خدمات سایت


متن کامل خبر

کولر گازی یا کولر آبی ؟ کدام یک بهتر است؟

آرشیو
یکی از سوالاتی که هنگام خرید کولر با آن مواجه می شویم این است که کولر گازی بهتر است یا کولر آبی ؟ و کدام یک کارکرد و بازدهی بهتری دارد.
1394/03/25 09:59:32 ق.ظ

با اینکه انتخاب نوع کولر بیشتر به شرایط محیطی بستگی دارد ولی عواملی وجود دارند که ممکن است انتخاب ما را تحت شعاع قرار دهند، :
امروزه با بزرگتر شدن و صنعتی شدن شهر ها گرمای هوا بیشتر شده تحمل آن سخت تر شده است ، و یکی از محدودیت های کولر های آبی نداشتن تنظیم درجه سردی آن هاست و فقط دو حالت دور تند و دور کند میزان کارکرد آن ها را معین می کند. این نوع کولر ها به علت استفاده از آب و افزایش سطح رطوبت محیط اقدام به سرد سازی می کنند ، بخاطر همین هم فقط در مناطق خشک مورد استفاده قرار می گیرند و تنها زمانی توانایی سرد کردن محیط را دارند که دمای هوا بیش از اندازه گرم نباشد.

بحران کم بود آب و خشک سالی یکی دیگر از علت هایی است که در آینده ی نزدیک استفاده از کولر های آبی را به صورت کامل منسوخ خواهد کرد (کولر آبی بدون آب فقط نقش پنکه را دارد) لازم به یادآوری است که کولر های آبی بسته به ظرفیت و اندازه ای که دارند به طور متوسط تا ۴۵ لیتر در مدت زمان یک ساعت را مصرف کند.

میزان مصرف برق توسط کولر های آبی بسته به نوع آن می توانند ۵۰۰تا ۹۰۰ وات ساعت باشد که در مقایسه با کولر گازی مصرف برق کمتری دارد(متوسط میزان مصرف برق کولر های گازی در حدود ۲۰۰۰ وات است) البته باید به این نکته هم توجه کنیم که در استفاده از کولر گازی تنظم هر اتاق و فضا مجزا بوده و بخاطر این ویژگی کولر های گازی میزان مصرف برق آن ها نیز کمتر از کولر های آبی خواهد بود.

از دیگر نکاتی که در انتخاب کولر باید به آن توجه داشته باشیم این است که کولر های گازی از هوای بیرون به صورت مستقیم برای خنک کردن محیط استفاده می کنند ، ولی بسیاری از کولر های گازی موجود در بازار دارای فیلتر هوا بوده و بعد از پاک سازی هوای ورودی اقدام به پاک سازی محیط می کنند.

کولر گازی ال جی با فناوری Inverter V

Inverter V فناوری جدیدی است که باعث کاهش مصرف انرژی مصرفی توسط کولر گازی تا ۶۰ درصد می شود که اخیرا در کولر های گازی تولدی شرکت ال جی مورد استفاده قرار گرفته است . علاوه بر این حسگر اسکن هوشمند (Smart Scan) و (Intelligent Sensor) با نظارت دقیق بر محیط و تنظیم خودکار دمای محیط میزان ممصرف انرژی را تا ۱۳ درصد دیگر کاهش می دهد.

این محصول جدید شرکت ال جی با استفاده از فناوری Plasmaster Ionizer Plus اقدام به تولید سه میلیون یون پلاسمستر می کند و از این طریق هوای محیط را تا ۹۹٫۹ درصد استرلیزه و پاکسازی می کند. همچنین فیلتر Multi Protection که با فناوری ۳M ساخته شده است ، با بهره گیری ازبار های الکترواستاتیکی در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تمامی ویروس ها و ذرات حساسیت زای محیط را ازبین می برد.

پاکسازی هوای شرکت ال‌جی را به خدمت گرفته است. Plasmaster Ionizer Plus با تولید سه میلیون یون پلاسمستر و ایجاد یونهای مثبت و منفی باعث استریلیزه کردن محیط تا ۹/۹۹ درصد و همچنین بوزدایی از خانه می شود  و به طور مؤثر ماندگاری بوهای نامطبوع را کاهش می‌دهد. فیلتر Multi Protection که با فناوری ۳M تجهیز شده است با استفاده از بارهای الکتروستاتیکی مواد حساسیت‌زای معلق در هوا و ویروس‌ها را تا ۹/۹۹ درصد ظرف ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نابود می‌کند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ موفق به کسب رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا شد image یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ موفق به کسب رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا شد 1403/02/05

یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ توانست رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا را دریافت کند. این یخچال سامسونگ با وجود ارائه فضای بیشتر، مصرف انرژی بسیار کمی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ image قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ 1403/01/18

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت روز انواع غذاساز براساس آخرین قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 121

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 96