال

شايد بزرگ‌ترين اتفاق اين بيست هفته (و ليگ دهم) خداحافظي ناگهاني کريم باقري از فوتبال باشد. کاپيتان پرسپوليس پس از آن که چند هفته در ترکيب اصلي تيم قرار نگرفت و حتي به عنوان بازيکن تعويضي هم به زمين نيامد، از تمرين‌هاي پرسپوليس قهر کرد و اين شائبه به وجود آمد که او از علي دايي دلخور است. حبيب کاشاني، سرپرست باشگاه پرسپوليس سريع دست به کار شد و با باقري جلسه گذاشت تا او را به تيم بازگرداند. اما شماره 6 معروف تصميم خود را گرفته بود و حتي صحبت‌هاي رييس سازمان تربيت بدني هم براي متقاعد کردن او راهگشا نبود. در عين حال باقري عنوان کرد که به هيچ عنوان از علي دايي دلخور نيست. بدين ترتيب يکي از بي‌بديل‌ترين هافبک‌هاي تاريخ فوتبال ايران 2 ماه پس از خداحافظي از تيم ملي (در ديدار مقابل برزيل) از فوتبال هم خداحافظي کرد. اين روزها صحبت‌هايي مبني بر برگزاري يک بازي براي خداحافظي باقري ميان تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال وجود دارد که البته هنوز قطعي نيست.

* کهکشاني‌ها در قعر جدول

استيل آذين بي‌شک پرحاشيه‌ترين تيم ليگ دهم بوده است. اتفاقاتي که در اين تيم افتاد، هر يک به تنهايي مي‌توانست جاي پرداختن مفصل را داشته باشد و توجه همگان را به خود جلب کند. تيم حسين هدايتي که به گفته خودش براي قهرماني بسته شده بود تا اين هفته از ليگ دو مديرعامل و سه سرمربي عوض کرده است. مصطفي آجورلو و امير مهريزي دو مديرعاملي بودند که هر کدام 7 ، 8 هفته استيل آذين را مديريت کردند و پس از آن اين تيم بدون مديرعامل بوده است. شايد هدايتي به دليل اختلافاتي که در زمان هر دو پيش آمد، تصميم گرفته استيل آذين بدون مديرعامل اداره شود. هرچند علي پروين از زماني که مهريزي رفت، همه کاره‌ي بنفش‌پوشان شد. استيل آذين با لشگري از ستارگان، پس از بيست هفته در قعر جدول رده‌بندي ليگ است.

* آبادان ، برزيلته !

نفت آبادان يکي از تيم‌هاي تازه صعود کرده به ليگ برتر بود که با نتايج جالب توجه خود توانسته تا اين لحظه در مکان هفتم جدول قرار داشته باشد. آباداني‌ها که با تماشاگران پرشور خود و شعار معروف «آبادان، برزيلته» گرماي خاصي به ليگ برتر بخشيده‌اند، در پنج، شش هفته ابتدايي حتي صدرنشين جدول بودند. آلفرد کاسميرو هم با بالا رفتن از فنس‌هاي ورزشگاه در بازي مقابل پرسپوليس و در کل هيجان بالاي خود، همخواني روحياتش با آباداني‌ها را نشان داد.

* علي کريمي اخراج شد و بازگشت

علي کريمي از استيل آذين اخراج شد! اين خبري ناگهاني و غير منتظره بود که در اثناي برگزاري ليگ و به تصميم آجورلو، مديرعامل وقت استيل آذين انجام شد. اما پس از آن بود که موج انتقادها از اين تصميم و حمايت‌ها از علي کريمي آغاز شد و افرادي مانند علي دايي و حميد استيلي با قاطعيت از «شماره 8» پشتيباني کردند. نتيجه همه اين اتفاقات اما کناره‌گيري آجورلو از استيل آذين و بازگشت کريمي بود!

* ذوب آهن: آيا قهرمان مي‌شود؟

ذوب آهن اصفهان که با راهيابي به ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا دوباره اميدهاي ايران را براي قهرماني آسيا پس از چند سال زنده کرده بود، در فينال توکيو از سئونگنام شکست خورد تا استاد کسب نايب قهرماني باشد. با اين حال ذوبي‌ها در بازگشت علي‌رغم خستگي در چند بازي و از دست دادن چند امتياز به خود آمدند و باز هم فاصله‌ي خود با ديگر مدعيان را در صدر جدول بيشتر کردند. شاگردان ابراهيم‌زاده اصلي‌ترين مدعي کسب عنوان قهرماني اين فصل هستند. در عين حال دعواي ذوب آهن با ديگر باشگاه اصفهاني، بر سر اين که کدام يک تيم اول اين استان هستند، در حال تبديل شدن به يکي از بحث‌هاي عجيب فوتبال ايران بود که البته خيلي زود تمام شد.

