خدمات سایت


متن کامل خبر

نصب و تعمیرات پکیج یا نصب و تعمیرات کولر گازی؟ کدام شغل درآمد بیشتری دارد؟

آرشیو
نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی هر دو از رشته های بسیار عالی و پردرآمد بازار کار است و متخصصان این مشاغل از درآمد بالایی برخوردار می باشند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه این دو شغل و مهارت‌های مورد نیاز هر یک بپردازیم.
1399/10/01 11:08:51 ق.ظ

شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری

نصاب و تعمیرکار پکیج دیواری شخصی است که مهارت لازم در نصب و تعمیرات انواع پکیج های دیواری داخلی و خارجی را داشته و می توان انواع مشکلات ایجاد شده در پکیج های دیواری را شناسایی و آنها را عیب یابی و تعمیر نماید.

شغل پکیج دیواری با به دلیل نیاز پکیج به گاز جز مشاغل حساس فنی محسوب می شود و ورود به این شغل مستلزم آموزش نصب و آموزش تعمیرات پکیج دیواری و یادگیری مهارت های مورد نیاز آن است.


مهارت های مورد نیاز شغل پکیج دیواری


یک نصاب و تعمیرکار پکیج دیواری می بایست با مهارت‌های زیر آشنا باشد:

  • آشنایی با قطعات پکیج دیواری و کارکرد هر یک
  • مهارت در لوله کشی پکیج
  • فلز کاری
  • جوشکاری
  • رسوب گیری
  • هواگیری
  • کار با ابزارهای تعمیرات و نصب پکیج
  • استانداردهای نصب پکیج
  • محاسبات نصب پکیج
  • مراحل نصب پکیج
  • تعویض و تعمیر قطعات گوناگون پکیج از قبیل: پمپ، مخزن، منبع انبساط و غیره

معرفی بازار کار پکیج دیواری

در رابطه با بازار کار شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری باید بگوییم که این شغل به دلیل مزایای بسیار پکیج نسبت به سایر سیستم‌های تهویه، جز بهترین مشاغل فنی در ایران و سایر کشورها می‌باشد.

با بررسی صورت گرفته در ساختمان‌های امروزی کمتر ساختمانی را می‌توان دید که برای گرمایش ساختمان مجهز به این وسیله نباشد. بسیاری از ساختمان‌های قدیمی نیز به دلیل مزایا پکیج نسبت به تغییر سیستم گرمایشی ساختمان اقدام نموده‌اند.

همچنین امروزه بازار کار ساخت و ساز بسیار افزایش یافته و همه این موارد نشان از بازار کار عالی و درآمدزا این شغل می٬دهد. شغلی که با یک برنامه ریزی و شرکت در دوره های آموزش نصب پکیج دیواری و آموزش تعمیرات پکیج می‌توان به درآمد بالایی دست یافت.

به طور میانگین می‌توان متوسط درآمد 8 تا 15 میلیون تومانی را برای یک تعمیرکار و نصاب پکیج دیواری انتظار داشت.

معرفی شغل نصب و تعمیرات کولر گازی

نصاب و تعمیرکار کولرگازی شخصی است که مهارت لازم در نصب و تعمیر انواع مدل‌های کولر گازی را داشته و می‌تواند انواع مشکلات در کولرهای گازی را عیب یابی و تعمیر نماید. 

مهارت در جوشکاری، سیم کشی برق و کابل کشی ها، شارژ گاز کولرگازی، انجام مراحل نصب کولرگازی، سرویس کولر گازی برخی از مهم ترین فعالیت‌هایی است که یک نصاب و تعمیرکار کولر می‌بایست انجام دهد.

مهارت های مورد نیاز شغل نصب و تعمیرات کولر گازی

  • برخی از مهم ترین فعالیت هایی که یک تعمیرکار و نصاب حرفه ای کولر گازی می بایست با آن آشنا باشد عبارتند از:
  • مهارت کار با لوله مسی
  • سیم کشی
  • کابل کشی
  • جوشکاری
  • داکت کشی
  • سوهان کاری
  • سوراخ کاری
  • کار با ابزارهای نصب و تعمیرات کولرگازی
  • تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی
  • تعمیر برد کولر

بازار کار نصب و تعمیرات کولر گازی چگونه است؟

در رابطه با بازار کار این شغل باید بگوییم این حرفه نیز مانند شغل پکیج دیواری از بازار کار عالی و درآمدزایی برخوردار می‌باشد. علت این امر نیز جایگزین شدن کولرهای گازی به جای دیگری سیستم‌های سرمایشی می‌باشد.

با افزایش تقاضا برای خرید کولر گازی، تقاضا برای نصب این وسیله نیز افزایش می‌یابد. با افزایش تعداد نصب کولرهای گازی نیاز به تعمیرات،عیب یابی و سرویس کولر نیز افزایش یافته و همین امر بازار کار تعمیرات آن را بسیار پر رونق می کند. به طور متوسط میزان درآمد نصاب و تعمیرکار کولر در ماه 7 تا 15 میلیون تومان در ماه است.

جمع بندی

به طور کلی می‌توان گفت که درآمد شغل پکیج و کولر گازی تفاوت چندانی با هم نداشته اما در صورتی که به مهارت های مورد نیاز هر دو شغل تعمیرات پکیج و کولر آشنا باشید و بتوانید به درستی انواع کولر و پکیج را تعمیر و نصب نمایید باید بگوییم میزان درآمد بسیار بالایی در ماه کسب خواهید نمود.

برای یادگیری مهارت‌های این مشاغل بهترین راه شناسایی بهترین آموزشگاه پیکج و شرکت در دوره های نصب و آموزش تعمیرات کولر گازی و پکیج آن است. آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در کشور است که به صورت تخصصی و کاملا عملی، زیر نظر اساتید حرفه‌ای و در کارگاه‌های مجهز دوره های فوق را برگزار می‌نماید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره‌های کولر و پکیج دوره‌های متعدد دیگری را برگزار می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره‌های این آموزشگاه و ثبت نام می‌توانید به سایت این مرکز به نشانی/https://barghgostaran.com مراجعه نمایید.

همچنین می توانید در ساعات کاری آموزشگاه با شماره ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کرده و در دوره دلخواه ثبت نام نمایید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • تعمیرات پکیج,
  • نصب کولر گازی,
  • پکیج دیواری,
  • آموزش تعمیرات پکیج,

نظرات ثبت شده برای این خبر

محمدرضا رحیمی نسب
(1401/12/02)
عالی است امیدوارم آنچه که در موارد بالا گفته اید همین باشد باتشکر سپاس

Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 244

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 542

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 96

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 261

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 156

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 257