* تراکتورسازي در راه آسيا

تراکتورسازان در نزديک‌ترين فاصله‌ي خود تا آسيا در طول چند سال گذشته قرار دارند. آن‌ها به لطف افت پرسپوليس در اين مدت رکورد پرتماشاگرترين بازي‌هاي اين فصل را به خود اختصاص داده‌اند. البته حاشيه‌هاي اين تيم از همان آغاز ليگ و ديدار نخست مقابل سرخپوشان تهران آغاز شد که تماشاگران منتسب به اين تيم پس از اتفاقاتي که در ورزشگاه آزادي افتاد، صندلي‌هاي ورزشگاه را شکستند. شاگردان فراز کمالوند در ادامه شاهد حضور آندرانيک تيموريان در جمع خود بودند و البته براي جذب وحيد هاشميان نيز اقدام کردند اما موفق نشدند. کرار جاسم، بازيکن عراقي قرمزهاي تبريز در ديدار برگشت مقابل پرسپوليس با حرکات عجيب خود جنجال به پا کرد تا بازي اين دو تيم باز هم پرحاشيه باشد.

* احمدزاده، اولين تغيير در مربيان

شکست‌هاي متوالي پيکان سبب شد که محمد احمدزاده، سرمربي اين تيم از سمت خود کناره‌گيري کند. اما مسوولان باشگاه با استعفاي او مخالفت کردند. سرمربي پيشين ملوان دوباره به نيمکت پيکان بازگشت و در اولين بازي در اهواز مهمان فولاد بود اما با دريافت 6 گل ديگر هيچ حرف و حديثي را باقي نگذاشت تا نخستين مربي ليگ دهم باشد که تيمش را ترک مي‌کند. پس از احمدزاده، عليدوستي هدايت پيکان را در دست گرفت و تا حدودي اين تيم را از قعر جدول جدا کرد.

* هنوز با بازيکن خارجي مشکل داريم!

آمدن بازيکنان خارجي به تيم‌هاي ليگ برتري هم داستان عجيبي پيدا کرده است. پس از آنکه پرسپوليسي‌ها تا آستانه جذب عماد رضا پيش رفتند اين بازيکن به يک باره سر از شاهين بوشهر درآورد تا دست دايي و کاشاني را خالی گذاشته باشد. پس از او هم حوار ملامحمد با استقلال قرارداد بست اما هرگز در تمرين‌هاي اين تيم شرکت نکرد. گفته مي‌شد تا استقلالي‌ها بدهي حوار به پرسپوليس را پرداخت نکنند نمي‌توانند از حضور او در تيم خود استفاده کنند. اما آن‌ها ترجيح دادند از او به فيفا شکايت کنند تا باز هم روشن شود که باشگاه‌هاي ايراني هنوز با زوايا و خفاياي جذب يک بازيکن خارجي آشنا نيستند. پيش از اين نيز در فصل قبل، ابراهيم توره با غيبت‌هاي متعدد خود سپاهاني‌ها را کلافه کرده بود.

* مرفاوي و مس در اوج

مس کرمان باز هم براي انتخاب مربي خود رو به يک استقلالي آورد و اين بار قرعه به نام صمد مرفاوي افتاد. آن‌ها هر سه بازي اول خود را باختند تا همگان خيلي زود از رفتن مرفاوي حرف بزنند. اما مديران مس به اين فشارها توجهي نکردند و البته نتيجه‌اش را هم ديدند. مسي‌ها پس از باخت آخرشان تا 16 هفته ديگر شکست نخوردند تا اکنون يکي از سه تيم نخست جدول باشند. مرفاوي علي‌رغم اينکه در استقلال آنچنان موفقيتي کسب نکرد، اما اين‌ روزها در مس وضعيت بسيار خوبي دارد.

* شيث و پرسپوليس، اين داستان ادامه دارد

اردوي پيش فصل پرسپوليس در آلمان با اتفاق‌هايي همراه بود که خبرش خيلي زود به ايران رسيد. اما علي دايي با بازي دادن به هر دو بازيکني که در موردشان شايعه‌هايي وجود داشت اين طور القا کرد که هيچ اتفاقي در آلمان رخ نداده است. با اين وجود پس از داربي 69 شيث رضايي به دلايل «فني» از پرسپوليس اخراج شد و حدود دو ماه از اين تيم دور بود و حتي در مقطعي با اميدهاي سرخپوشان تمرين کرد. پس از مدتي و همزمان با شکست‌هاي پياپي پرسپوليس، دايي صلاح ديد، شيث را ببخشد و او را به تيم بازگرداند. اما با حضور شيث نيز خط دفاع پرسپوليس پيشرفتي نداشت و سرخپوشان دو شکست ديگر را هم تجربه کردند. پس از آنکه استعفاي دايي پذيرفته نشد، او عنوان کرد که از اين پس افرادي که دلشان با تيم نباشد را از قطار پرسپوليس پياده مي‌کند و مجددا اولين کسي که از ترکيب بيرون گذاشته شد، شيث رضايي بود. آيا معماي شيث و پرسپوليس همچنان ادامه خواهد داشت؟

*رکورد تارتار و راه‌ آهن

پس از آنکه رسول کربکندي در 7 هفته از گرفتن نتايج مناسب براي راه آهن باز ماند، مهدي تارتار همچون فصل‌هاي گذشته به عنوان مربي ناجي به اين تيم آمد و با گرفتن 13 امتياز در 5 بازي ابتدايي خود رکوردي تازه را در تاريخ اين باشگاه به ثبت رساند. راه آهن در آخرين ديدار خود توانست نفت آبادان را در خانه‌اش شکست دهد که اين يکي از بهترين پيروزي‌هاي مهدي تارتار بود چرا که نفتي‌ها در ورزشگاه تختي آبادان تنها از پرسپوليس شکست خورده و تيم‌هايي چون ذوب آهن و استقلال را شکست داده بودند.

* ميثاقيان به درخشان

اکبر ميثاقيان که پس از چند سال به ليگ برتر بازگشته بود نتوانست آن طور که بايد با شهرداري تبريز نتيجه بگيرد و البته به بهانه خون‌ريزي معده اين تيم را ترک کرد. پس از آن بود که حميد درخشان سکان هدايت اين تيم تبريزي را به دست گرفت و در مقاطعي نتايج خوبي هم با اين تيم کسب کرد. شهرداري براي ماندن در ليگ تلاش مي‌کند.

* سپاهان و قلعه نوعي آرام آرام نزديک مي‌شوند

قهرمان فصل گذشته به رسم عادت سرمربي‌اش، بازي‌هاي آغازين خود را در فصل دهم نااميد کننده آغاز کرد. امير قلعه‌نوعي و سپاهان در هفته‌هاي اول آنچنان که بايد چهره‌ي يک قهرمان را نداشتند و در رده‌هاي پاييني جدول سير مي‌کردند. از همان آغاز فصل باز هم صحبت‌هاي زيادي مبني بر قراردادهاي کلان اين باشگاه اصفهاني با بازيکنان و مربيانش در محافل فوتبالي مطرح مي‌شد و البته آنها نيز تکذيب مي‌کردند. با اين حال زردپوشان اصفهان پس از نتايج نامناسب در هفته‌هاي اول به خود آمدند و روندي را که در فصل قبل در پيش گرفته بودند و همه تيم‌ها را با اختلاف فراوان شکست مي‌دادند، از نو شروع کردند و خيلي سريع خود را به جمع مدعيان قهرماني رساندند. سپاهان در زمان برگزاري بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو به دليل حضور سه بازيکنش تصميم گرفت که بازي‌هاي خود در اين برهه زماني را برگزار نکند و به همين دليل اکنون دو بازي از ساير تيم‌ها کمتر دارد. هنوز معلوم نيست که اين بازي‌ها قرار است چه زماني برگزار شود چرا که اين تيم باز هم در تيم ملي که در جام ملت‌هاي آسيا حضور خواهد يافت، بازيکن دارد. بايد ديد پرافتخارترين مربي ليگ امسال چه نتيجه‌اي را کسب خواهد کرد.

* نفت تهران و ترس از سرنوشت پاس، صبا و پيکان

صبا از ديگر تيم‌هايي بود که در نيم فصل اول سرمربي خود را عوض کرد. آن‌ها در ابتدا با محمود ياوري کار خود را آغاز کردند و از قضا نتايج خوبي هم کسب کردند اما به يکباره ياوري و صبا به همکاري با يکديگر پايان دادند. در ابتدا قرار بود سهراب بختياري زاده هدايت اين تيم را در دست گيرد اما او که دوست نداشت به اين زودي‌ها به دنياي مربي‌گري وارد شود به اين پيشنهاد پاسخ منفي داد تا عبدالله ويسي سرمربي نماينده قم شود. نفت تهران از ديگر تيم‌هايي بود که به تازگي از ليگ يک به دسته برتر آمده بود. با وجود اين که در تيم حسين فرکي بازيکن سرشناسي به چشم نمي‌خورد، اما نفتي‌ها در نيم فصل اول نتايج قابل قبولي گرفتند. موضوعي که به يکباره به نفتي‌ها اعلام شد و آن‌ها را در بهت کامل فرو برد، تصميم مربوط به انتقال آن‌ها به استان مرکزي بود که نه تنها اين باشگاه بلکه کل دوست‌داران فوتبال را نگران کرد. اخيرا بازيکنان اين تيم در نامه‌اي به کفاشيان درخواست کرده‌اند که انتقال اين تيم تا پايان فصل صورت نگيرد. بايد ديد سرنوشت نفت همانند پاس و صبا مي‌شود يا خير.

* مجيد جلالي:

به غير از نفت آبادان ديگر تيم‌هاي جنوبي اما آن چنان در کانون توجه قرار نداشتند. شاهين بوشهر با هدايت حميد استيلي آن گونه که مي‌خواست بازي مي‌کرد اما آن طور که دوست داشت نتيجه نمي‌گرفت و همين موضوع باعث شده بود که مسوولان اين باشگاه در پايان نيم‌فصل تصميم به برکناري وي بگيرند اما استيلي با راي هيات موسسين اين باشگاه همان طور که رفته بود، همان گونه هم برگشت. شاهين اکنون شکاري بزرگ به نام عماد رضا را در اختيار دارد که مي‌تواند در 14 بازي مانده تا پايان ليگ بسيار به آن‌ها کمک کند. فولاد خوزستان اما باز هم با مجيد جلالي ليگ را آغاز کرد. اهوازي‌ها اگرچه در چند بازي با قاطعيت حريفان خود از جمله پيکان (6 ـ صفر) و استقلال (4 ـ یک) را شکست دادند اما در چند ديدار نيز به اتفاقاتي که برايشان رخ داده بود معترض بودند که نمونه بارز آن بازي آخر آن‌ها در مقابل سپاهان بود که باعث شد مجيد جلالي با ناراحتي فراوان نشست خبري پس از بازي را ترک کند .

* برکناري عجيب و غريب مديرروستا

برکناري اصغر مديرروستا از پاس همدان هم از داستان‌هاي بديعي بود که فقط در فوتبال ايران اتفاق مي‌افتد. پس از آنکه پاسي‌ها در چند هفته متوالي نتوانستند با مديرروستا به نتايج دلخواه دست پيدا کنند، کادر فني و مديريتي اين تيم به طور هماهنگ از سمت خود استعفا دادند. مديرروستا هم وقتي ديد که همه استعفا کردند کناره‌گيري خود را از سرمربي‌گري اعلام کرد اما بقيه افراد به محض استعفاي او به کار خود بازگشتند! محمود ياوري پس از چند هفته بدون تيم بودن، باز هم تيم‌دار شد و اين بار به همدان رفت.

* ملوان انزلي: آرامش قوي سپيد

ملوان انزلي از تيم‌هاي کم‌حاشيه‌ي اين 20 هفته بود. انزلي‌چي‌ها براي چند هفته در مقابل حريفان مدعي‌شان، خودي نشان دادند و به نوعي هيجان را در دل هواداران‌شان زنده کردند. هر دو تيم جزو تيم‌هايي هستند که براي رده‌هاي مياني جدول تلاش مي‌کنند.

* اينجا استقلال، مهمات تمام. بمبي نمي ترکد

آبي‌پوشان تهران برخلاف رقيب ديرينه‌شان فصل تقريبا آرامي را پشت سر گذاشتند. پرويز مظلومي پس از چندين فصل به آرزوي خود رسيد و توانست سرمربي‌گري استقلال را به دست بياورد. البته او پس از نتايج ضعيف استقلال بارها اين گونه عنوان مي‌کرد که برخي افراد به دنبال صندلي او در اين تيم هستند اما تاکنون که اتفاق خاصي براي اين جايگاه نيفتاده است. فتح الله زاده و ساير استقلالي‌ها هنوز معتقدند گل محمد نوري به آنها در داربي 69 آفسايد بوده است. فرهاد مجيدي، کاپيتان آبي‌پوشان بار ديگر از سوي افشين قطبي به تيم ملي دعوت شد اما او هم ترجيح داد همانند مهدوي کيا و هاشميان، از فوتبال ملي خداحافظي کند. شايد بدترين اتفاق براي استقلالي‌ها، مصدوميت ميلاد ميداودي بود که او را 4 ماه خانه‌نشين کرد. قرار بود حوار ملا محمد به استقلال بيايد اما او هم همانند ديگر بازيکنان خارجي آبي‌پوشان در اين فصل سر از هر جايي درآورد به غير از استقلال!

* دايي از آبرويش خرج مي‌کند

علي دايي در اين فصل تا مرز پشيماني کامل از ورود به عرصه مربي‌گري پيش رفت اما اين بازيکنان پرسپوليس بودند که پس از استعفاي گلزن‌ترين مهاجم ايران و جهان، از او درخواست کردند به پرسپوليس بازگردد. البته دايي دعوت آن‌ها را به سرعت اجابت کرد و با وجود اين که اعلام کرده بود به پذيرفته شدن يا نشدن استعفايش توجهي ندارد، اين بار با هدف کنار گذاشتن کساني که دل‌شان با پرسپوليس نيست، به اين تيم بازگشت. پس از آنکه سرخپوشان تهران 5 هفته متوالي را با شکست پشت سر گذاشتند، همه به ياد ناکامي علي دايي به همراه تيم ملي در مقابل عربستان افتادند و اين گونه عنوان کردند که او فقط يک بازيکن خوب بوده و نمي‌تواند مربي خوبي هم باشد. با همه اينها دايي پس از اولين پيروزي خود در آن شرايط، باخت را در مکتب خود موضوعي ناشناخته تلقي کرد و گفت قدرتمندانه به فوتبال بازمي‌گردد.

* بازهم داوري ...

يکي ديگر از اتفاق‌هاي عجيب اين 20 هفته، اشتباه ابتدايي داور مسابقه تيم‌هاي مس و ذوب آهن بود که بحث آن هنوز هم تمام نشده و تيم کرماني مدعي است که به دليل اشتباه سعيد بخشي‌زاده اين بازي بايد تکرار شود. البته مسعود عنايت به مانند هميشه انتقادها از داوري را رد مي‌کند و معتقد است اشتباه‌هاي داوري جزئي از فوتبال است. بدون شک داوري‌هاي اين 20 هفته آنقدر بحث‌برانگيز بود که همگان موضوع رفتن عنايت از کميته داوران را دوباره مطرح کنند. معلوم نيست بحث داوري کي مي‌خواهد در فوتبال ايران ديگر مشکل‌آفرين نباشد.

* 4 تيم شهرستاني در بالاي جدول، استقلال و پرسپوليس پنجم و ششم

گذشته از تمامي وقايعي که در اين 20 هفته رخ داد و به نوعي توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد، نگاهي به وضعيت تيم‌ها در جدول رده‌بندي هم خالي از لطف نيست. براي اولين بار در چند سال گذشته است که چهار تيم شهرستاني در تعطيلي‌هاي نيم‌فصل بالاي جدول را از آن خود کرده‌اند و سرخابي‌هاي تهران مکاني بهتر از پنجم و ششمي ندارند. اين مي‌تواند نويد يک فوتبال جذاب‌تر را که در سرتاسر ايران هيجان مي‌آفريند به دنبال داشته باشد اما مطمئنا اين هيجان‌آفريني با انتقال تيم‌هاي تهراني به شهرستان‌ها ممکن نخواهد بود.

منبع : فوتبال3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد image وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد 1403/02/29

ساعت‌ها به روال همیشگی، مشغول انجام وظیفه‌ی خودشان هستند. اما مطالعه‌ی جدیدی می‌گوید وقتی ورزش می‌کنیم، زمان در تصورات ما کمی از ساعت واقعی جلوتر است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 20

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1199

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 815

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2584

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2926

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3030

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3208

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3066